Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[beamer] Optoma ES520 loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:43
Okee ik zit dus met een best wel ernstig probleempje met mijn beamer. het is een Optoma ES520 DLP beamer. voordat ik op vakantie ging werkte ineens de composite videopoort niet meer. Ik heb van alles geprobeert. Een kabel i.p.v. wireless en toen weer wireless op een ander kanaal en niets werkte. nu nadat ik terug ben van vakantie ben ik weer naar gaan kijken en nu hangt hij ineens helemaal vast. hij is nu aangesloten op mijn macbook pro en de achtergrond daarvan verandert nog gewoon en de muis beweegt ook mee op het beamer scherm alleen de besturing van het input signaal werkt niet meer. Hij blijft zoeken naar VGA en dat zie ik d.m.v. een status bericht rechts onderin. het is opzich heel raar want hij staat al op vga en ik kan het niet veranderen naar composite ofzo. zelfs uitzetten door middel van de hardware knop op de beamer zelf werkt niet. de enige optie is nu nog de stekker eruit trekken en hopen dat ik hard genoeg kan blazen om de lamp af te laten koelen.

Weet iemand hier meer vanaf en is dit een veel voorkomend probleem of ben ik de enige en heb ik toevallig een slecht product ontvangen?

btw. hij draait geen windows dus dat probleem valt al af ;-)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
supersnathan94 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 21:07:
btw. hij draait geen windows dus dat probleem valt al af ;-)
Ontopic blijven he... Je hebt een probleem met een beamer ... ;) Als de knoppen op het apparaat zelf niet meer reageren dan heeft dan verdomd weinig met het OS te maken... zo roep je zeer onnodige offtopic discussies op jezelf af...

Wat heb je zelf al gedaan en/of opgezocht? Heb je al even gegoogled of je gebruikers kan vinden met vergelijkbare problemen? Handleiding nageslagen? Misschien is er een harde reset op het apparaat uit te voeren? Firmware updates beschikbaar? Heb je ook al simpelweg eens aan het apparaat gesnuffeld of je een verbrande lucht ruikt? Alhoewel beamers die veel gebruikt zijn dat luchtje toch vaak al hebben... maar als er iets goed is doorgebrand dan wordt het meestal een stukje penetranter.

• supersnathan94
er is aan de beamer zelf niets raars te ruiken ofzo. gister reageerde hij na een half uurtje wel weer, maar had ik nog steeds geen beeld op de composite ingang. op internet is er niets over deze beamer te vinden i.c.m. composite video problemen en ook niets in het engels ofzo. de handleiding is niet echt duidelijk en op de site kan ik dit model niet eens meer vinden.

eigenlijk is het een zakelijke beamer voor presentaties enzo en daar wordt maar bar weinig met de composite video input gedaan. alleen de VGA is daar belangrijk voor de laptop. de beamer is eigenlijk nog redelijk nieuw qua branduren. hij zou 4000 uur mee moeten gaan, maar ik zit nu denk ik maximaal op 2 -300 uur. ik heb het idee dat composite circuitje kapot is. een reset van de instellingen werkt ook niet.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Hoe oud is de beamer? Heb je de bon nog want het lijkt er sterk op dat het ding gewoon een defect heeft. Sommige beamers kunnen dan ook best wel warm worden... en teveel hitte is nooit okay. Het zou niet de eerste beamer zijn die door eigen hitte defect gaat: een fan die eventjes niet zo soepel draait en de temperatuur loopt net een paar graden te hoog op.

Ik ben totaal niet bekend met Optoma, maar sowieso nooit geschoten altijd mis; contact opnemen met hun klantenservice. In mijn ervaring zijn veel fabrikanten/leveranciers tot veel meer bereid dan de winkeliers zelf om een defect apparaat te vervangen of repareren. Ik heb wel eens producten kunnen ruilen die zelfs door eigen schuld, wel per ongeluk, defect waren geraakt. Winkel zei nee, klantenservice fabrikant zei ja :)

[ Voor 12% gewijzigd door MicGlou op 30-07-2011 22:39 ]

• supersnathan94
dat soort dingen heb ik ook wel eens gehoord dus ik heb gister maar even de klantenservice een kort bericht gestuurd. (heulemaal in t engels). zal ik deze week ergens wel bericht over krijgen. hij is al 2 jaar oud en het bedrijf waar ik hem waarschijnlijk gekocht hebt geeft maar 1 jaar garantie (redcoon, pixmania of zoiets.) ik kan de bon niet vinden momenteel dus weet het niet zeker.