Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop hardeschijf formatteren

Pagina: 1
Acties:

• master111
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb vandaag mijn nieuwe hardeschijf voor mijn laptop binnengekregen.

Heb de oude eruit gehaald en de nieuwe erin gestopt, vervolgens de laptop aangezet en toen kreeg ik de medling dat er geen besturingssysteem was gevonden.

Logisch!, dus ik pak mijn windows 7 cd, stop hem erin, sluit de laptop af en start hem opnieuw op.
Nog steeds geen besturingssysteem gevonden, hij herkent de cd niet, heb ook al de cd in de bios hoger gezet dan de hardeschijf maar dan nog start de cd niet op.

Moet ik de hardeschijf eerst formatteren?, hoe doe ik dat?

Verwijderd

Je hoeft hem niet te formatteren. Je kan door op meestal F12 te drukken van het juiste medium booten.

• master111
Dat heb ik ook al gedaan, de cd geselecteerd maar dan doet hij dat niet, maar start hij de hardeschijf op.

Verwijderd

Dan is er waarschijnlijk iets mis met de CD. Je kan ook nog proberen om zonder de harde schijf op te starten.

Verwijderd

master111 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 20:26:
Dat heb ik ook al gedaan, de cd geselecteerd maar dan doet hij dat niet, maar start hij de hardeschijf op.
Krijg je niet de melding te zien dat je vanaf een cd kan booten dan? Je moet dan op een toets drukken, en vanaf daar start de Windows-installatie.

• master111
De cd doet het wel op een andere laptop, en vanaf cd booten doet ie niet.

• glocom
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11-2022
Je kunt ook proberen om windows vanaf usb te installeren

• master111
Gewoon de inhoud van de cd naar usb kopiëren? Dan doe ik dat nu snel even.

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-11 00:35

Verwijderd

Ahh. Ik wist dat er zo'n tool was maar ik kon hem nergens vinden. Bookmarked.
Pagina: 1