Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

snelste internet via telefoonlijn of satteliet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik heb thuis internet via de telefoon lijn van online heb het pakket van 24 euro maar vind het niet echt super snel, weet iemand een ander alternatief zodat ik snel internet heb mag maximaal 50 euro per maand

alvast bedankt

mvg,

joey :)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
ziggo / upc.

[ Voor 8% gewijzigd door Megamind op 30-07-2011 10:19 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden?

Natuurlijk ligt het er aan waar je woont en vooral ook wat je er aan uit wilt geven. Kabel internet (of glasvezel als dat bij jou te krijgen is) is geschikt voor hogere snelheden dan internet via de telefoonlijn (ADSL of VDSL). Echter de internetsnelheid wordt vooral ook bepaald door het abbonnement wat je afneemt, meer snelheid kost namelijk ook meer geld.

Satteliet internet (wat in de topictitel staat) is niet aan te raden voor een normale thuissituatie, dat is vaak trager dan ADSL en heeft bovendien een enorme latency. Eigenlijk moet je daar alleen naar kijken als de gangbare alternatieven (ADSL, kabel, glasvezel) niet leverbaar zijn op jou locatie.

[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 29-07-2011 19:04 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
UPS, duurt wel erg lang hoor alles met de post versturen enzo.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:41
Misschien biedt KPN wel VDSL aan in jouw regio.
Kijk bv eens op www.telfort.nl klik op 'internet' en dan links 'stel je pakket samen'.
Dan je postcode invoeren en je ziet wat voor snelheden mogelijk zijn.

Bovendien wat voor internet heb je nu? Wat levert Online af? Grote kans dat ze niet boven 8mbit uitkomen.
Ziggo is kabel, waarschijnlijk niet leverbaar anders had ie kabel wel een optie genoemd.
UPS is via de post.

[ Voor 47% gewijzigd door GAIAjohan op 29-07-2011 19:14 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11 20:16
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:58:
Hallo iedereen,

ik heb thuis internet via de telefoon lijn van online heb het pakket van 24 euro maar vind het niet echt super snel, weet iemand een ander alternatief zodat ik snel internet heb mag maximaal 50 euro per maand

alvast bedankt

mvg,

joey :)
wat voor abo heb je nu? up en down snelheden van eht abo, en meet je daadwerkelijke snelheid is via www.speedtest.net

Het kan ook zijn dat je met ADSL "te ver van de centrale" zit, waardoor de snelheid die je nu hebt de maximale snelheid is van elk willekeurig ADSL pakket (dit was in mijn geval zo). Dan maakt het niet uit of je van KPN, ONLINE, TELFORT of welke ADSL provider ook internet neemt, je snelheid zal hetzelfde crap zijn

Is dit het geval, dan is internet via de kabel de enige mogelijkheid om sneller internet te krijgen

edit: of het ligt niet aan je internet maar aan je draadloze verbinding van je router naar je pc/laptop, of je hebt spyware/adware/virus die je de boel vertraagd.

[ Voor 8% gewijzigd door Dalyxia op 29-07-2011 19:17 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je noemt satelliet in je startpost, maar dat kun je vergeten, want dat is niet echt snel te noemen (en ook aardig aan de prijs).

• GAIAjohan
Dalyxia schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:16:
[...]

wat voor abo heb je nu? up en down snelheden van eht abo, en meet je daadwerkelijke snelheid is via www.speedtest.net

Het kan ook zijn dat je met ADSL "te ver van de centrale" zit, waardoor de snelheid die je nu hebt de maximale snelheid is van elk willekeurig ADSL pakket (dit was in mijn geval zo). Dan maakt het niet uit of je van KPN, ONLINE, TELFORT of welke ADSL provider ook internet neemt, je snelheid zal hetzelfde crap zijn

Is dit het geval, dan is internet via de kabel de enige mogelijkheid om sneller internet te krijgen

edit: of het ligt niet aan je internet maar aan je draadloze verbinding van je router naar je pc/laptop, of je hebt spyware/adware/virus die je de boel vertraagd.
Online koopt hier geen VDSL en ADSL2+ in van KPN, waardoor ik bij Online maar 6,9mbit haalde.
Bij telfort haal ik nu 18,5mbit via VDSL2 op 2,1km van de centrale.

Ik heb destijds vlak voor het overstappen meermaals gevraagd waarom Online hier geen betere snelheid aanbod, ze zeiden dat t gewoon niet beschikbaar was hier. Vreemd dat telfort dat dan wel lukt.

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 29-07-2011 19:36 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:20

BHQ

Online heeft haar eigen DSL netwerk, misschien was het daar nog oudere ADSL1 apparatuur.

Verwijderd

Topicstarter
wij hebben geen kabel in onze straat dat is juist het nadeel
en wij hebben nu online abbo van tot 20mbit per seconde maar heb net de test op speedtest.nl gedaan en zijn de resultaten : 389.0 KByte/sec

en zat er ook al aan te denken om kabel of glasvezel aan te laten leggen maar zal wel heel veel geld kosten

verder heb ik op bijna alle providers gekeken en is 8mbit of soms 20mbit snelste wat we kunnen

mvg,

joey

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
en wij hebben nu online abbo van tot 20mbit per seconde maar heb net de test op speedtest.nl gedaan en zijn de resultaten : 389.0 KByte/sec
Tenzij je heel ver van de centrale afzit moet je meer kunnen halen. Zoek eerst eens uit of het probleem bij jou thuis ligt, zo niet, provider bellen en zorgen dat het sneller wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Tenzij je heel veel van de centrale afzit moet je meer kunnen halen. Zoek eerst eens uit of het probleem bij jou thuis ligt, zo niet, provider bellen en zorgen dat het sneller wordt.

het was eerst nog trager en het is nu al sneller maar ik ben opzoek naar nog sneller

• GAIAjohan
Jarpse schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:48:
Online heeft haar eigen DSL netwerk, misschien was het daar nog oudere ADSL1 apparatuur.
Online heeft hier geen eigen apparatuur. Dat is in deze regio allemaal huur van KPN.
Wat ook BBned zegt:
Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSL KPN ATM DSL 8Mb/1Mb
ADSL2+ KPN ATM DSL 20Mb/1Mb
SDSL KPN ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb
Al is VDSL hier nu ook beschikbaar.

@tandtman
Kijk eens op bbned hoever jij van de centrale afzit.
www.bbned.nl en dan de postcodecheck

[ Voor 35% gewijzigd door GAIAjohan op 29-07-2011 20:00 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het was eerst nog trager en het is nu al sneller maar ik ben opzoek naar nog sneller
Zoek dan eens uit waarom het traag is.

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:56
Jongens, wat is dit nu voor een wazige topicstart.. Doe eens duidelijk wezen, en ga eerst eens zelf uitzoeken wat er mogelijk is.
Dit klinkt meer als "Ik pleur een vraag neer, en zoeken jullie het maar voor me uit".
Dus? Eerst zelf uit gaan zoeken, en dan terugkomen.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
ADSL KPN ATM DSL 8Mb/1Mb

Dit krijg ik bij die test mijn verbinding thuis is goed maar wat ze leveren is gewoon bagger mijn vraag was gewoon of er snel internet via telefoonlijn is wat netzoiets als kabel is.

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:24:
ADSL KPN ATM DSL 8Mb/1Mb

Dit krijg ik bij die test mijn verbinding thuis is goed maar wat ze leveren is gewoon bagger mijn vraag was gewoon of er snel internet via telefoonlijn is wat netzoiets als kabel is.
Heb je al gedaan wat ik je als eerste heb geadviseerd in dit topic?
Dus even kijken wat telfort zegt wat je kan leveren. Die geven nml een vrij precieze schatting van wat mogelijk is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:48:
Serieuze vraag: Weet je überhaupt het verschil tussen KB en Kb?

• SunnyD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Daar wordt meestal een chaos van gemaakt, net zoals m voor millli staat en M voor mega.
kilo is trouwens ook met een kleine k en niet K

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 15:16

krvabo

MATERIALISE!

Telefoonlijn: ADSL, ADSL2, ADSL2+, SDSL, VDSL2. (8 Mb, 12 Mb, 24 Mb, synchroon, alleen mogelijk < 1km van centrale)
Met een 400 kB/s heb je dus zo'n 4 megabit/s. Dit is laag, maar niet extreem laag. Andere mogelijkheden zijn er niet over de telefoonlijn. Dit wordt ook niet meer mogelijk, je zult waarschijnlijk eerder glasvezel hebben dan snel internet via de telefoonlijn.

Zoals eerder gezegd kan het liggen aan je thuissituatie. Zorg voor een zeer korte verbinding tussen de binnenkomst van de lijn en je modem (Dus ongeveer max een meter tussen je telefoonstekker en je modem). Probeer eens een pc/laptop aan te sluiten, met een utp-kabel en niet draadloos, op je modem in plaats van je thuisnetwerk zoals je het nu hebt, het kan helpen.

Als je gebruikmaakt van een draadloze verbinding naar je modem/router kan het ook daar aan liggen dat het traag is. Zonder informatie over de thuissituatie kunnen we niets anders dan gokken.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46
Post eens je huidige DSL waardes dan

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

ADSL KPN ATM DSL 8Mb/1Mb

1) Je ADSL abbo is een "tot" snelheid, nooit een garantie omdat de max haalbare snelheid afhankelijk is van erg veel factoren.
2) Ga uitzoeken waarom het nu zo 'traag' is, het lijkt wel of je dat zomaar passeert:
Daarbij hoort dus ook het opzoeken bij je provider wat de max haalbare snelheid is. Dat kan je per postcode opzoeken. Wordt daar b.v. 4 Mbps opgegeven, dan is dat de max die je halen kan. Hoger is onmogelijk. Ook al heb je een 20 Mbps abbo.
Wordt een veel hogere snelheid opgegeven dan je daadwerkelijk haalt, dan ga je uitzoeken hoe dat komt. (B.v. Waar is je ADSL modem gemonteerd, zit hij direct bij de hoofd aansluiting of hangt er nog 100 meter gamma kabel tussen. Dat scheelt namelijk nogal...)
3) Zoek uit hoever je van de telefoon centrale afzit.
4) Internet via Satelliet komt dacht ik ook niet boven de 4 Mbps.
5) Vanwege het ontbreken van kabel (Ziggo/UPC) en glasvezel is internet via je telefoonlijn en satelliet de enige manier om vast internet te krijgen.

Alles kan stuk.

Pagina: 1