Router vraag

Pagina: 1
Acties:

• Gsusivo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09-2025
Hallo,

ik heb een vraag over een router.
Nu is het zo dat ik op dit moment 5 apparaten heb die middels een UTP kabel aangesloten moeten worden op de nog aan te schaffen router.
Nu ben ik voornemens om een Netgear WNDR3800 aan te gaan schaffen. (http://nl.hardware.info/n...pakt-uit-wndr3800-en-meer) Deze heeft de mogelijkheid om via USB te printen. In dit geval hoeft de printer niet meer op het netwerk aangesloten te worden en heb ik voldoende aan de 4 poorten die deze router heeft.

Nu is het echter zo dat ik internet van Online heb met telefonie. De DHCP functie in de Netgear router moet dus uitgezet gaan worden. In welke poort moet ik de internetkabel dan gaan steken?

Op dit moment heb ik namelijk de internetkabel niet in de WAN poort maar in een van de 4 ethernetpoorten gestoken. Dit is van belang zodat ik dalijk niet alsnog één ethernetpoort te kort ga komen.

Ik hoop op jullie expertise!
Alvast bedankt!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:44
Kun je niet beter voor een switch gaan?

• brammieman1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:28
Als je de router gebruikt in de hoogste poort

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

ExploitSolo schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:37:
Kun je niet beter voor een switch gaan?
Dat dus. Als je toch al een modem/routercombi hebt, heb je alleen een switch nodig. Voor een paar tientjes heb je dan acht poorten en kun je voorlopig weer vooruit.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En zolang je printer via netwerk kan printen hou je dat liever zo. De snelheid van ee usb poort op een router is meestal nou niet echt je van het.

Iperf

• Gsusivo
Ik moet een nieuwe routeer hebben omdat ik nu een 'oude' 54G Sitecom heb. Dit is een routeer van 3 tientjes met een brak bereik. Voorts hangt deze achter de modem van Online.
Ik wil nu eindelijk overstappen naar een snelle N omdat ik films draadloos wil kunnen kopiëren van mijn Macbook Pro naar de Network Space. De snelheid van de Sitecom is hiervoor te beperkt, doordat het draadloze signaal te zwak is, en het systeem niet gigabit.
De Airport van Apple heeft slechts 3 ethernet poorten, en ik kom er hierdoor één te kort.
Op het moment dat ik een switch achter de Airport zou hangen heb ik weer een extra stroomkabel, wat ook niet functioneel is.
De netgear heeft 4 lan aansluitingen en een uplink poort. Als ik de internet kabel (afkomstig van de Online modem) dan in deze uplink poort stop, de DHCp van de netgear uitschakel, werkt het dan?

[ Voor 32% gewijzigd door Gsusivo op 29-07-2011 19:37 ]

• Gsusivo
funny pluto2 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:41:
Als je de router gebruikt in de hoogste poort
Is dit de 'aparte gele' poort, die los staat van de 4 overige poorten?

Verwijderd

Nieuwe router zelfde aansluiten als de oude, dus in een lan poort en niet in de wan poort, aangezien je modem van Online de wan al opvangt.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 19:45 ]

• Gsusivo
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:42:
Nieuwe router zelfde aansluiten als de oude, dus in een lan poort en niet in de wan poort.

Wan poort gebruik je enkel als de router het externe ip adres van je provider moet krijgen, zoals met de meeste kabel providers.
Dit komt erop neer dat als ik de WNDR3800 aanschaf, ik alsnog één poort te kort kom, als ik het goed begrijp?
Ik kan dus beter gaan voor een nieuwe router i.c.m. een gigabit switch.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja tenzij je ermee kan leven om een paar apparaten op 100mbit te houden.

Als je het geld ook maar een beetje kan missen zou ik alles gigabit erin knallen
Wanneer ontvangt wel eens een probleem kan wezen (wat je al aangeeft) zou ik persoonlijk geen model nemen met ingebouwde antennes, maar juist externe waar je nog wat mee kan spelen

[ Voor 37% gewijzigd door Fish op 29-07-2011 20:38 ]

Iperf

Pagina: 1