Christian Heilmann (Mozilla Developer Evangelist) heeft gisteren op zijn weblog een mooie "rant" geschreven over de kwaliteit van het onderwijsmateriaal voor front-end development. Studieboeken waarin dingen worden omschreven die inmiddels al lang geen best practice meer zijn en zeker in de moderne frontend development wereld zelfs als slecht worden gezien (bijv. het gebruik van document.write in javascript of debugging via alerts).
Op zich een verhaal waar ik als front ender helemaal achter sta. Ik ben echter al enige tijd niet meer in een schoolgebouw geweest en vraag me dan ook af hoe het met name op de HBO Informatica opleidingen gesteld is met het front end development onderwijs. De vragen die in mij opkomen:
- Is er binnen de opleiding aandacht voor front end development
- Wordt het gezien als iets dat je "erbij" doet als back end (Java/PHP) developer?
- Als er specifieke aandacht voor is, welk lesmateriaal wordt er gebruikt?
- Hoe is het kennispeil van de leraren?
Ik ben hier met name benieuwd naar om te onderzoeken of er misschien behoefte is aan gastdocenten op dit gebied.
Op zich een verhaal waar ik als front ender helemaal achter sta. Ik ben echter al enige tijd niet meer in een schoolgebouw geweest en vraag me dan ook af hoe het met name op de HBO Informatica opleidingen gesteld is met het front end development onderwijs. De vragen die in mij opkomen:
- Is er binnen de opleiding aandacht voor front end development
- Wordt het gezien als iets dat je "erbij" doet als back end (Java/PHP) developer?
- Als er specifieke aandacht voor is, welk lesmateriaal wordt er gebruikt?
- Hoe is het kennispeil van de leraren?
Ik ben hier met name benieuwd naar om te onderzoeken of er misschien behoefte is aan gastdocenten op dit gebied.
Xbox Live: Chevalric