Harddisk dood? Rma?

Pagina: 1
Acties:

• r_AllocStarByte
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-01 23:52
Hallo Tweakers,

Mijn harddisk samsung HD103UJ 1tb was vanaf de dag dat ik hem kocht beschadigt met 0.2% dead sectors (volgens hd tune) die heb ik met checkdisk gefixt. Maar nu na maande later begint windows opeens een melding te geven dat mijn harddisk dood is en of ik backups wil maken.. Dus ik heb hd tune eens Error scan late draaie (geen quick scan) en dit is wat er allemaal uitkomt:

http://wss-coding.com/nitro/imghost/images/hdd.png
http://wss-coding.com/nitro/imghost/images/check.png
http://wss-coding.com/nitro/imghost/images/hdderr.png

Is mijn harddisk nu echt dood aan het gaan. Of zijn het gewoon een paar dead sectors. Want ik heb nog garantie. Want anders gaat hij rma.

Alvast bedankt,

Mvg NiTrO

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:17
Ik zou een backup maken (voordat het te laat is) en dan de HDD lekker terugsturen. Goed is het in ieder geval niet.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Wat is de raw waarde van Current Pending Sectors in je SMART output?

• r_AllocStarByte
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:14:
Wat is de raw waarde van Current Pending Sectors in je SMART output?
Weet ik niet echt. Er was wel een tooltje van samsung om je SMART output te geven zeg maar een hdd check tool. Maar die kun je alleen van floppy of cd starten.. En ik heb geen cd's meer.

Dus ik gebruikte gewoon hd tune. Ik zal wel eens in de bios kijken misschien staat daar iets. Over SMART status.

mvg

Verwijderd

Die waarde staat gewoon in de Health tab van HDtune hoor. :)
Je moet alleen iets naar beneden scrollen.

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Als de raw waarde van Current Pending Sectors in je SMART output ongelijk 0 is snel RMA
Maar het allerbelangrijkste is zoals hierboven reeds aangegeven snel backup maken van je bestanden.
Een schijf met een dergelijk aantal bad blocks gaat bij mij normaal reeds retour.

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
oei, vervelend dat je schijf al zo snel defect is! inderdaad zsm een backup maken en retour met die hap!
gelukkig maak ik wekelijks backups van mijn data. (langleve Allsync!)

• r_AllocStarByte
donnervogel schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 20:12:
Als de raw waarde van Current Pending Sectors in je SMART output ongelijk 0 is snel RMA
Maar het allerbelangrijkste is zoals hierboven reeds aangegeven snel backup maken van je bestanden.
Een schijf met een dergelijk aantal bad blocks gaat bij mij normaal reeds retour.
ok, ik krijg wel deze waarde bij hd tune:

current pending sector
Current: 12
Worst: 12
Threshold: 0
data: 3666
status: warning

Mvt

Verwijderd

3666 onleesbare sectoren. :o

Een RMA met gouden randjes zeg maar. :)

• r_AllocStarByte
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 07:25:
3666 onleesbare sectoren. :o

Een RMA met gouden randjes zeg maar. :)
Oke, echt super bedankt voor de hulp.. Ik heb nu al alles van de harddrive, en ik heb ook nog eff voor de zekerheid warnty check gedaan en ik had nog 2 jaar. Dus ik ga een van deze dagen of misschien oven een week of twee die harddisk en rma geven..

Nogmaals bedankt voor de hulp en support. Nu weet ik 100% zeker dat deze een rma moet krijgen :9

Mvg NiTrOcx
Pagina: 1