Iphone headset op een macbook pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk9100
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-07 22:55
Hallo tweakers,
Sinds kort ben ik in het bezit van een Macbook Pro (nieuwste model). Om ook nog af en toe even te gamen heb ik een dual boot met windows 7 gemaakt. Nu ben ik er gisteren achter gekomen dat de Macbook geen microfoon ingang heeft maar een line-in. Mijn headset die ik eerst gebruikte voor teamspeak etc. werkt dus niet meer. Op een paar mac forums heb ik gelezen dat een iphone headset wel een werkende microfoon heeft omdat de mic en de stereo output gecombineerd zijn. In Mac OSX heb ik dit getest en bleek het prima te werken. In windows echter wordt alleen de stereo output weergegeven maar kan ik geen gebruik maken van de microfoon van de iphone headset. Is hier een oplossing voor of is het normaal dat een iphone headset alleen in Mac OSX goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-10 09:55
waarom gebruik je niet je ingebouwde microfoon van je mbo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 20:44
Als ik google op vergelijkbare problemen zie ik een oplossing die de moeite waard is te proberen, als je dat nog niet hebt geprobeerd: gebruik recentste versie van Bootcamp en speel in het windows-progje in kwestie (evt. onder configuratiepanel) met de audio input instelling. Suc6

Edit: overweeg anders een usb-headset :P

[ Voor 7% gewijzigd door BellySM op 29-07-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk9100
syntesia schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:07:
waarom gebruik je niet je ingebouwde microfoon van je mbo ?
De ingebouwde microfoon is inderdaad prima maar je hebt veel meer last van omgevingsgeluiden die ook worden opgepikt. Met teamspeak etc. is dat niet echt wenselijk en is het handiger om een microfoon te hebben die omgevingsgeluiden niet opvangt maar alleen datgene wat ik wil zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk9100
USB headset is inderdaad ook een optie maar toch wil ik liever de ingebouwde microfoon van mijn steelseries headset gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:41
Welk model MBP heb je ? 13, 15 of 17" ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 14:36
Nighthawk9100 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:39:
USB headset is inderdaad ook een optie maar toch wil ik liever de ingebouwde microfoon van mijn steelseries headset gebruiken.
Er zijn van die mini usb geluidskaartjes, evengroot als een usbstick, waar je dan je headset in kan pluggen. Moet je wel < 10,- kunnen vinden. Je maakt er dan dus een usb-headset van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:48
Ik heb op mijn MBP (15 inch 2011 2.2ghz) wel gewoon twee poorten. In voor geluidsinvoer en een voor geluidsuitvoer. Gebruik zelf een usb headset omdat ik die nog had liggen.

Jij hebt dan zeker de 13 inch MBP, want die heeft een gecombineerde invoer/uitvoer, dan zou je moeten proberen wat sharkzor hierboven aandraagt als oplossing

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Kobus Post schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:54:
Ik heb op mijn MBP (15 inch 2011 2.2ghz) wel gewoon twee poorten. In voor geluidsinvoer en een voor geluidsuitvoer. Gebruik zelf een usb headset omdat ik die nog had liggen.

Jij hebt dan zeker de 13 inch MBP, want die heeft een gecombineerde invoer/uitvoer, dan zou je moeten proberen wat sharkzor hierboven aandraagt als oplossing
Nee, het probleem is dat de ingang van de MBP een lijn-ingang is, die alleen met signalen op "lijn" niveau overweg kan. Dat is ruwweg het signaalniveau van een CD-speler, en daar kan een microfoon niet aan tippen. Met andere woorden: die ingang is niet bruikbaar voor microfoons. Als een iPhone headset om ergonomische of audiofiele redenen niet voldoet zal de TS inderdaad een externe geluidkaart moeten zoeken (of een andere plug aan zijn wellicht dure headset klussen ;))

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk9100
Ik heb een Macbook Pro 15 inch 2011 model met OSX Lion. Het klopt inderdaad dat ik een combo poort heb en een line in poort. De iphone headset werkt prima met de combo poort (zowel microfoon als geluid) in OSX. In windows 7 met bootcamp werkt de microfoon functie echter niet. Dit probleem wil ik graag oplossen. Om mijn steelseries 7H headset met microfoon te gebruiken heb ik een adapter gekocht (mic+stereo naar combo). Deze komt als het goed is maandag binnen. Hiermee zal mijn steelseries headset hetzelfde werken als de iphone headset. Het probleem is dat de combostekker alleen goed werkt in OSX en niet in windows waar ik mijn headset het meest zal gebruiken. Mijn vraag is dus hoe ik de combostekker goed kan laten werken in windows. Als het namelijk met mijn iphone headset in windows 7 werkt zal mijn headset+adapter waarschijnlijk ook in windows 7 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb al een tijd geen bootcamp meer gedraaid, maar heb je al gekeken of er meer dan één microfooningang is onder Windows? Het kan soms ook helpen om een native driver te installeren in plaats van de bootcamp driver, maar dan zul je moeten opzoeken welke audio chip er gebruikt wordt in de nieuwe MBP. Vaak kun je in de specifieke drivers meer instellen wat betreft de in- en uitgangen.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 03:03
Ik heb een MBP Mid-09. Er zit inderdaad een Lijn-in poort op, maar destijds heb ik er ook microfoon op kunnen aansluiten. Mogelijk moet je in de geluidsinstellingen deze ingang instellen als microfooningang.

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk9100
Probleem is inmiddels opgelost. Ik heb een USB soundcard van steelseries gekocht. Deze is compatible met zowel Mac als Windows en zorgt ervoor dat ik mijn bestaande headset kan blijven gebruiken.
Pagina: 1