Iemand anders gebruikt mijn IP adres?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem en ik weet niet waar het aan ligt. Ik bezoek regelmatig websites zoals wikipedia en andere fora. Maar tot mijn verbazing blijkt dat ik een waarschuwing heb gekregen omdat er via mijn IP adres bewerkingen zijn gedaan op wikipedia en andere fora. Die ik helemaal niet heb gedaan. Dus mijn IP adres wordt gebanned doordat er iemand via mijn IP adres kwade activiteiten onderneemt. Het is een publieke IP adres. dus niet 192.186.xxx. Ik deel de internetverbinding met mijn broer. Dus 2 computers op 1 provider. Nou blijkt dat de website die er door de computer van mijn broer bezocht zijn(wikipedia) dat er daar kwade activiteiten zijn gepleegd en ook de fora die ik via mijn computer heb bezocht, daar zijn ook kwade activiteiten gepleegd, ik ben namelijk gebanned. Ik heb mijn broer gevraagd en hij is het niet.

Wat kan er aan de hand zijn? Ben ik gehackt? Wie zit er achter? Is er iemand op mijn Computer gekomen? Wat mij sterk lijkt, want wikipedia( via de pc van mijn broer) en de fora( via mijn PC) zijn beide mijn IP adres gebruikt. Dit zijn niet zomaar algemene websites maar specifieke websites die wij bezoeken over een bepaald onderwerp.

Ik heb een bekabelde internetverbinding, maar mijn wireless staat aan en is WPA- PSK beveiligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Heb je een vast IP adres van je ISP?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Sinds wanneer is dit? Het kan zijn dat je toevallig onlangs van IP bent gewisseld (door de provider) en daardoor een ongelukkig IP adres hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb een vast IP adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Dynamisch IP adres inderdaad?Nee dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Cubic X op 29-07-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat bedoel je met 'er zijn kwade activiteiten gepleegd'? Weet je zeker dat je broer geen rottigheid uit heeft gehaald op die fora? Het is allemaal te toevallig, als je heel zeker weet dat jullie het niet zijn dan kan in theorie ook nog dat je een trojan of iets dergelijks op je PC hebt staan die iets onderneemt richting de URL's die je bezoekt. Is je PC virusvrij?

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 29-07-2011 15:31 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat mijn broer het niet is. Maar zitten er trojans dan op beide PC's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 22:46
Welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 22:46
Volgens mij geven die gewoon dynamische ip adressen uit aan hun klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:03

Pixeltje

Woo-woohoo!

Freezerator schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:34:
Volgens mij geven die gewoon dynamische ip adressen uit aan hun klanten?
Behalve als je er voor betaald om een vast IP adres te krijgen, ja. Ook zakelijke abbo's hebben een vast adres geloof ik.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok voor de zekerheid hoe weet ik of ik vast of dynamische IP heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40

Greyfox

MSX rulez

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:32:
Ik weet zeker dat mijn broer het niet is. Maar zitten er trojans dan op beide PC's?
Het lijkt mij onaannemelijk dat een trojan op fora en Wikipedia dingen gaat aanpassen :?

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
Heb je je WiFi beveiligd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07

Reptile209

- gers -

KPN beweert dat het wel een vast IP is (@Freezerator: dat wel dynamisch wordt toegewezen, maar dus in principe altijd dezelfde):
Iedere computer of modem die aangesloten is op internet heeft een eigen IP adres. Door middel van IP adressen herkennen computers elkaar en kunnen ze met elkaar en het internet communiceren.

Met een ADSL verbinding heeft u een vast IP adres. Dit heeft als voordeel dat uw computer altijd 'op dezelfde locatie' bereikbaar is. Dit is handig als u bijvoorbeeld een webserver wilt inrichten.
Ook met een InternetPlusBellen abonnement heeft u een vast IP adres.

Indien uw abonnement wijzigt, bijvoorbeeld na een overstap op een InternetPlusBellen abonnement, dan krijgt u van KPN een nieuw vast IP adres. KPN probeert altijd het IP adres voor u vast te houden, maar het kan voorkomen dat deze door onderhoudswerkzaamheden gewijzigd wordt.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:56

SLeddert

SLeddert

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:36:
Ok voor de zekerheid hoe weet ik of ik vast of dynamische IP heb?
KPN heeft alleen statische IP's.

[ Voor 5% gewijzigd door SLeddert op 29-07-2011 15:38 ]

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
en wanneer zijn de wijzigingen gedaan op wikipedia? * BasieP weet niet hoe lang wikipedia zijn bans in leven houdt

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik kreeg vroeger een overzicht van Planet(of was het demon) waar mijn gegevens opstonden, oa ip adres inlognaam enz.
Tegenwordig zal alles behalve zakelijk wel een dynamisch hebben. Enige vaste is je hostname.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Greyfox schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:37:
[...]

Het lijkt mij onaannemelijk dat een trojan op fora en Wikipedia dingen gaat aanpassen :?
Ja dat lijkt mij ook, want er zijn bijvoorbeeld overdreven nederlandse "taalfouten" op wikipedia gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weyland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:39:
Ik kreeg vroeger een overzicht van Planet(of was het demon) waar mijn gegevens opstonden, oa ip adres inlognaam enz.
Tegenwordig zal alles behalve zakelijk wel een dynamisch hebben. Enige vaste is je hostname.
KPN heeft alleen maar statische adressen. Er wordt sinds medio 2000 geen dynamisch adres meer gegeven. De hostname is een afgeleide van het ip adres dus als dat het zelfde blijft dan zal je ongetwijfeld (bij KPN) hetzelfde IP hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Reptile209 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:38:
KPN beweert dat het wel een vast IP is (@Freezerator: dat wel dynamisch wordt toegewezen, maar dus in principe altijd dezelfde):

[...]
Kan wel zijn, maar ik heb kortgeleden nog met KPN aan de telefoon gehangen hierover; als er iets misgaat aan de KPN zijde, en ze moeten een DHCP rebooten, dan krijg je een ander adres toegewezen. In feite heb je dus altijd hetzelfde IP adres, tot er een keer iets fout gaat, een server reboot of iets anders gebeurd vanuit de KPN zijde.

Het kan dus in dit geval goed zijn dat de TS gewoon pech heeft, en kortgeleden een nieuw (en misbruikt?) IP adres toegewezen heeft gekregen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:39:
en wanneer zijn de wijzigingen gedaan op wikipedia? * BasieP weet niet hoe lang wikipedia zijn bans in leven houdt
26 mrt 2011, maar ik ben niet geband op wiki maar ik had een tijdje geleden wel een soort waarschuwing gekregen, maar nu ben ik op een engelse fora wel gebanned. Het gaat mij niet de ban zelf maar om wie er achter zit of wat er aan de hand is, zodat het niet nog een keer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:42:
[...]

26 mrt 2011, maar ik ben niet geband op wiki maar ik had een tijdje geleden wel een soort waarschuwing gekregen, maar nu ben ik op een engelse fora wel gebanned. Het gaat mij niet de ban zelf maar om wie er achter zit of wat er aan de hand is, zodat het niet nog een keer gebeurt.
Hierboven werd al gevraagd of je WiFi beveiligd is. Is dat zo?
Heb je de standaard username en password van je modem en router ook gewijzigd?

Zo niet; beveilig je WiFi, verander de standaard wachtwoorden en bel KPN om een nieuw IP te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pixeltje schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:41:
[...]

Kan wel zijn, maar ik heb kortgeleden nog met KPN aan de telefoon gehangen hierover; als er iets misgaat aan de KPN zijde, en ze moeten een DHCP rebooten, dan krijg je een ander adres toegewezen. In feite heb je dus altijd hetzelfde IP adres, tot er een keer iets fout gaat, een server reboot of iets anders gebeurd vanuit de KPN zijde.

Het kan dus in dit geval goed zijn dat de TS gewoon pech heeft, en kortgeleden een nieuw (en misbruikt?) IP adres toegewezen heeft gekregen.
Maar die rottigheid die uitgehaald is, is dan op websites die ik bezoek uitgehaald.( gebanned van een forum die ik bezoek) of overdreven taalfouten corrigeren op wikipedia over onderwerp die mijn broer interesseert etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:45:
[...]

Maar die rottigheid die uitgehaald is, is dan op websites die ik bezoek uitgehaald.( gebanned van een forum die ik bezoek) of overdreven taalfouten corrigeren op wikipedia over onderwerp die mijn broer interesseert etc.
Wat voor rottigheid is er dan uitgevoerd op dat forum?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:13
Pixeltje schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:43:
[...]
Hierboven werd al gevraagd of je WiFi beveiligd is. Is dat zo?
Heb je de standaard username en password van je modem en router ook gewijzigd?

Zo niet; beveilig je WiFi, verander de standaard wachtwoorden en bel KPN om een nieuw IP te vragen.
Als je de topicstart had gelezen, dat wist je dat hij Wifi met WPA-PSK heeft beveiligd. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:27:
Ik heb een bekabelde internetverbinding, maar mijn wireless staat aan en is WPA- PSK beveiligd.

[ Voor 19% gewijzigd door Aardwolf op 29-07-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lijkt me toch dat het je broer is. Maar een goede stap is om op je router te kijken welke pc's er actief zijn (dhcp tabel) en ook om je SSID + wachtwoord te gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn wifi is WPA PSK beveiligd. Mijn WEP key staat op de achterkant van mijn modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:46:
[...]

Wat voor rottigheid is er dan uitgevoerd op dat forum?
Dat weet ik niet ik kan er niet in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:47:
Mijn wifi is WPA PSK beveiligd. Mijn WEP key staat op de achterkant van mijn modem.
Dat zegt helemaal niets, sommige Speedtouch wifi routers zijn zo lek als een mandje: nieuws: KPN gaat oud lek in Speedtouch-routers te lijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Quantor schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:47:
Lijkt me toch dat het je broer is. Maar een goede stap is om op je router te kijken welke pc's er actief zijn (dhcp tabel) en ook om je SSID + wachtwoord te gaan veranderen.
Hoe kijk ik op mijn router welke PC's er actief zijn? Ik ben een leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een KPN Experia Box zwart aan de voorkant wit aan de achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

marcel87 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:46:
[...]

Als je de topicstart had gelezen, dat wist je dat hij Wifi met WPA-PSK heeft beveiligd. :)

[...]
Laatste zinnetje gemist, foutje.
Die WEP key gebruik je als het goed is niet? WEP beveiliging is een stuk slechter dan WPA (in al zijn vormen).

Als ik t zo lees zou ik ook zeggen dat het je broer is, en dat hij een geintje uithaalt met je ofzo. Het is wel erg toevallig dat precies de sites 'aangepast' zijn.

Je router kun je benaderen via een browser; tik het IP adres in van de router en als erom gevraagd wordt gebruikersnaam en wachtwoord. In het overzicht zou je ergens iets moeten vinden wat klinkt als "attached devices" of "DHCP client table"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:54:
Het is een KPN Experia Box zwart aan de voorkant wit aan de achterkant
Deze? Die had eerder genoemde lek dacht ik niet. Maar dan nog, SSID en WPA-key zelf aanpassen is nooit verkeerd, maak 'm wel niet te voor de hand liggend, eventueel kun je een wep/wpa-generator gebruiken die je overal op internet kunt vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Nielson op 29-07-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pixeltje schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:57:
[...]

Laatste zinnetje gemist, foutje.

[...]

Die WEP key gebruik je als het goed is niet? WEP beveiliging is een stuk slechter dan WPA (in al zijn vormen).

Als ik t zo lees zou ik ook zeggen dat het je broer is, en dat hij een geintje uithaalt met je ofzo. Het is wel erg toevallig dat precies de sites 'aangepast' zijn.

Je router kun je benaderen via een browser; tik het IP adres in van de router en als erom gevraagd wordt gebruikersnaam en wachtwoord. In het overzicht zou je ergens iets moeten vinden wat klinkt als "attached devices" of "DHCP client table"
Beveiligingsmodus is wat ik al zei, maar als je wilt inloggen op mijn draadloos netwerk dan is dat wel de WEP key nummer dat aan de achterkant van mijn modem staat.

En mijn broer is haast nooit thuis alleen soms. En hij is ook niet zo een type die zulk rottigheid uithaalt enzo. Het is inderdaad wat je zegt toevallig dat het precies die websites zijn die ik bezoek of die bezocht zijn door mijn internetverbinding.

Trouwens ik heb geen router maar een modem. Geen aparte router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 13:44
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:04:
[...]

Beveiligingsmodus is wat ik al zei, maar als je wilt inloggen op mijn draadloos netwerk dan is dat wel de WEP key nummer dat aan de achterkant van mijn modem staat.
Dus je gebruikt je oude WEP key als WPA sleutel? zoja, verander die even om dit soort dingen in de toekomst mogelijk te voorkomen.
Trouwens ik heb geen router maar een modem. Geen aparte router.
De Experiabox is een modem en router in 1...

[ Voor 5% gewijzigd door Schumaster op 29-07-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn WPA sleutel gewijzigd. Kan je trouwens zien welke websites je bezocht hebt of bezoekt als je gebruik maakt van iemand anders' wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Als de wijzigingen in Maart 2011 zijn gedaan en je hebt er nu pas last van heb je dus zeer waarschijnlijk een 'nieuw' IP adres gekregen van iemand anders die wel rottigheid heeft uitgehaald. Dit kan helaas voortkomen en je zou aan KPN kunnen vragen of je eventueel een ander IP adres krijgt, maar ik ben er niet zeker van of KPN dit wel op aanvraag doet.

Daarnaast zou je ook KPN kunnen contacteren (bellen bij voorkeur) om te vragen of het mogelijk is dat je recent een IP adres wijziging hebt ondergaan.

Het zou je sieren om vragen direct te beantwoorden in één bericht in plaats van dubbel posten. Dat je een leek bent hoeft niet te betekenen dat je zelf geen inzet moet tonen. Naar mijn idee zijn je posts nogal vaag en soms onduidelijk. Probeer hier aan te werken :)
Pagina: 1