[Windows 7] Opstart hang na installatie nieuwe GPU

Pagina: 1
Acties:

• EagleClaw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09-2025
Onlangs kocht ik een Dell U3011 als Deel 1 van een Systeem Upgrade. Deel 2 (PC zelf) zou dan volgende zomer met Ivy Bridge een update krijgen.

Huidig systeem:
- Asus A8N-SLI (Socket 939)
- Asus 7800GTX TOP (Dual link DVI)
- AMD Athlon64 4000+
- Windows 7 Professional Edition

Inderdaad een oud systeem hetgeen de nieuwe U3011 niet te best aanstuurt (HD, ...)
Daarom mijn beslissing om een Sapphire Ultimate HD5670 1GB GDDR5 aan te schaffen tot de upgrade volgende zomer.

Dus: uninstall van de video driver in Windows 7 -> shutdown -> plaatsen van nieuwe GPU -> opstarten die handel

Systeem post zonder error, maar PC hangt tijdens het laden van Windows zelf (Heb hem 2u de tijd gegeven zich erdoor te worstelen, maar no go). Ook in alle vormen van safe mode blijft hij hangen bij een bepaalde dll (kan dit best nog eens nagaan mocht dit belangrijk zijn). Ik vond dat het veranderen van de BIOS Setting naar Plug and Play OS Enabled en iets met CPI disablen kon helpen, maar geen geluk hiermee... Ik probeerde Dislplayport, DVI, HDMI maar dat maakte geen verschil.

Dus dan maar weer de 7800GTX erin, maar horror: dezelfde symptomen als hierboven beschreven...

Ik geraak dus niet meer in Windows 7 :-( Iemand een idee waarvoor geen wipe van OS schijf nodig is?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:26
Windows starten in veilige modus en driver sweeper eroverheen gooien.

Computer says no

• EagleClaw
Was idd ook mijn eerste idee maar zoals gezegd blijft hij ook in safe mode hangen...:-(

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:26
Waarop blijft hij hangen?

Computer says no

• EagleClaw
Bij een gewone opstart blijft hij hangen (freeze) bij het windows Logo (dus als die 4 bolletjes samen zijn gekomen).
Bij het opstarten in safe modus laadt hij een boel zaken maar na het laden van classpnp.sys gebeurt er ook niets meer.

EDIT: Nevermind,dit kan dicht... Ik installeerde samen met de nieuwe GPU een Firewire kaartje en dat gaf de problemen...

[ Voor 20% gewijzigd door EagleClaw op 29-07-2011 22:39 ]