• delirium
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 12:29
tldr; ik zoek een nieuw island slim/flat toetsenbord, kan iemand me tips/gebruikervaring geven/delen?

En als het mogelijk is dan ook nog tenkeyless, m.a.w. dit toetsenbord maar dan flat/slim: http://elitekeyboards.com...ftenkeyless&pid=rf_se05c0

Ik heb al gekeken naar de Asus eee keyboard set: http://www.asus.nl/Periph..._Keyboard_Plus_Mouse_Set/

Maar de reviews zijn er niet geweldig van en het is niet een tenkeyless, m.a.w. de pijltjes en pg up + down zitten op een andere plek.

achtergrond info:
Momenteel gebruik ik thuis een Apple (wired) slim keyboard: http://store.apple.com/nl/product/MB110LB/B
En op het werk een Logitech ultra flat: http://www.logitech.com/nl-nl/keyboards/keyboard/devices/177

Het Apple toesenbord heeft een island model (ruimte tussen de toetsen) en dat vind ik een groot voordeel.
Maar de layout is niet standaard US int'l en je moet met drivers van bootcamp in de weer en dan vervolgens nog je toetsenbord layout herconfigureren d.m.v. autohotkey e.d.

De Logitech is wel fijn maar tikt iets minder fijn en de layout is nogal samengeperst.
Wat wel prettig is is dat hij zo weinig ruimte in beslag neemt.

Wellicht bestaat het toetsenbord niet maar ik hoop dat iemand hier er toevallig een weet ;)
Anders wordt het wellicht een

Als het toch een utopie blijkt te zijn dan zat ik te denken aan de Logitech Solar K750: http://www.logitech.com/e...rds/keyboard/devices/7454
Hoewel wireless toetsenborden imo niet nodig zijn, echter spreekt de layout me aan.

• 307266
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 03-09-2014
Pas geleden een Trust Isla keyboard gezien, lijkt op wat je zoekt. Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Maar mijn persoonlijke ervaring met Trust producten is dat het toch niet altijd de hoogste kwaliteit is. Garantie bij Trust is echter is wel weer goed.

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

delirium schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:39:
Het Apple toesenbord heeft een island model (ruimte tussen de toetsen) en dat vind ik een groot voordeel.
Maar de layout is niet standaard US int'l en je moet met drivers van bootcamp in de weer en dan vervolgens nog je toetsenbord layout herconfigureren d.m.v. autohotkey e.d.
Nee? Wat is er dan anders aan behalve dat de alt, ctrl, en windows key anders heten?

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• delirium
Sorry voor de late reactie, ik dacht dat ik een mail kreeg indien er reactie was... toch mijn settings maar even naspeuren. Bedankt voor jullie reacties:

@FlopZ2009 Heb de Trust Isla idd ook gezien en zelf even in de handen gehad maar die is niet erg comfortabel, je voelt echt het goedkope plastic en de slechte vering.

@Darkstone betreft de layout van het toetsenbord, het ziet er wel hetzelfde uit, bij mij zit echter de ~ naast de linkershift, wat erg irritant is gezien ik nogal veel via in shells werk ;)
Ik zie wel in een screenshot van pricewatch dat ze blijkbaar ook te krijgen zijn met de ~ op de juiste plek.
Verder mist de insertknop en is d.m.v. autohotkey e.d. de fn toets niet te hergebruiken als insert zie http://support.apple.com/kb/HT1216 je moet dan FN+ENTER gebruiken :S
Dit is een behoorlijk gemis gezien i.p.v. ctrl+c en ctrl+v ik shift+insert en ctrl+insert gebruik i.v.m. de shells.
Ook stuurt het toetsenbord niet de normale keycodes uit.

Neig momenteel naar de k750 gezien er niet echt een alternatief lijkt te zijn, maarja om 65 euro te betalen voor een keyboard met solar terwijl me dat juist niet boeit...

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

delirium schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:05:
@Darkstone betreft de layout van het toetsenbord, het ziet er wel hetzelfde uit, bij mij zit echter de ~ naast de linkershift, wat erg irritant is gezien ik nogal veel via in shells werk ;)
Dan heb je geen US-international :) US-int ziet er zo uit

Geen insert knop, dat klopt, maar die gebruik je bijna nooit? De wireless variant komt zonder numpad.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• delirium
Ja blijkbaar heb ik niet de US Int maar de insert knop gebruik ik dus wel vaak zoals ik hierboven vermeldde (ctrl+c betekend iets anders in een shell ;).
Maarja het prijsverschil tussen de apple en de k750 is eigenlijk maar 14 euro... denk dat ik morgen maar eens bij de Media Markt ga kijken of ze hem hebben liggen.
Een tenkeyless island keyboard lijkt toch een utopie ;)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee