monitor krijgt geen signaal bij first boot

Pagina: 1
Acties:

• arashmickey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik een gamingsysteem gekocht met behulp van de BBG en vriendelijke forumers zoals gijzelf. Ik heb de componenten zelf in elkaar getimmerd (euh, geschroefd bedoel ik), maar bij mijn eerste bootup zegt mijn monitor geen signaal te ontvangen - "No signal"

Dit zijn de relevante componenten (denk ik):

#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite E2409HDS-B1€ 153,-€ 153,-
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 58,25€ 58,25
1Asrock 870 Extreme3€ 69,02€ 69,02
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 196,35€ 196,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 476,62

De twin frozr zit snug in de PCIE 2 slot van de mobo (pcie4 ook geprobeerd), en ik heb beide stroomkabeltjes aangesloten op de voeding. De fans draaien en de lichtjes branden in deze kast.

Ik heb geprobeerd de monitor met DVI zowel als de DVI + VGA-kopje aan te sluiten, en met de "auto" knop op de monitor heb ik de verschillende invoeren uitgeprobeerd, maar tevergeefs. Ik heb ook even V&B FAQ gelezen en geprobeerd wat ik kon/begreep, oa. de BIOS op mijn mobo gecleard met de daarvoor-bedoelde knopjes.

Verder doet de iiyama monitor het prima met mijn ouwe laptop, maar ik heb nog geen ander scherm geprobeerd om te kijken of die wel een signaal ontvangt van de nieuwe pc. Dat zal mijn volgende stap worden, maar ik dacht ik vraag alvast naar jullie mening...

Tot dusver mijn pogingen deze lieve jonge Frankenstein tot leven te wekken. Heel veel bedankt voor alle hulp die jullie bieden! Oh, en sorry voor mijn gebrek aan ervaring en als ik bij het sleutelen of posten allerlei belangrijke dingen over het hoofd heb gezien.

Cheers&beers,
Arash

• Abductee
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Geeft je PC bij het opstarten misschien een beep-code? een enkele beep is melding van een succesvolle POST, maar als er bv een lange en 2 korte beeps gegeven worden, dan geeft dit een probleem met de videokaart aan...

• arashmickey
Abductee, bedankt voor je antwoord. Ik hoor geen enkele beeps, en de audio-out zowel als de mobo-speaker zijn aangesloten.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Voor de zekerheid: je hebt ook beide poorten van de grafische kaart geprobeerd neem ik aan?

Desktop | Server | Laptop

• arashmickey
Bedankt Rupie, dat heb uik idd al geprobeerd. Hetzelfde met het geheugen geprobeerd, maar ik ga de stickies nog 1 voor 1 proberen. Vanavond heb ik een andere monitor beschikbaar.

Ik heb een aantal oplossingen geprobeerd, en een heleboel niet/weet ik niet eens. Ik houd jullie geupdate maar ik dacht ik deel alvast mijn probleem met jullie.

Edit: Euh, wat betreft die poorten, als je de output van de grafische kaart bedoelde, die heb ik ook beide geprobeerd ;)

[ Voor 27% gewijzigd door arashmickey op 29-07-2011 18:29 ]