Internet PC delen met iPhone via USB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416951

Topicstarter
Is het mogelijk de internet verbinding van de pc te gebruiken op de iphone als die verbonden is met de usb kabel in de volgende situatie:
-geen jailbreak op iphone, en ook geen intentie om te jailbreaken
-geen mogelijkheid om wifi aan te sluiten aangezien ik access wil hebben op het werk waar geen wifi beschikbaar is en men het netwerk gesloten wil houden

zowel got en google gaven geen duidelijk antwoord, het schijnt mogelijk te zijn op een gejailbreaked toestel. Ook werd er gehint naar apps als diskaid, maar deze lijken alleen voor file tranfser te zijn niet om te browsen of te streamen. (Het gaat overigens voornamelijk om het streamen van spotify)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 17:28
Ik gebruik de app MyWi 4.0. om met mijn laptop te surfen via de 3G van mijn Iphone.
Je kan kiezen om via bleutooth of via wifi verbinding te maken met de Iphone.

Oeps, ik zie net dat je het andersom wilt.
Dan zou ik het niet weten.

[ Voor 18% gewijzigd door sn0w13 op 29-07-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterds
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik zou het zo doen; een adhoc netwerk (als je op windows werkt) aanmaken en de internet verbinding van je pc delen met je wireless adapter en dan zo via wifi verbinden met de pc.

@sn0w13: buiten het feit dat hij het andersom wilt noem jij ook een Cydia App op waar je dus ook voor moet jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Paradjoxj dank voor de reactie: De oplossing van een adhoc netwerk heb ik ook ergens gelezen, maar als ik het goed begrijp moet je dus wel een wireless adapter aansluiten.(of begrijp ik het verkeert?) Dat is helaas niet een van de mogelijkheden aangezien het op het werk is en men geen wireless accesspoint wil helaas. In principe zou ik het dus via de usb kabel toegang tot internet willen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersheep40
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij is het niet mogelijk zonder een jailbreak. Als je windows 7 op je pc draait kun je deze met bijvoorbeeld het programmaatje virtual router als accespoint laten werken. Je iphone kan dan via wifi op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237153

http://www.maximumpc.com/..._pc_wireless_access_point

zie linkje, je hebt wel een wifi dongle nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het komt er dus op neer dat je of moet jailbreaken of een wireless accesspoint moet aanmaken. Helaas zijn beide geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterds
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Ja inderdaad dat denk ik wel :/.
Pagina: 1