Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[exchange 2007/sonicwall] Emails komen soms niet aan

Pagina: 1
Acties:

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sinds enkele weken (misschien al langer, maar word nu regelmatig gemeld) is het probleem dat e-mails van klanten soms wel en soms niet aan komt.

De mail komt eerst door een spamfilter (sonicallwall ES 300) en vervolgens gaat het naar de exchange server
Exchange 2007 Exchange Server 2007 Version: 08.03.0137.000 op Server 2003 (beide 64-bit)

Op de spamfilter kunnen we alle mail zien die echt aan komt. Als mail van de klant niet aankomt is het bij de spamfilter niet te zien.

Situatie: klant mail naar een van onze medewerkers. klant@klantenemail.nl verzend naar mw1@email.com
Dit mailtje komt aan. Onze medewerker stuurt een email voor een akkoord of iets anders. Klant reageert, dit mailtje komt niet aan, klant krijgt ook geen bericht van "Mail not deliverd" of iets dergelijks. Onze medewerker krijgt geen reactie (klant wel gestuurd maar is dus niet aangekomen). Onze medewerker mailt nog een keer naar de klant. Klant reageert, dit mailtje komt wel aan.

Kijken we op de sonicwall dan zien we het 2de mailtje van de klant die is nooit aangekomen.

Het probleem is namelijk ik heb geen ik idee waar ik moet beginnen met zoeken. Want op het moment dat de klant een reactie had gestuurd en die hier dus nooit is aangekomen. Komt er wel gewoon andere mail binnen bij de medewerker en andere medewerkers. Verder als het probleem voor doet en de klant stuurt het nog een keer, komt het bij de medewerker weer niet aan maar bij het info email adres wel. Het info en medewerker email adres komt op dezelfde server aan.

Geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Ik zou zeggen, als mail niet aan komt dan voor alle emails en niet voor 1 persoon.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Check je BadMail folder dan eens?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RobbyTown
  • Niet online
alt-92 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:26:
Check je BadMail folder dan eens?
Mail komt binnen via Spam filter (sonicwall) hierna word het doorgegeven aan exchange server.

Bij spamfilter zien we de mails al niet, die niet aan zijn gekomen. Dus bij exchange zijn ze dan al helemaal niet terug te vinden.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46
Stuur anders een kopie naar een gmail of hotmail account. Als het daar wel aan komt, dan zou je kunnen denken dat de ontvanger de email dropt.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Ik zou je dns/mx eens checken, misschien je fail-over die de mail ontvangt omdat je sonicwall timeout. Weet uiteraard niet je setup niet.

• RobbyTown
  • Niet online
Oid schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:53:
Ik zou je dns/mx eens checken, misschien je fail-over die de mail ontvangt omdat je sonicwall timeout. Weet uiteraard niet je setup niet.
Zo na lang zoeken. Gevonden op de spamfilter (MTA). Er ziet iets niet goed met de mx. Heel toevalg de mensen die klagen staan in die lijst.

De melding:

Timed out while connecting from e300.bedrijf.nl (0.0.0.0) to mx.bedrijf.nl (193.173.xxx.xx)

Met robtex even bekeken. Alles lijkt in orde :/. Op een rustiger moment er aandachtig naar kijken ;).

Alvast bedankt.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Ik dacht in eerste instantie aan een beveiliging die zorgt dat alleen trusted afzenders werden toegelaten:
user x stuurt mail naar user y
- eerste keer komt het niet aan
user x stuurt nogmaals mail naar user y
- mail komt nu wel aan omdat user x nu "trusted" is
Beter bekend als Wikipedia: Sender Policy Framework :?

Dit staat los van de SonicWALL. Een soortgelijke issue: http://www.webhostingtalk...d-host-not-dns-error.html

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 01-08-2011 11:04 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:35

rimpeldinky

nani?

wij hebben hier dit ook aan de hand gehad, bleek de derde partij een "rare" dns constructie te hebben waarbij de r-dns de ene keer we en de andere keer niet juist was.

hetzelfde een keer met een mail cluster met verschillende ehlo meldingen, de ene mail werd doorgelaten (immers een goed geconfigureerde r-dns en ehlo) en een uur later stuurt dezelfde externe een andere mail naar dezelfde medewerker en deze komt niet aan omdat de EHLO niet klopt.

bleek server1 van de klant netjes ehlo $hostname te doen de andere gaf ehlo $clusternaam, welke anders was als $hostname van de server die de mail verzond

echter zou je dan zeker iets terug moeten vinden in je logging van je spamfilter/firewall. desnoods een melding dat connectie vanaf ip XXX is geblocked ivm een blacklist

dat de klant geen melding krijgt kan komen omdat je filter deze vaak niet stuurt om spammers niet te helpen met troubleshooten (maar in dit geval de externe dus ook niet)

[ Voor 20% gewijzigd door rimpeldinky op 01-08-2011 11:19 ]

*burp*

Pagina: 1