2 laptops verwoest: philips SVC2541 schermreinigingspakket

Pagina: 1
Acties:

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-02 22:46
Ik zit met mijn handen in het haar. :'(

Gisteren 2 LCD schermen van een HP laptop en een Toshiba laptop schoongemaakt met het schoonmaakmiddel philips SVC2541 (bij de MM verkocht als Plasma/LCD/LED reinigingsmiddel). Beetje erg dom |:( dat ik 2 laptops gelijktijdig heb schoongemaakt en niet de eerste geprobeerd heb.

Nu is het zo dat ik alles schoongemaakt heb en toen later heb aangezet.
Nu zijn er verticale horizontale strepen te zien over het scherm met horizontale verticale uitlopers (zeg maar gewone uitlopers).
De kleuren e.d. zijn gewoon zichtbaar en ik heb geen dode pixels.
alleen het licht vanuit het scherm is gewoon veel lichter dan de omringende plekken (zonder schade).

De HP laptop heeft geen spiegelend scherm.
De Toshiba laptop heeft die wel.

Beide vertonen ze dezelfde problemen.

Het lijkt wel of er middel door het scherm is gegaan en achter het scherm zit?
Nu is mijn vraag na te hebben gegoogled? Wat te doen....?

;(

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 21:59
Hoe heb je het produkt gebruikt? Want een beetje spray op een doekje zou dit niet kunnen veroorzaken. Heb je hard op het scherm geduwd?

[ Voor 61% gewijzigd door Freezerator op 29-07-2011 12:08 ]

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-02 20:59

Matszs

><>

Heb je eigenlijk de schermen wel schoon gemaakt toen ze uit stonden, dus niet aan?

• thestiffmeister
Freezerator schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:08:
Hoe heb je het produkt gebruikt? Want een beetje spray op een doekje zou dit niet kunnen veroorzaken. Heb je hard op het scherm geduwd?
Ik heb niet hard op het scherm gedrukt (eigenlijk helemaal niet). Maak schermen regelmatig schoon (echter met een ander product, die van Hama).

http://www.hamaholst.nl/N...-lcd-plasma-reiniger.html

Daarvan was de spray op. Heb vervolgens zo'n grote fles Philips cleaner gehaald. Heb daarbij de Hama houder gebruikt om horizontaal het scherm te reinigen (dus van links naar rechts zonder te drukken).

In ieder geval bedoel ik in mijn startpost horizontale strepen met vertical uitlopers (net andersom O-) :X ). Heb dringend koffie nodig (of de paniek is te groot)!
matsotten schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:08:
Heb je eigenlijk de schermen wel schoon gemaakt toen ze uit stonden, dus niet aan?
Ze stonden inderdaad uit.

[ Voor 11% gewijzigd door thestiffmeister op 29-07-2011 12:22 ]

Verwijderd

Het is misschien een vooroordeel, maar ik vertrouw nooit zulke schoonmaakmiddelen voor schermen. Ik gebruik altijd het doekje dat geleverd wordt bij het apparaat en af en toe een klein beetje water en mijn schermen blijven ook proper.

• thestiffmeister
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:20:
Het is misschien een vooroordeel, maar ik vertrouw nooit zulke schoonmaakmiddelen voor schermen. Ik gebruik altijd het doekje dat geleverd wordt bij het apparaat en af en toe een klein beetje water en mijn schermen blijven ook proper.
Tja mooi vervelend dit.... Shocking constatering.
LCD schermen vervangen .... (is dat een beetje makkelijk te doen)?
Op Ebay worden voor mijn HP schermen aangeboden voor 55 euro.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als er schade is, kan je dat niet meer repareren, of nieuwe schermen kopen (kan je net zo goed nieuwe laptops kopen).

En voor het vervolg: zelfs met een wc papiertje met een druppeltje water erop blijven je schermen ook schoon. Ik reinig mijn schermen op deze manier (eigenlijk alleen als ik per ongeluk door een flinke niesbui van alles over mijn scherm sproei). Mocht je op een of andere manier een halve maaltijd op je scherm hebben zitten, dan doet de toevoeging van een klein beetje afwasmiddel wonderen (ongeveer 0,01 ml afwas plus 0,1 ml water is genoeg).

edit: de commercie

Reinigings-spul is natuurlijk ook winstgevend. Ik heb eens ergens gelezen dat dit spul je scherm mooi maakt, echter maar voor even: er blijft een goedje achter dat vuil aantrekt. Begin je eenmaal met dat spul, maak je je schermen dus vuil-aantrekkend, en raak je "verslaafd" aan het produkt 8) , kassa. Dat hama spul bijvoorbeeld is een GEL. Nou dan weet je het al. Waarschijnlijk heeft dit zich niet alleen op het scherm vastgezet, maar is er ook een beetje ingetrokken. Waarschijnlijk heeft dit flinterdunne gel laagje een chemische reaktie gegeven met het philips goedje, en daar zit je nu tegenaan te kijken.

[ Voor 36% gewijzigd door Reepje op 29-07-2011 12:41 ]

Verwijderd

thestiffmeister schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:24:
[...]

Tja mooi vervelend dit.... Shocking constatering.
LCD schermen vervangen .... (is dat een beetje makkelijk te doen)?
Op Ebay worden voor mijn HP schermen aangeboden voor 55 euro.
Dat kan ja. Je moet erop letten dat LED en CCFL schermen niet uitwisselbaar zijn. Bovendien kan je er alleen een paneel met een resolutie hoger dan 1600*900 instoppen als dat origineel ook het geval was.

Als je deze regels volgt is in principe elk paneel compatibel.

Oh, en..
(bij de MM verkocht als Plasma/LCD/LED reinigingsmiddel).
:X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 12:39 ]

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:14
Al contact opgenomen met Philips/MM? Ik verwacht niet dat daar wat zinnigs uit komt, maar proberen kan altijd toch.. Niet geschoten is altijd mis.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 23:40
Kan je een foto tonen van de schermen? Helpt het nog een keer schoonmaken niet ?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Ik vind het wel vreemd, als het echt aan het product zelf zou liggen zou je toch verwachtten dat je er meer klachten over zou lezen. En het wordt gewoon verkocht bij diverse computerzaken en ook bij bijvoorbeeld bol.com. In het ergste geval heb je (heel veel) pech gehad met het specifieke busjes dat jij gekocht hebt en is de inhoud niet goed geweest.

Als ik jou was zou ik toch eens contact zoeken met Philips. Ik zou er niet vanuit dat er wat uit komt maar je weet het nooit...

Of misschien is het de combinatie met het product dat je voorheen gebruikte als je dat ook op de bewuste 2 laptops gebruikt hebt

[ Voor 12% gewijzigd door Rupie op 29-07-2011 12:41 ]

Desktop | Server | Laptop

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Rupie schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:40:
Ik vind het wel vreemd, als het echt aan het product zelf zou liggen zou je toch verwachtten dat je er meer klachten over zou lezen. En het wordt gewoon verkocht bij diverse computerzaken en ook bij bijvoorbeeld bol.com. In het ergste geval heb je (heel veel) pech gehad met het specifieke busjes dat jij gekocht hebt en is de inhoud niet goed geweest.

Als ik jou was zou ik toch eens contact zoeken met Philips. Ik zou er niet vanuit dat er wat uit komt maar je weet het nooit...

Of misschien is het de combinatie met het product dat je voorheen gebruikte als je dat ook op de bewuste 2 laptops gebruikt hebt
Ik heb het boven in een edit gezet, ik ben er bijna zeker van dat het een interaktie van de Hamagel is en het philips goedje.

• thestiffmeister
Als er schade is, kan je dat niet meer repareren, of nieuwe schermen kopen (kan je net zo goed nieuwe laptops kopen).

En voor het vervolg: zelfs met een wc papiertje met een druppeltje water erop blijven je schermen ook schoon. Ik reinig mijn schermen op deze manier (eigenlijk alleen als ik per ongeluk door een flinke niesbui van alles over mijn scherm sproei). Mocht je op een of andere manier een halve maaltijd op je scherm hebben zitten, dan doet de toevoeging van een klein beetje afwasmiddel wonderen (ongeveer 0,01 ml afwas plus 0,1 ml water is genoeg).

edit: de commercie

Reinigings-spul is natuurlijk ook winstgevend. Ik heb eens ergens gelezen dat dit spul je scherm mooi maakt, echter maar voor even: er blijft een goedje achter dat vuil aantrekt. Begin je eenmaal met dat spul, maak je je schermen dus vuil-aantrekkend, en raak je "verslaafd" aan het produkt , kassa. Dat hama spul bijvoorbeeld is een GEL. Nou dan weet je het al. Waarschijnlijk heeft dit zich niet alleen op het scherm vastgezet, maar is er ook een beetje ingetrokken. Waarschijnlijk heeft dit flinterdunne gel laagje een chemische reaktie gegeven met het philips goedje, en daar zit je nu tegenaan te kijken.
Ehm... mooi klaar mee dus :X Tja, water met toiletpapier gebruik ik normaal ook... maar kon niet meer vanwege de vele ranzigheid die er al op zat. Het verhaal met het "harde" drukken is niet van toepassing want ik maak mijn werklaptop en normale LCD schermen vaak schoon en ben bekend met de materie.

Door verschillende personen is mij ooit eens verteld dat afwasmiddel een witte waas achter laat op het scherm en dat dit evt. te hard is voor het scherm. Maar goed, zo blijkt maar weer.... beter een witte schoonmaakwaas dan een aangevroten scherm. Want zo ziet het er wel uit.

Echt vreemd dat zoiets kan gebeuren. Inderdaad wilde ik van dat Hama spul af omdat het gewoon een vettige substantie is. Maar ja... kies je dit krijg je dit, een combinatie van rotzooi |:(

B.t.w. scherm voor mijn HP kost 55 euro... Tja tis een Core2Duo, dus zeker de moeite waard. Die andere is discutabel (alleen is mijn vriendin niet zo gelukkig)

[ Voor 27% gewijzigd door thestiffmeister op 29-07-2011 13:00 ]

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 21:59
Trouwens, kan je niet een foto maken?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02 21:12
Nog nooit gehad of gezien dit, he je niet te hard gedrukt ? of heb je het helemaal laten intrekken ?

• thestiffmeister
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:37:
[...]

Dat kan ja. Je moet erop letten dat LED en CCFL schermen niet uitwisselbaar zijn. Bovendien kan je er alleen een paneel met een resolutie hoger dan 1600*900 instoppen als dat origineel ook het geval was.

Als je deze regels volgt is in principe elk paneel compatibel.

Oh, en..

[...]

:X
Heb de maintainance guide gelezen en het is makkelijk te doen.
Dus ik ga dit maar ff bestellen! Tis een CCFL WXGA scherm van HP.

[ Voor 3% gewijzigd door thestiffmeister op 29-07-2011 13:01 ]

• thestiffmeister
Reepje schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:44:
[...]

Ik heb het boven in een edit gezet, ik ben er bijna zeker van dat het een interaktie van de Hamagel is en het philips goedje.
Het lijkt er gewoon op dat het in het scherm is getrokken.... Echt heel apart...
Zal vanavond ff een foto posten (en nog ff met afwasmiddel gaan stoeien, maar denk dat dit niet meer lukt).

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-02 21:17
En als je nou een bakje neemt en daar van allebei de middeltjes wat in doet, dan kan je allicht zien of er wat gebeurt?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• TweakerPas
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Bedoel je dat blauwe reinigings middel van Philips? (Ja dus net even op google gezocht).
Dat gebruik ik altijd voor het reinigen van al mijn schremen en nog nooit problemen meegehad eigenlijk.

Ik gebruik het voor 3 verschillende laptops, 3 monitoren en 2 tv`s en nog nooit problemen gehad.

Het enige wat ik me kan voorstellen is een reactie met een product welke je hiervoor gebruikt hebt.

Verwijderd

Dat reinigingssetje is niet de oorzaak van die strepen, ik weet niet hoeveel schermen ik er al mee heb schoongemaakt, meerder keren dan ook.
Denk zelf dat je toch iets te veel druk uitgeoefend hebt, dat schoonmaakmiddel van philips is niet van de soort bijtende stoffen, maar ze vragen er natuurlijk wel een behoorlijke prijs voor.

• thestiffmeister
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 00:29:
Dat reinigingssetje is niet de oorzaak van die strepen, ik weet niet hoeveel schermen ik er al mee heb schoongemaakt, meerder keren dan ook.
Denk zelf dat je toch iets te veel druk uitgeoefend hebt, dat schoonmaakmiddel van philips is niet van de soort bijtende stoffen, maar ze vragen er natuurlijk wel een behoorlijke prijs voor.
Zo, bij deze ff de terugkoppeling.
Dat HAMA spul is de oorzaak van de ellende. Deze gel veroorzaakt een bijtende reactie op de toplaag.
Mijn scherm was toch al vertiefd dus heb ik het nogmaals heel voorzichtig (nogmaals zonder drukken) in een hoek gesmeerd. Gelijk hetzelfde probleem (eerst toepassen van het Hama spul en daarna het Philips spul) en het lijkt alsof er vocht in het scherm trekt!

Nou jah, nu maar wachten op de nieuwe bestelde schermen.
Ik geloof niet dat het aan het Philips spul ligt: heb een oude LCD monitor liggen en dit hierop geprobeerd. Geen problemen hiermee...... Ik ben echter wel skeptisch geworden.... :X

Mijn advies: gewoon maar afwasmiddel gaan gebruiken i.c.m. keukenpapier o.i.d. !!!!
Helaas voor mij een harde les..... |:(

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Kan het niet een combinatie tussen de twee zijn geweest? Net zoals er altijd wordt aangeraden om niet zomaar twee schoonmaakmiddelen bij mekaar in een emmer te gooien, misschien is het resultaat van de eerste keer met het philips setje een reactie op het restje hama wat nog op het scherm zat?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 14:44

KneoK

Not in a million lightyears

thestiffmeister schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:19:
[...]

Zo, bij deze ff de terugkoppeling.
Dat HAMA spul is de oorzaak van de ellende. Deze gel veroorzaakt een bijtende reactie op de toplaag.
Mijn scherm was toch al vertiefd dus heb ik het nogmaals heel voorzichtig (nogmaals zonder drukken) in een hoek gesmeerd. Gelijk hetzelfde probleem (eerst toepassen van het Hama spul en daarna het Philips spul) en het lijkt alsof er vocht in het scherm trekt!

Nou jah, nu maar wachten op de nieuwe bestelde schermen.
Ik geloof niet dat het aan het Philips spul ligt: heb een oude LCD monitor liggen en dit hierop geprobeerd. Geen problemen hiermee...... Ik ben echter wel skeptisch geworden.... :X

Mijn advies: gewoon maar afwasmiddel gaan gebruiken i.c.m. keukenpapier o.i.d. !!!!
Helaas voor mij een harde les..... |:(
Is het dit spul?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Izp7wzhPjsjw4MWvXTzPTZTh/full.jpg

Als dat zo is dan kan ik met enige zekerheid zeggen dat het niet aan het spul zelf ligt. Ik heb hier al flink wat schermen mee schoongemaakt (laptops, pc schermen en tv's, zelfs m'n iPad een keer) en met geen van de schermen is iets mis.

Ik gok dus inderdaad ook op een reactie met het HAMA spul.

Kan het zo zijn dat de twee goedjes met elkaar zijn reageren op het scherm en dat dat de verkleuring geeft? Misschien kun je proberen met een vochtig doekje flink te poetsen. Aangezien je al nieuwe schermen hebt besteld kan het nooit kwaad om te proberen.
Pagina: 1