Toon posts:

Help...2 routers in zelfde IP range zetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de beste manier om bestanden te delen tussen 2 routers in woonkamer en buro die via Powerlan aan dezelfde switch hangen.

Ik weet dat de IP adressen in dezelfde range moeten zitten, maar ik weet niet goed hoe eraan te beginnen...
Hoe pak ik dit best aan?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-02 13:24
Bestanden tussen 2 routers delen? Bedoel je niet tussen 2 pc's. Een router heeft niets te doen met jouw bestanden, die hoeft alleen IP pakjes te routen.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Joolee
  • Niet online
Sowieso hoor je geen 2 routers in je (thuis)netwerk te plaatsen.

Maak eens in paint een schema van je netwerk, dat maakt het wat duidelijker.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Wacht even... wat wil je nu eigenlijk doen? :+

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:56

donny007

Try the Nether!

Routers delen geen bestanden, wellicht bedoel je bestanden delen tussen computers over een LAN-netwerk.....

/dev/null

• Keiichi
  • Laatst online: 23-02 13:24
misschien zit TS wel in een sitautie waarin er 2 fysiek gescheiden netwerken zijn die met 1 lijn met elkaar verbonden zijn waar IGP routers (pick your routing protocol) voor de routering tussen de 2 subnets moet verzorgen eventueel met een VPN verbinding. :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:56

donny007

Try the Nether!

Het staat zo cryptisch opgeschreven, 2 routers in een switch (the point, its missing)? Met powerline adapters ertussen?

Ik denk dat TS 2 pc's bedoelt, verbonden met een switch.... in dat geval is het een kwestie van ip's op 192.168.1.2/24 en 192.168.1.3/24 zetten en via Windows de bestanden delen. Als TS een router heeft die DHCP uitdeelt (meest waarschijnlijke) is het nog makkelijker: mapje delen en klaar.

Als het echt 2 routers zijn is het een kwestie van poortje 20/21 openen op de router en een FTP-servertje opzetten (FileZilla server) en op de andere pc een FTP client gebruiken.....

/dev/null

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:54:
Wat is de beste manier om bestanden te delen tussen 2 routers in woonkamer en buro die via Powerlan aan dezelfde switch hangen.

Ik weet dat de IP adressen in dezelfde range moeten zitten, maar ik weet niet goed hoe eraan te beginnen...
Hoe pak ik dit best aan?
Een router kun je ook als accesspoint gebruiken. DHCP op de router uitschakelen en geen kabel in de wanpoort.

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Zoals hierboven vermeld: we hebben meer info nodig.
Het liefst een tekening van de netwerkopzet(met visio of ander soortgelijk pakket).
Heb je geen visio kun je het ook(bijvoorbeeld) als volgt doen:
Pc1 --- Router1 --- powerline adapter ---- switch ----- powerline adapter-----router2-----pc2.

Vergeet ook niet te vermelden om welk type router/switch/pc het gaat.

[ Voor 38% gewijzigd door Schumaster op 29-07-2011 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik schrik even van de vele reacties.. :)
Excuus voor het te vage verhaal

De reden van mijn vraag is dat ik een Mede8er MED500X2 player heb waarmee ik maar niet het bestandsdelen kan op orde krijgen. Op het Mede8er forum wordt gezegd dat het kan helpen om er een switch tussen te plaatsen.

Ik heb nu m'n netwerk-setup wet veranderd, want het was door de jaren een soepje geworden... (combinatie Powerlan en routers en switch) Nu gaat het wat beter maar de overdrachtssnelheid tussen NAS en PC en Mede8er, maar het kan nog beter...
Wat is de normale snelheid om een bestand over een netwerk te sluizen? Ik zit nu aan 7 minuten om van een externe USB 2 schijf over het netwerk naar de mediaplayer te sassen, voor een file van 700MB
De switch is een standaard 10/100 en de Powerlan is 85Mbps...
Pagina: 1