"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
[ Voor 19% gewijzigd door Birdie_NL op 29-07-2011 12:03 ]
...
De vermelde 400V is dus een maximum?brndst schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:02:
De bovenstaande schakelaar kan tot 7500 Watt schakelen dus ik ga er vanuit dat je zonder problemen de terrasverwarmer er op aan kan sluiten.
Gewoon met een goed geïsoleerde kabel lijkt meDan moet je alleen bedenken HOE je hem wilt gaan aansluiten.
Onder een afdak dus redelijk vochtvrij. Het lijkt me een industriële schakelaar, die moet wel een wat vochtige (buiten)omgeving aankunnen toch?ThinkPadd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:53:
Komt de schakelaar op een kale muur te hangen, of onder een afdak? IP40 zou volgens mij wel moeten kunnen als hij onder een afdak hangt.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Bij dergelijke vermogens kun je maar beter gewoon op safe spelen.
Als ik dat zo lees, dan gaat het er om dat er mensen van buitenaf makkelijk bij kunnen en dat je niet wilt dat hij zomaar aangezet kan worden. Is het dan niet handiger om in de garage waar je nu de stekker moet insteken een soort hoofdschakelaar te maken en dan buiten nog een schakelaar? In de winter en als je langere tijd weg bent, zet je gewoon in de garage die schakelaar uit. Of je maakt alleen buiten een schakelaar en trekt in de winter/bij afwezigheid gewoon die stekker uit.yohan schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:07:
Dat lijkt me handig, want dan kunnen we in de winter en als we op vakantie gaan de sleutel verwijderen.
Volgens mij ben je met zo'n slot-apparaat een nodeloos ingewikkelde oplossing aan het bedenken voor een heel simpel probleem. 230V, 2kW kan met iedere normale schakelaar wel geschakeld worden. Niet een snoerschakelaartje, maar dat had je vast zelf al door
[ Voor 7% gewijzigd door dreamscape op 29-07-2011 16:25 ]
Punctuality is the politeness of kings
bv Niko IP55 schakelaar voor de Belgen
http://www.niko.be/nlbe/n...tail/?articleid=700-31300
[ Voor 12% gewijzigd door rapture op 29-07-2011 16:45 ]
Je hebt wel gelijk eigenlijkdreamscape schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:24:
Als ik dat zo lees, dan gaat het er om dat er mensen van buitenaf makkelijk bij kunnen en dat je niet wilt dat hij zomaar aangezet kan worden. Is het dan niet handiger om in de garage waar je nu de stekker moet insteken een soort hoofdschakelaar te maken en dan buiten nog een schakelaar? In de winter en als je langere tijd weg bent, zet je gewoon in de garage die schakelaar uit. Of je maakt alleen buiten een schakelaar en trekt in de winter/bij afwezigheid gewoon die stekker uit.
Ben nu voor deze gegaan:

Deze is IP54, dus wat beter vochtbestendig. En nog twee tientjes goedkoper ook.
En dan gewoon een stekker in de garage die dienst doet als 'hoofdschakelaar'.
Thanks voor alle suggesties!
Het maakt me niet uit hoe hij er uitziet, als hij maar zo'n zwaar apparaat aankan. Volgens mij is de terrasheater rond de 9 ampere. De standaard wipschakelaars zitten allemaal op tien. Dan ga ik liever safe erboven zittenrapture schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 21:21:
Waarom moet het perse industrieel eruit zien en niet gewoon een sproeiwaterdichte dubbelpolige schakelaar uit de bouwmarkt?