Binnenkort ga ik mijn complete ontwikkelomgeving (voor PHP + MySQL/MongoDb applicaties) omgooien. Nu wil ik alles in een keer goed regelen.
Ik had het volgende in gedachten:
- Een NAS o.i.d. met een SVN Server en iets als XAMPP (Voor de MySQL server en de Apache server)
- Die NAS dient dan als Dev omgeving
- Mijn IDE wou ik zou instellen dat ik on-save sync met de dev webserver en MySQL server en met een simpele shortcut commit naar de SVN server
- Vanuit de SVN server wou ik dan, als ik dat wil, checkouts doen naar de live web server + MySQL server
Schematisch ziet dit er dan als volgt uit:

Waar ik nog een beetje over aan het nadenken ben:
- Hoe kan ik de databases nou makkelijk downloaden/uploaden naar dev/live omgeving?
Nu doe ik het altijd gewoon met PHPMyAdmin, export, dan weer import etc.
Zijn er ook mogelijkheden om vanuit PHPStorm (mijn toekomstige IDE) met een druk op de knop bijv. alléén de structuur van de database van de dev omgeving naar de live omgeving over te hevelen?
En om bijvoorbeeld de data + structuur van de database uit de live omgeving te downloaden en te importen naar de dev-omgeving?
Of zijn hier andere manier voor?
Hebben jullie verder hierop nog feedback en/of opmerkingen?
Ik had het volgende in gedachten:
- Een NAS o.i.d. met een SVN Server en iets als XAMPP (Voor de MySQL server en de Apache server)
- Die NAS dient dan als Dev omgeving
- Mijn IDE wou ik zou instellen dat ik on-save sync met de dev webserver en MySQL server en met een simpele shortcut commit naar de SVN server
- Vanuit de SVN server wou ik dan, als ik dat wil, checkouts doen naar de live web server + MySQL server
Schematisch ziet dit er dan als volgt uit:

Waar ik nog een beetje over aan het nadenken ben:
- Hoe kan ik de databases nou makkelijk downloaden/uploaden naar dev/live omgeving?
Nu doe ik het altijd gewoon met PHPMyAdmin, export, dan weer import etc.
Zijn er ook mogelijkheden om vanuit PHPStorm (mijn toekomstige IDE) met een druk op de knop bijv. alléén de structuur van de database van de dev omgeving naar de live omgeving over te hevelen?
En om bijvoorbeeld de data + structuur van de database uit de live omgeving te downloaden en te importen naar de dev-omgeving?
Of zijn hier andere manier voor?
Hebben jullie verder hierop nog feedback en/of opmerkingen?
[ Voor 4% gewijzigd door bindsa op 29-07-2011 10:44 ]