Backup software die makkelijk remote te controleren is,

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb zelf al even rond gekeken maar nog niet echt ergens duidelijk gevonden wat ik zoek,
en om nu voor 10 programmas te betalen om te kijken of het wat is vind ik ook weer zonden van het budget.

ik zoek een programma die online backups (met mogelijk ook offline backups maar dit is minder noodzakelijk) maakt naar onze server waar ook een monitor tool voor is.
zodat ik makkelijk in 1 scherm kan zien of/waar het fout gegaan is.

heeft iemand ervaring met bepaalde software hiervoor?
gaat voornamelijk om backups van server data drives.

heel erg bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

NTBackup mail logging aanzetten? BackupAssist, zelf een batchscript maken met een single executable? In je monitoringtool instellen om te kijken of in je applog foutmeldingen van ntbackup (w2k3?) langskomen?

Ik heb hier genoeg oplossingen voor en ervaring mee, maar het is vaag wat voor systeem je hebt, wat je backupt (exchange, systemstate, userdata?) en wat je ermee wilt bereiken in welk systeem.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kKaltUu schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:01:
NTBackup mail logging aanzetten? BackupAssist, zelf een batchscript maken met een single executable? In je monitoringtool instellen om te kijken of in je applog foutmeldingen van ntbackup (w2k3?) langskomen?

Ik heb hier genoeg oplossingen voor en ervaring mee, maar het is vaag wat voor systeem je hebt, wat je backupt (exchange, systemstate, userdata?) en wat je ermee wilt bereiken in welk systeem.
bedankt voor je snelle reactie.

het gaat voornamelijk om SBS servers 2003/2008.

de data die geback-upt word bestaat onder andere uit persoonlijke mappen van de gebruikers, exchange, algemene data,

zoon beetje alle gegevens die een bedrijf op de server heeft staan, dit is een aparte partitie op de server.

alle data gaat dan naar onze backup servers, die staan op een externe locatie,
en het liefst heb ik een tooltje waar ik makkelijk bij kan zien welke servers vannacht niet geback-upt zijn waarom niet, of er foutmeldingen zijn enz enz.
hoeft niet heel erg geavanceerd, maar hoe meer hoe beter uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je zal echt veel beter je requirements moeten omschrijven om tot een goed antwoord te komen:
  • Wat wordt je backupstrategie (full/incremental/diffs/synthetic)
  • Wat is je recoverypoint (hoeveel data mag weg zijn)
  • Wat is je te behalen recovery-time.
  • Wat moet je allemaal backuppen (Databases / Exchange / Files / etc) en moet de backupsoftware "aware" zijn dat er bv. SQL en/of Exchange databases gebackupped worden.
Zonder deze info wordt dit topic een opsomlijst van paketten, en dat is niet de bedoeling.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:51:
en om nu voor 10 programmas te betalen om te kijken of het wat is vind ik ook weer zonden van het budget.
Bij een hoop klein(ere) klanten zetten wij veel Backup Exec in. Ik zeg niet dat backupexec de oplossing voor je vraagstuk is, maar ik weet wel dat hier een 60 dagen trial periode bij zit. Binnen deze 60 dagen heb je een volledig functionerend stuk software, inclusief alle agents. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door alt-92 op 30-07-2011 15:46 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B