[Photoshop] Bug weergave afbeelding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Software: Photoshop CS4 Extended
Versie: 11.0.2
OS: Windows 7 Professional x64, V 6.1, Build 7601: SP1)
Hardware: HP Pavilion dv7 2260ed (Laptop) (Afbeeldingen op Google)

Het probleem
Sinds deze week gebeurt het regelmatig dat als ik werk aan een afbeelding, de weergave van de afbeelding verstoord raakt. Het maakt hierbij niet uit wat ik doe: in-/uitzoomen, een selectie maken, een filter toepassen, knoeien met layers. Het probleem steekt altijd willekeurig de kop op (en verdwijnt soms ook weer, waarna het na de volgende paar acties weer terug is).

Voorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://dump.pilcrow.nl/photoshop-error.png

Voor alle duidelijkheid: in de render (Save of Save for Web & Devices) is nooit iets te zien, het probleem dient zich echt alleen voor in de weergave in het werkgebied.

Iemand ervaring met deze bug en tips voor hoe dit op te lossen?

[ Voor 27% gewijzigd door JaFFoG op 29-07-2011 09:33 . Reden: Link was incompleet ]

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 19:45
Ik ken het probleem niet maar heb in het verleden wel eens zoiets gehad met TIF bestanden. Deze waren dan echt beschadigd doordat de media waarop het bestand stond niet deugdelijk was (vooral met SyQuest schijven).
Jij geeft aan dat het alleen bij de weergave zo is. Kan misschien zijn dat het werkgeheugen of je HD niet helemaal lekker is en de cash van het beeld niet lekker wordt uitgelezen. Misschien je werkgeheugen en HD even testen?
Wat voor OS en hardware gebruik je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Merijn70 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:16:
Ik ken het probleem niet maar heb in het verleden wel eens zoiets gehad met TIF bestanden. Deze waren dan echt beschadigd doordat de media waarop het bestand stond niet deugdelijk was (vooral met SyQuest schijven).
Jij geeft aan dat het alleen bij de weergave zo is. Kan misschien zijn dat het werkgeheugen of je HD niet helemaal lekker is en de cash van het beeld niet lekker wordt uitgelezen. Misschien je werkgeheugen en HD even testen?
Hier ga ik eens naar kijken, bedankt voor de tip. :)
Wat voor OS en hardware gebruik je eigenlijk?
Ah, helemaal vergeten te vermelden. Staat inmiddels in de OP erbij. Voor het gemak:

OS: Windows 7 Professional x64, V 6.1, Build 7601: SP1)
Hardware: HP Pavilion dv7 2260ed (Laptop) (Afbeeldingen op Google)

[ Voor 6% gewijzigd door JaFFoG op 29-07-2011 09:33 . Reden: Link was incompleet ]

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Heb inmiddels zowel het werkgeheugen als de HD getest. Deze lijken beide in orde (gelukkig). Nog andere tips?

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Hoe heb je het geheugen getest? Het geheugen goed testen doe je niet in een half uur ;) Gebruik een tool als Memtest en laat die 8 uur lopen, das de enige manier om te kunnen bevestigen dat je geheugen goed is.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Ah, nee ik heb een gratis tool van internet geplukt. Maar zo'n uitgebreide test kan ik nu niet doen, ben tot 14.00 uur op de zaak. Dan wacht ik wel tot maandag, dan is de systeembeheerder weer terug van vakantie. Is toch ook eigenlijk een klus voor hem en niet voor mij. :)

Nog andere ideeën?

[ Voor 35% gewijzigd door JaFFoG op 29-07-2011 10:29 ]

Bla

Pagina: 1