IMAP en Email Alias

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173685

Topicstarter
Hallo forummers,

Om (bijna) 2 voor 12 toch maar het forum op met een vraag:

Ik wil op meerdere pcs mijn emails lezen en synchroniseren.
Imap is daarbij erg prettig om alles op de een werkplek gelijk te houden als op de andere werkplek.
So far geen probleem,

Het valt mij op dat als je Imap activeert binnen bijv Outlook 2003 of Windows Live er een hele rits mappen worden weergegeven. Voor ieder email account weer een Map
In
Sent
Trash
Spam etc Een aantal kan je uitschakelen voor weergave een aantal zijn "verplicht"lijkt het.

Nu komt mijn vraag:

Ik heb op een emailadres een paar aliasen.

Bijv. Emailadres: mijnnaam@voorbeeld.nl
met als alias: naamvrouw@voorbeeld.nl en bijv. naamkinderen@voorbeeld.nl

Met POP3 krijg ik als iemand mij op deze mails iets stuurt dit bericht in (slechts een) map te weten: IN.

Met Imap krijg ik voor alle email adressen die voornoemde rits mappen als structuur.
Dit maakt het behoorlijk onoverzichtelijk.
Doe ik iets fout of kan dit handiger?

De reden dat ik een alias heb is omdat ik als AFZENDER met de een of de ander wil werken ik of mijn vrouw of kids... etc

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 22:35

jep

Ik denk dat je meerdere accounts hebt toegevoegd of in ieder geval niet werkt met meerdere 'identities' cq profiles zoals ze in Outlook heten. Daarmee kun je bereiken dat je met diverse namen kunt uitmailen maar je centrale inbox één geheel houd.

Hier staat bijvoorbeeld hoe 't moet. Ben zelf geen Windows gebruiker dus kan 't niet testen.

http://support.chilitech.net/techarticle/0044.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Probleem is ook dat outlook geen unified inbox heeft/ondersteund voor iig IMAP. Mijn moeder werd hier ook helemaal gestoord van.
Btw er zijn wel een aantal clients die het ondersteunen, zoals Thunderbird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SUPER!!! Bericht en tips voelt altijd goed ;)

@ JEP:

Ik moet trouwens even melden dat het Office Outlook 2003 is.
Ik heb de tutorial en ook op de windows site gelezen. Ik begrijp dat deze optie/functie met name is om aan te geven met welk profiel je wilt werken VOORDAT je outlook opstart. Dan krijg je de emails die in dat specifieke profiel staan. Kende het niet dus leuk om te weten!

Maar wat ik feitelijk zoek is dat ik met een versie outlook werk met IMAP uiteraard :-)
Dan wil ik vanuit deze versie mails versturen met als afzender een van die mail aliassen. De ene keer ben ik dat dus en de andere keer mijn vrouw... of kids..of werkadres etc etc... zonder dat ik steeds die hele rits impas mappen structuur per mail allias te zien krijg...

Jou voorstel zou dan inhouden dat ik (althans zo begrijp ik het) dat elke alias een eigen profiel krijgt en dan moet ik steeds switchen tussen de profielen ...dat is bijna net zo omslachtig als al die mappen hihi :P

Maar wel wat geleerd en misschien heb je nog een suggestie (of iemand anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Caelorum schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:02:
Probleem is ook dat outlook geen unified inbox heeft/ondersteund voor iig IMAP. Mijn moeder werd hier ook helemaal gestoord van.
Btw er zijn wel een aantal clients die het ondersteunen, zoals Thunderbird.
Thxs... las al dat dit de consequentie van Imap was dat elke email adres gekoppeld aan Imap een eigen mappen structuur krijgt. Maar... volgens jou zou dit bij een ander email programma niet zo zijn...

Ik heb al Firefox dus ga ook Thunderbird maar even installeren... kijken hoe dat gaat...
Zal mn meisje wel weer frustie worden van het nieuwe programma en zoeken waar wat nu staat O-)

Thxs