Eindversterker rechtstreeks op TV aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-07 12:11
Is het mogelijk om een eindversteker te gebruiken zonder voorversterker?
ik kan namelijk een NAD T 975 voor een hele lage prijs kopen.

Maar ik wil dan pas volgend jaar ofzo een voorversterker aanschaffen.

Ik heb momenteel 2 speakers namelijk Klipsch RB-81's. dus gebruik maar 2 kanalen.

Nu was mijn vraag kan ik van mijn tv via die 2 tulpjes (rood en wit) naar beide kanalen gaan of moet hier echt een voorversterker tussen?

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2coo5cz.jpg
zo iets dus
Heb zelf al gegoogeld maar kom er niet echt van uit heb al gelezen dat dit kan maar andere bronnen spreken dat dan weer tegen mar veel vind ik er niet echt over.
Mvg,
Nick

[ Voor 5% gewijzigd door Nock372 op 28-07-2011 23:12 ]

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesurfingalien
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 22:46
Nick,

Als jouw TV een koptelefoonuitgang heeft, dan kan je de versterker al in stereo-mode gebruiken (ik heb vooralsnog géén TV's met regelbare audio-uit gezien). Dan ga je van 3.5 mm. jack (meestal op TV) naar tulp

Overigens lijkt het erop dat er een ingangs-level potmeter op elk kanaal zit... Als je wat wil experimenteren zou ik die éérst helemaal dichtdraaien, en na aansluiten héél langzaam opendraaien. Uiteraard de TV op standje heel zacht zetten!

Succes!
Peter

“We are the AudioDrones. Lower your skepticism and surrender your wallets. We will add your cash and savings to our own. Your mindset will adapt to service us. Resistance is futile.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
Dus dit zou moeten lukken? Mijn tv(sony) heeft wel een regelbare audio uit kan dit namelijk instellen op vast of variabel.

Mijn huidige versterker(staat op half volume) is namelijk ook aangesloten via tulp en kan de audio stiller en luider zetten met de tv afstandsbediening.

Ik kan namelijjk deze eindversterker kopen voor 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:48

FeaR

In GoT we trust

Zolang de bron een regelbaar uitgangsvolume heeft (wat de meeste TV's hebben zodra je de Audio Out gebruikt) is dit geen enkel probleem. Volume van de TV even op nul zetten en het volume van de NAD vol open. Dan kan je daarna het volume bepalen met de remote van de TV.

Ik zit alleen met de prijs van de NAD. Volgens mij heb ik deze versterker eerder voorbij zien komen en qua prijs scheelde het niet veel met de zeshonderd euro die jij noemt. Maar voor dat geld haal je wel een leuke versterker in huis. En met een paar gevoelige Klipsch speakers moet dat wel voor wat overlast kunnen zorgen :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
Wel als je kijkt wat de nieuwprijs is 2499 euro dan denk ik dat 600 euro wel een nette prijs is.

Of zou het geluid hetzelfde zijn als ik een NAD t737 koop voor 445 euro

Of zeg je koop die eindversterker en koop dan later iets alla T737 of goedkoper om toch HDMI enzo te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 15:21

Bejit

Svenska Faderland

Nock372 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 00:32:
Wel als je kijkt wat de nieuwprijs is 2499 euro dan denk ik dat 600 euro wel een nette prijs is.

Of zou het geluid hetzelfde zijn als ik een NAD t737 koop voor 445 euro

Of zeg je koop die eindversterker en koop dan later iets alla T737 of goedkoper om toch HDMI enzo te hebben.
Ik vind het enorm veel geld vinden. Er zijn zat goede versterkers 2de hands te verkrijgen, onder 150 euro, die deze boxen met gemak gaan draaien. Zelfs versterker met optische ingangen.

600 euro is niet veel voor deze versterker, maar het is een enorm dure oplossing voor jouw probleem.

Systeempje

Pagina: 1