Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeden1991
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-06 19:45
Ik heb een Philips 32pfl7404h LCD TV
en de volgende home cinama system panasonic SA- PT480.

Maar ik kan niet het geluid van me TV(voor digitale zenders is de tv met de decoder verbonden) naar me home cinama spelen, heb de instellingen wel zo ingesteld op de tv en ze zijn met een HDMI kabel verbonden.

Het probleem wat ik ook vaak tref is dat me tv het signaal geeft not supported video format. Terwijl het gewoon een Full HD scherm is dus ik ga ervanuit ook alles kan weergeven.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28
Heeft je TV een HDMI-uitgang dan? De HDMI van je decoder en je home cinema is 1-weg naar je TV toe. Voor geluid van je TV naar je home cinema moet er meestal OF een audio-kabel (analoog, digitaal optisch/coaxiaal) van je decoder naar je home cinema of van je TV naar je home cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeden1991
Nou me Home Cinema heeft een optische ingang maar die gaat al naar de ps3 toe.
D8 dus als ik een HDMI kabel zou gebruiken van tv naar Home Cinema zou ook werken.
Me tv heeft zo'n optie Easylink waar die opstaat. (als die home cinema set ziet schakelt die hier na over)

En scart ondersteunt geen 5.1 set dus die optie gaat ook al niet.
Me tv heeft 4 HDMI ingangen
2 Scart aansluitingen
en een SPDIF OUT

Volgens de tv handleiding moet je die SPDIF OUT aannsluiting met je Home Cinema verbinden, maar kan dit niet via een HDMI dan?

[ Voor 33% gewijzigd door Aeden1991 op 28-07-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:51

Illusion

(the art of)

Geluid van je TV terug naar je home-cinema systeem werkt alleen via HDMI als beide aparaten zijn voorzien van hdmi v1.4 met ARC (Audio return Channel) Als een van beide apparaten dat niet heeft, dan zal je toch echt op een andere manier het geluid van je TV naar je versterker moeten brengen: Via optisch, coax of analoog.

edit:
na het ziet van je post: Je zal dus toch spdif naar je versterker moeten leggen. Als die niet genoeg ingangen heeft zal je daar een SPDIF switchje tussen moeten zetten. zie bijv: deze

[ Voor 29% gewijzigd door Illusion op 28-07-2011 22:28 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeden1991
Hmm thanks voor die switch zal ernaar kijken:)
Daarnaast hebben beide niet ARC zover ik weet, wel raar dat mensen dat het niet vermeldt wordt.

Daarnaast heb ik op me Home Cinema ingesteld via HDMI naar de TV aangesloten, als ik vervolgens naar de channel (HDMI2) ervan ga, krijg ik de melding Video Format Not Supported... (met scart wel beeld)
Waar ligt het nu dan aan?