[OS X Lion] Toetsenbord problemen in Pages '09

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 13:10
Ik heb sinds deze week OS X Lion geinstalleerd, werkt allemaal prima - ben er best tevreden over. Het is alleen heel erg vervelend dat Pages niet goed meer lijkt te werken.

Sinds de release van Pages '09 gebruik ik dat al op Snow Leopard, nooit geen problemen mee gehad. Sinds Lion wil het regelmatig (lees; een aantal keer per minuut) gebeuren dat mijn toetsenbord gewoon niet meer reageert. Vaak gaat het over toetsencombinaties, ik selecteer bijvoorbeeld een woord om dikgedrukt te maken (cmd + b), dan reageert het gewoon niet. Het toetsenbord (ofja, Pages) lijkt dan gewoon helemaal niet meer te reageren, hij registreert geen letters, enters of wat dan ook weer. Als ik ondertussen wissel naar bv Teksteditor werkt het allemaal prima..!

De "oplossing" hiervoor is een beetje woest rondklikken door de tekst en willekeurige tekens bashen, dan alsware 'schiet' het weer los en kan ik gewoon weer typen. Het is vreselijk irritant dat ik niet eens met goed fatsoen een alinea aan kan maken zonder eerst "whwrghrgthrge" te moeten typen, een enter te doen, en de willekeurige tekens weer moet verwijderen. Heeft iemand hier ook dergelijke problemen? Apple heeft een update uitgebracht voor iWork 09 om het Lion compatible te maken - die heb ik geinstalleerd.

offtopic:
Wat trouwens ook gebeurd, als ik Pages met een document open heb staan en er een tijdje niet mee bezig ben geweest (zal zometeen ook weer gebeuren), krijg ik dat leuke regenboogwieltje bij het typen van een letter - hetzelfde gedrag van een externe hardeschijf die even op gang moet komen (heeft iets te maken met dat Versions ofzo..?)

Al met al, erg vervelend dat ik niet gewoon lekker door kan typen, vooral omdat ik mn afstudeerscriptie deze week af moet maken. Iemand meer hier last van, en een mogelijke oplossing? Ik heb al heel wat afgezocht op Google maar ik kom niets bruikbaars tegen, zelfs niet eens mensen met hetzelfde probleem.

Ik denk trouwens niét dat het aan m'n toetsenbord ligt, want zoals gezegd; in andere apps werkt het feilloos.