Airco to waterkoeling?

Pagina: 1
Acties:

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07-2025
Er staat hier al een tijdje een portable airco die weg moet.
Nu zag ik een mooie radiator erin en wil deze demonteren om er een waterkoeling van te maken.
Nu had ik wat vraagjes..

Kan de radiator waarschijnlijk voldoende koelvermogen leveren? En zou de pomp ook voldoen voor waterkoeling? Dan hoef ik enkel nog een waterblok te kopen en eventueel een reservoir als ik die er niet uit kan slopen.

Is dit idee reëel, of complete waanzin?

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Ja kan beter je portable airco bewaren en 'm later op een 'echt' waterkoelingssysteem richten voor extra lage temps :p

Maar als je het niet kan laten, een radiator is een radiator, en een pomp een pomp. Om je PC te koelen heb je eigenlijk niet zoveel nodig, dus ik zou niet weten waarom dit niet kan :)

• Peter91
Dat ding werkte niet meer helemaal vlotjes. En licht nu al uit elkaar. Echter zat er gas in? Of flinke druk.
Nu bestaat de radiator uit 2 delen. Maar de buizen zijn verschillende diktes..

Ik had gehoopt op iemand die dit ook heeft geprobeerd en mij kon vertellen hoe dit zit :)
Het zal sowieso een externe koeler worden, dus lekkage maak ik me niet heel druk om.
Zo meteen eens de pomp zoeken en aan de praat krijgen..

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Als je daar inderdaad mee begint, die pomp, dan kom je er al snel achter hoe het water loopt etc. Dan is het enkel nog een kwestie er passende fittingen voor pc gebruik op te lassen/solderen.

• Peter91
Was een pomp reservoir combi, die vrij vaag zat aangesloten.
Ik zou dan voor een los pompje moeten kijken.. Dus dit komt eventjes stil te liggen.

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-12-2025

Akino

Dr. Opteron

PC koelen met airco,veel makkelijker en heb je er zelf ook nog wat aan.

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Kijk even op eBay voor die pompjes, ik kocht voor een spotprijsje 2 gereviseerde MCP355's die een chinees uit Apple G5 systemen had getrokken :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-01 15:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Kijk wel ut met het experimenteren met koelers die de potentie hebben om onder de omgevingstemperatuur te duiken. Je krijgt dan namelijik last van condens en dat is niet heel gezond voor je componenten.

• Peter91
Nu is het plan enkel de radiator te gebruiken. Dus hoef ik daar niet over in te zitten.
Ik moet even een goedkoop pompje scoren om te testen, daarna maar een waterblok en reservoir erbij.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kan de radiator waarschijnlijk voldoende koelvermogen leveren?
Post eens een plaatje van de rad. Ander kunnen we natuurlijk onmogelijk zeggen of ie voldoende is. Verder is het wel aan te raden op te letten met koper en alluminium mixen, mocht de rad van allu zijn.

• Peter91
Het rad is vrij groot. De buizen zijn gewoon koper. Maar de vinnen zitten behoorlijk dicht op elkaar..
Zijn er eigenlijk ook 230v pompjes te krijgen? Is wel makkelijk voor een externe set.

[ Voor 29% gewijzigd door Peter91 op 29-07-2011 06:54 ]

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-01 08:33

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Peter91 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:53:
Dat ding werkte niet meer helemaal vlotjes. En licht nu al uit elkaar. Echter zat er gas in? Of flinke druk.
ja en ja. er zit flink gevaarlijk gas in, en onder hoge druk (zeker als hij nog werkt)

Wikipedia: Air conditioner

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Peter91 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 06:45:
Het rad is vrij groot. De buizen zijn gewoon koper. Maar de vinnen zitten behoorlijk dicht op elkaar..
Zijn er eigenlijk ook 230v pompjes te krijgen? Is wel makkelijk voor een externe set.
Eheim pompen zijn standaard allemaal 230v omdat ze niet voor waterkoeling gemaakt zijn maar ze zijn er wel prima geschikt voor. Ik zou er wel voor zorgen dan de pomp automatisch opstart met de PC, anders heb je een probleem als je het een keer vergeet.
Pagina: 1