Toon posts:

WGR614v6 vervangen voor andere router (of evt modem aanpasse

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

ik ben helemaal nieuw hier, dus als ik toch onverhoopt wat 'etiketten' heb gemist, dan excuus vooraf.
Tevens heb ik m.b.t. het internet-gebeuren, alsmede internetaansluiting e.d., bar weinig verstand.

Ik heb de laatste tijd problemen met het internet van ziggo. In de titel staat al welke router ik heb.
Het internet is naar mijn mening vrij langzaam 'geworden', was in het begin ook niet 'super'

Hieronder wat info:
- surfen op het web: --> regelmatig tot irritant toe: server not found |:(
- gamen online is 'stabieler' dan surfen op het web, hoewel ik ook last heb van DC's (fijn als je een Raid doet :(
- downloads gaan traag
- ik gebruik LAN en mijn partner gebruikt de wireless-optie
- heb router Netgear WGR614v6 Ziggo :(
- heb modem motorola Surfboard SB5101E
- volgens Ziggo ligt het uiteraard niet aan de router en het zal wel aan mij pc liggen en dat soort onzin :( :(

Vragen:

- kan het mogelijk zijn de bovenstaande router/modem. conflict geven met elkaar waardoor 'prestatiesverlies'

- zelf (met amper kennis, wel ge-surfd voor info uiteraard) dacht ik misschien de router te vervangen voor: D-link-dir-635-e-draadloze-300n-router --> Kan dit zomaar, omdat het hier een ZIGGO kastje betreftt

- Of kan het mogelijk toch aan de modem liggen?

waar het op neer komt, is dat ik graag wat info zou willen krijgen om mijn Inet te verbeteren en wanneer dit kan door bepaalde 'hardware' te vervangen, lijk het me dus fijn om door mensen geinformeerd te worden, die er meer verstand van hebben