CCC weet het niet helemaal meer?

Pagina: 1
Acties:

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-12-2025
Een vriend van me vroeg te helpen bij zijn crossfire instellingen want het lukte allemaal niet. Dus toenet even gekeken en het lijkt wel of CCC maar 1 kaart ziet bij AMD overdrive. Het vreemde is dat als er rechts in de system tray op het CCC icoon wordt geklikt, er wel 4 aansluitingen worden weergeven. :s
Dus CPU-Z even opgestart en toen zag ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TSw1v.png

en

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8UBXq.png

1 kaart is dus helemaal laag geclocked, nu heb ik dat ook als ik hem niet belast, maar zelfs tijdens het gamen blijft hij laag. Ook zal het niet aan het mobo liggen, aangezien we hetzelfde hebben met een ander moederbord.

Zelf heb ik nooit crossfire gehad dus misschien is het heel obvious allemaal.
Iemand die ons op weg kan helpen?

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:50

Gamer

Electrified

ULPS opzoeken in het register en uitschakelen.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-12-2025
Klinkt als een solution als ik opzoek wat het is. :) Vanavond even langs wandelen en uitproberen. Thanks.

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 19:19
Zoiezo is het niet vreemd dat een kaart lager is geklockt. Op het moment dat jij de screenshots maakte stond een kaart in IDLE modus en de andere kaart niet omdat dat op dit moment je hoofd kaart is.

Zodra je gaat gamen, zal de snelheid van kaart 2 ook omhoog gaan naar dezelfde snelheid als die van kaart 1.

Wat ook handig is, is om even GPU-z te downloaden. Die geeft onderin ook aan of Crossfire aanstaat of niet. Verder kan je ook wel een 3DMakr06 of Vantage draaien, hier merk je direct het effect van een eventuele tweede kaart.

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11