Uit verveling heb ik vandaag vanuit een sprite met wat simpele JS een 'animated gif' gemaakt. Het voordeel tov een echte animated gif is dat je naast gif ook andere afbeeldingsformaten kan gebruiken (meer kleur) en dat je de animatie willekeurig waar kan stoppen of naar bepaalde frames kan springen. De bestandsgrootte van de sprite is bij mijn testje maar iets groter dan een echte animated gif, dus dat is niet echt een nadeel.
Nadat ik het gemaakt had dacht ik dat er vast wel iemand eerder ook al zoiets gedaan had en dat er wel meer hiervan op internet te vinden zou zijn, maar ik kan op google geen vergelijkbare voorbeelden vinden. Ben ik hier nou de eerste mee of gebruiken jullie dit ook al jaren? En als je dit al doet, waarvoor gebruik jij het dan?
Voorbeeldje van wat ik gemaakt heb: www.joelhempenius.nl <is alleen een testpagina hiervoor en geen spam, wees gerust ;-)
Mijn gebruikte code:
Nadat ik het gemaakt had dacht ik dat er vast wel iemand eerder ook al zoiets gedaan had en dat er wel meer hiervan op internet te vinden zou zijn, maar ik kan op google geen vergelijkbare voorbeelden vinden. Ben ik hier nou de eerste mee of gebruiken jullie dit ook al jaren? En als je dit al doet, waarvoor gebruik jij het dan?
Voorbeeldje van wat ik gemaakt heb: www.joelhempenius.nl <is alleen een testpagina hiervoor en geen spam, wees gerust ;-)
Mijn gebruikte code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| var isrunning = false; var counter = 0; var spriteMax = 7; var width = -42; function load() { $("#test").css("height", "41px"); $("#test").css("width", "42px"); $("#test").css("background","url(prisoner.gif) no-repeat"); $("#test").css("background-color","#b0c4de"); } function run() { if(isrunning){ if(counter == spriteMax+1){counter=0;} $("#test").css("background-position",width*counter + " 0px"); counter++; var t = setTimeout("run()",200); } } |