Wifi voor op camping

Pagina: 1
Acties:
  • 845 views

• freshice
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-12 20:31
Goedenavond,

Wij wonen direct tegen een camping(redelijk groot) precies in een hoek, nou kwam ik vandaag op het idee om de camping te voorzien van internet aangezien ze dit niet hebben en een dongel ook niet werkt ivm slecht bereik in dit dorp. Alleen nu heb ik de vraag wat is hier voor nodig.

Het bereik dat ik graag zou willen bereiken is 200m in een hoek van 90 graden.(wat voor antenne)
Zelf heb ik een internet verbinding van 2,5MB(is dit genoeg?) met een simpele speedtouch modem.
Aantal gebruikers ongeveer 100.

Ik had zelf het idee om gewoon een antenne aan te schaffen deze goed te richten en de gebruikers toe te voegen aan de modem via mac-adres.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:37
Gebruik de search eens, zijn meerdere topics te vinden over het opzetten van wifi netwerken in hotels en op campings. Naast een goed bereik moet je natuurlijk ook een systeem hebben om de gebruikers toegang te geven, als je van elke bezoeker het mac-adres in moet gaan kloppen wordt je ook niet erg vrolijk.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:51

Fiber

Beaches are for storming.

Zet liever een paar oude computers in je schuur en begin een internet cafe... Ik denk niet dat die verbinding meer dan 10 gebruikers trekt, en zelfs dat wordt al krap. Ook denk ik niet dat je het gaat redden met een simpele antenne. Je gaat waarschijnlijk toch minimaal een paar repeaters nodig hebben, als je router het al aankan. Voor zoiets heb je eigenlijk een goede glasvezel of kabel verbinding als basis nodig. De minimale adsl verbinding die jij waarschijnlijk gebruikt is hiervoor niet echt bruikbaar.

En als je toch eenvoudig wat voor de camping gasten wil betekenen kun je een Fonera aanschaffen. Kun je nog wat mee verdienen ook... ;) http://corp.fon.com/en/this-is-fon/money-making-wifi/

[ Voor 16% gewijzigd door Fiber op 28-07-2011 19:00 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Gezien je vragen lijkt het me niet verstandig. Waarom doet die camping dat zelf niet?

Je mag van je ISP vermoedelijk niet doorleveren, hoe ga je security doen, hoe log je wie/wat doet als justitie aan je deur staat? Macadressen zijn te spoofen, 0,0 security. Hoe ga je QOS implementeren?

Genoeg punten om het niet zelf te willen doen zonder ervaring hierin of hulp van een partij die dit vaker gedaan heeft.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:27
Zet anders een fon spot op. Kan je nog wat verdienen aan je service.

• freshice
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-12 20:31
Ik denk dat fon niet echt een optie is, denk dat weinig mensen dit gebruiken op de camping.

De camping levert dit zelf niet waarom weet ik niet, het is een grote camping.

Bedankt voor de antwoorden dit heeft me wel aan het denken gezet, ik denk dat beveiliging nog wel te regelen valt. Weet iemand toevallig een site waar je kan kijken welke internet verbindingen er allemaal te krijgen zijn per postcode. Ik denk namelijk dat hier niet sneller word geleverd dan 40mbit.

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-12 20:27
Bedankt voor de antwoorden dit heeft me wel aan het denken gezet, ik denk dat beveiliging nog wel te regelen valt. Weet iemand toevallig een site waar je kan kijken welke internet verbindingen er allemaal te krijgen zijn per postcode. Ik denk namelijk dat hier niet sneller word geleverd dan 40mbit.
Ik zou zeggen, ga eens rondkijken op de websites van verschillende providers, probeer de lokale kabelboer, enzovoort.

[ Voor 3% gewijzigd door Justin013 op 28-07-2011 19:21 ]

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Vandaag weer eens gedaan.

Paar van deze:
pricewatch: TP-Link TL-WA730RE

En een Asus 500g met 10dB omni op de dak van de schuur.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

allure

Titaan fase 2/3

Of de Engenius EOC-1650, die kan zelfs buiten en kan worden gevoed door POE.

Verwijderd

Heb een fon geplaatst in een camping en heeft goed succes dmv family&friends gratis en ze komen verteren in de cafetaria

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 13:11
Ik denk niet dat jij apparatuur mag plaatsen op het terrein van de camping dus dit gaat al niet werken. Stel dat je een radius van 200 zou redden zou het nog niet werken omdat de client max 100m kan uitzenden. Je merkt al dat dit niet gaat werken, daarbij zijn er meer complicaties.

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

kokkel schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:56:
Stel dat je een radius van 200 zou redden zou het nog niet werken omdat de client max 100m kan uitzenden.
Wanneer je 10dB versterking hebt op je AP, heb je versterking op wat je uitzend en wat je ontvangt.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-12 14:04
De suggestie om FON aan te bieden is kul, want die werken tot nu toe niet in Nederland.

Verwijderd

laptopleon schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:13:
De suggestie om FON aan te bieden is kul, want die werken tot nu toe niet in Nederland.
O RLY?

http://maps.fon.com/
http://www.campersite.nl/...-telefonie/fon-fonera.php
http://fon.oeioei.nl/

Heb zelf ook nog een Fonera liggen, dus waar baseer je je uitspraak op?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2013 16:33 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

laptopleon schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:13:
Dit topic is anderhalf jaar oud ..

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.