Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:34
Beste Tweakers,

Hopelijk het goede subforum.

Ik heb vanmorgen mijn nieuwe moederbord en geheugen opgehaald en bij het installeren van de koeler gebeurde het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2qs59vr.jpg

Zoals op de foto te zien is, staat het moederbord ietwat krom en wordt het geheugen aan de kant gedrukt. Mijn vraag is nu of dit erg schadelijk is? Ik heb het geheel al geïnstalleerd en alles doet het gewoon. Maar wellicht dat het op de lange termijn schade geeft?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat je moederbord wat krom staat zou ik me niet al te druk om maken, er zijn maar weinig bordjes die echt helemaal recht zijn, doordat de koelers aardig wat kracht op de PCB zetten waardoor deze wat kromtrekt.

Dat geheugen is niet helemaal ideaal, kun je daar de heatsink niet vanaf halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
De koeler is niet geschikt voor de layout van jouw moederbord. Ik stel voor dat je een andere koeler neemt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Staat de koeler ook niet een beetje raar op de socket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Terw_Dan schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:21:
Dat je moederbord wat krom staat zou ik me niet al te druk om maken, er zijn maar weinig bordjes die echt helemaal recht zijn, doordat de koelers aardig wat kracht op de PCB zetten waardoor deze wat kromtrekt.

Dat geheugen is niet helemaal ideaal, kun je daar de heatsink niet vanaf halen?
Ik zal het morgen eens proberen. Misschien dat ik de koelvinnen ook wat kan buigen zodat ze niet tegen de cpu koeler aan komen.
NitroX infinity schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:28:
De koeler is niet geschikt voor de layout van jouw moederbord. Ik stel voor dat je een andere koeler neemt.
Mobo is socket 775 en de koeler is daar ook geschikt voor. Verder heb je niet echt meetpunten toch.
AktiveHate schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:41:
Staat de koeler ook niet een beetje raar op de socket?
Nee, dat lijkt wel zo inderdaad. Maar hij sluit gewoon goed aan en de temp is volgens de bios 30 graden idle. Vrij normaal me dunkt. Heb wel een stukje van het contactvlak weg moeten vijlen ivm condensatoren (?) die in de weg zaten.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Kijk op de site van de fabrikant van de koeler. Meestal hebben ze wel een pdf'je waarin je de afmetingen en de 'clearance' (weet ff het Nederlandse equivalent niet) kunt vinden.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
NitroX infinity schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 01:27:
Kijk op de site van de fabrikant van de koeler. Meestal hebben ze wel een pdf'je waarin je de afmetingen en de 'clearance' (weet ff het Nederlandse equivalent niet) kunt vinden.
Niet meer nodig maar toch bedankt. Ik heb een paar koelvinnen van het geheugen wat opzij gebogen en nu is er geen contact meer tussen de twee en het bankje staat gewoon recht.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij staat je koeler 45 graden gedraaid op je CPU. Kan aan mij liggen natuurlijk, maar ik kan me geen S775 bord herinneren waarbij de CPU gedraaid gemonteerd zat en dit zit IMHO niet goed. Wellicht dat ik het fout zie en als jij de fabrikant van de koeler en merk + type mobo doorgeeft ik daarmee in de hoek gezet word. Misschien wat meer foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
daarnaast kun je de koeler ook altijd nog een kwartslag draaien.. maar dit ziet er alles behalve jofel uit.. die koeler zelf lijkt ook wel scheef, welke koeler is het precies?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Die koeler lijkt me ook niet goed gemonteerd, staat gedraaid zo te zien. Welke koeler is dat? Dan kunnen we iig bevestigen of die koeler zo hoort of niet.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Het betreft een Thermaltake Minityp 90

Afbeeldingslocatie: http://www.computerby.shop.by/pics/items/THERMALTAKE%20MINITYP%2090%201.jpg

En die wordt bevestigd met deze bracket:

Afbeeldingslocatie: http://www.benchmark.pl/uploads/image/IMGP6188(2).jpg

Op deze Poolse website zie je meer foto's.

Dus het klopt dat ie 45 graden op de socket staat maar dit kan niet anders bij mijn weten? Ik ben nu niet thuis, dus heb geen eigen foto's. Zondagavond kan ik een paar eigen foto's plaatsen.

[ Voor 24% gewijzigd door Malfoi op 30-07-2011 14:21 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:48

BlueTooth76

Let the sun shine!

Gewoon nog een kwartslag draaien, dan zit hij niet meer in de weg met die heatpipes.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:22
Malfoi schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:18:
Het betreft een Thermaltake Minityp 90
...
Dus het klopt dat ie 45 graden op de socket staat maar dit kan niet anders bij mijn weten? Ik ben nu niet thuis, dus heb geen eigen foto's. Zondagavond kan ik een paar eigen foto's plaatsen.
Ik heb even gekeken op de site van Tt, en je kunt hem inderdaad niet anders monteren met de meegeleverde beugel. De beste oplossing zou inderdaad zijn om de heatsinks van je RAM af te halen. Die heb je toch niet nodig als je niet exteem overklokt. En wat betreft het kromme mobo, niks aan de hand. Ik heb een Mugen op een 775 bordje gezet dat daarmee nog veel krommer trok. En dat was budget Acer spul. niks aan 't handje.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
BlueTooth76 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:25:
Gewoon nog een kwartslag draaien, dan zit hij niet meer in de weg met die heatpipes.
Hahahaha, de makkelijkste oplossing ligt gewoon voor de hand. Dat niemand, inclusief mezelf, daar niet aan dacht. :P
Crahsystor schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:28:
[...]

Ik heb even gekeken op de site van Tt, en je kunt hem inderdaad niet anders monteren met de meegeleverde beugel. De beste oplossing zou inderdaad zijn om de heatsinks van je RAM af te halen. Die heb je toch niet nodig als je niet exteem overklokt. En wat betreft het kromme mobo, niks aan de hand. Ik heb een Mugen op een 775 bordje gezet dat daarmee nog veel krommer trok. En dat was budget Acer spul. niks aan 't handje.
Bedankt, maar ik ga hem toch zoals BlueTooth76 schrijft een kwartslag draaien, that will do the trick. ;)

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Een kwartslag draaien werkt in principe wel, hij zit nu niet meer tegen het geheugen aan. Maar wel hij past nu niet door dat zwarte blokje wat ook te zien is op de eerste foto. Nu moet ik even een hoekje van de koeler wegvijlen (1mm ongeveer).

www.flickr.com/malvlex

Pagina: 1