Toon posts:

CL Annihilator Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt om een MSI 6163 Pro te bestellen, maar nou is mijn vraag: Bij een FSB van boven de 133 MHz, op hoeveel draaien de PCI en AGP bus dan?

Dus welke dividers zijn er? en kan je ook zo'n temperatuur sensor op je mobo aansluiten? Of kan ik toch maar beter een BE6-2 kopen, welke dividers ondersteund die?

En werken deze mobo's goed samen met een P3 550E? (ik had geloof ik in een of ander blad gelezen dat de BE6-2 niet goed samenwerkt met een CU)

Verwijderd

Topicstarter
Owjah, vergeten te vragen, tot welke AGP snelheid kan een CL Annihilator Pro?

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 19:10
Een BX moederbord (zoals de MSI 6163 of de Abit BE6-2) hebben een AGP divider van 1/1 óf 2/3. Als je dus je FSB op 133 Mhz zet draait je AGP bus dus op 89 Mhz. Dat is te snel, maar dat een aantal videokaarten aan. Mijn TNT2 Ultra in ieder geval wel.

Een P3 550e staat erom bekend de 800 mhz te halen (bus van 145 mhz). Je AGP loopt dan dus op 96 Mhz en er zijn niet veel kaarten die dat trekken.

Je kunt ervoor kiezen om een moederbord met VIA Apollo 133A chipset te nemen. Deze ondersteunt ook 133 Mhz geheugen en een AGP divider van 1/2. Dit maakt het overklokken wel makkelijker, maar VIA chipsets staan er wél om bekend dat ze minder makkelijk te overklokken zijn en bovendien loopt de performance van de 133A iets achter bij de BX. Het is maar wat je belangrijker vindt...

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

CORRECTIE CORRECTIE :)

mijn CL ANNI. PRO loopt zeker weten stabiel op een FSB van 102,5 (100Mhz + turbo freqeuntie) op een divider van 1/1
dus als je bus straks op 133Mhz staat en je divider op 2/3 dan zou het geen enkel probleem moeten zijn....

GreetZzzz Sniper