Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:38
Ik heb verschillende programma's gebruikt en allemaal geven ze andere temperaturen aan :')

in Windows desktop in idle geeft AMD overdrive 36 graden aan. Maar hardware monitor geeft weer 26 graden aan nogal verschil vind ik dus welke moet ik nou vertrouwen :S

De cpu is een AMD Phenom II X6 1190t gekoeld door een Corsair H60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 09:44
De metingen in de Bios moet je vetrouwen.

En dan gewoon even kijken wel app daar mee overeenkomt.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Ook 36 graden is dat ongeveer net gekeken is dat niet een beetje warm voor mijn cpu die gekoeld wordt door een H60? Ik heb er net nieuwe koelpasta op gedaan door in het midden erwt te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
36 of 26 zou ik me niet aan storen. 65 wel.
De sensor in de cpu is niet bedoeld voor een exacte meting. Boven de 50 wordt hij meer betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 09:44
Mijn processor (core-temp) geeft temps van 33 tot 37C aan. Dus 36C lijkt me geen rare temp.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind het best warm. Mijn C2D doet 28 idle op stock koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-07 00:00

M2M

medicijnman

Keiichi schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:01:
Mijn processor (core-temp) geeft temps van 33 tot 37C aan. Dus 36C lijkt me geen rare temp.
Metingen in de bios zijn best kansloos eigenlijk. 1 core wordt 100% belast, de rest staat niets te doen. Beetje scheve metingen dus.
Programmaatjes in windows zijn ook niet te vertrouwen. Als verschillende programma's verschillende temperaturen aangeven kun je nergens van op aan.

Idle temperaturen zijn eigenlijk niet van belang. Belangrijker is de temperatuur te meten onder load condities. Slinger dus prime95 of een ander degelijk stressprogramma aan, laat het lopen voor een kwartier en check je temperaturen in de verschillende programma's nogmaals.

Check ook de snelheid van je processor met CPU-Z. Ingebouwd is een thermal throtteling (er vanuit gaande dat je die setting niet uitgezet hebt in je bios), waarbij de processor langzamer gaat lopen naar mate de temperatuur te hoog wordt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Aghanim schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:07:
Ik vind het best warm. Mijn C2D doet 28 idle op stock koeler.
Maar die heeft maar 2 cores en die dingen staan bekend om dat ze hele lage temp hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-07 18:30

Croga

The Unreasonable Man

Amdwarrior schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:57:
Ik heb verschillende programma's gebruikt en allemaal geven ze andere temperaturen aan :')

in Windows desktop in idle geeft AMD overdrive 36 graden aan. Maar hardware monitor geeft weer 26 graden aan nogal verschil vind ik dus welke moet ik nou vertrouwen :S

Er is een redelijke kans dat beide programmas verschillende sensoren weergeven. Als AMD Overdrive de temperatuur van je meest belaste core aangeeft en Hardware Monitor de temperatuur van de PC sensor dan kan daar makkelijk 10 graden verschil tussen zitten.
Begin dus eens met een stuk software wat *alle* sensoren weergeeft.

Beide temperaturen zijn overigens niets om je zorgen over te maken. Zodra het boven een graad of 50-60 uit gaat komen kun je na gaan denken maar tot die tijd zie ik geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Amdwarrior schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:10:
[...]

Maar die heeft maar 2 cores en die dingen staan bekend om dat ze hele lage temp hebben.
Klopt, echter weet ik niet of het in temperatuur uitmaakt hoeveel cores je hebt als je systeem idle is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Afbeeldingslocatie: http://i31.photobucket.com/albums/c389/supper_slappy/tempamdphenomprime95.jpg
Onder prime95 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 01:41
Bij mij geven OCCT en coretemp dezelfde (geloofwaardige) temps, deze acht ik dus betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387314

Amdwarrior schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:57:

1190t???Bedoel je niet een 1090t?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Anoniem: 387314 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:26:
[...]

1190t???Bedoel je niet een 1090t?
Ja mijn foutje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Ook lees wat rond op Internet dat bios temp niet echt kloppen omdat die sensors van moederbord zelf lezen en van hardwaremonitor die van de cpu zelf.

Dus ik heb goeie resultaten kwa idle als deze informatie klopt.
Pagina: 1