Toon posts:

G-Tech vs. Promise

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views

Verwijderd

Topicstarter
Na 3 externe HD's die de geest gegeven hebben op minder dan 2 jaar, ben ik nu aan het uitkijken naar een meer betrouwbare oplossing. Mijn vorige HD's waren van Lacie en Iomega, en allen gingen kapot door slijtage(?) van de controller waardoor er te weinig energie naar alle onderdelen ging. Hoewel de HD's het zelf niet begeven hebben, ben ik de onbetrouwbaarheid beu. Ik wil nu een systeem waar ik op kan vertrouwen dat het meer dan een jaar blijft werken.

Omdat ik aan fotografie doe, wil ik een externe storage in RAID voor redundantie. De nieuwe Promise Pegasus lijkt uiteraard zeer aantrekkelijk wegens Thunderbolt snelheden.

In mijn zoektocht kwam ik echter ook G-Technology tegen, die (in het verleden alleszins) een reputatie hadden om zeer betrouwbaar te zijn en gericht op fotografie/video. Op dit moment heeft G-Technology nog geen Thunderbolt devices, die staan op de planning voor eind 2011.

Graag had ik wat meningen gehoord over welk merk nu de beste keuze zou zijn naar betrouwbaarheid? Van G-Tech lees ik goeie dingen, maar de meeste informatie is gedateerd. Over Promise is er weinig te vinden gericht op hun RAID-systemen (dus niet enkel de controllers). Alles over de Pegasus is op dit moment te subjectief (gefocust op pure snelheid), en handelt niet over kwaliteit van het toestel.

Wat lijkt jullie nu de beste optie? G-Tech of Promise?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waarom beperk je jezelf tot deze twee fabrikanten?
Als ik het zo lees zou een van de snellere modellen NAS van Netgear of Synology ook voldoen, hier zijn erg veel gebruikerservaringen en reviews van.

Zie bijvoorbeeld ook reviews: Vier nas-systemen getest

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:29:
Waarom beperk je jezelf tot deze twee fabrikanten?
Als ik het zo lees zou een van de snellere modellen NAS van Netgear of Synology ook voldoen, hier zijn erg veel gebruikerservaringen en reviews van.

Zie bijvoorbeeld ook reviews: Vier nas-systemen getest
Subjectief heb ik er niet het minste vertrouwen in dat een merk als Netgear kwalitatiever materiaal zal leveren dan Lacie of Iomega.

Ik ben ook niet op zoek naar een NAS, aangezien je dan sowieso betaald voor netwerk-mogelijkheden die ik niet nodig heb en bovendien processing power vragen. Daarnaast haal ik in mijn netwerk hoogstens 1Gb/s. Dit zal volgens mij verbleken bij de prestaties van Thunderbolt.

Ik wil ook niet nu veel geld uitgeven aan 10TB+ aan storage, om dan binnen een jaar vast te stellen dat Thunderbolt toch wel een pak sneller werkt dan wat ik heb.

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Dan nog een alternatief:

http://www.sonnettech.com/product/thunderbolt/index.html

Je wilt gewoon thunderbolt DAS en daar is veel voor te zeggen vs een NAS. Je kunt nog beter een, cheape, losse NAS hebben om een backup te maken van de DAS, problem solved.

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 19:56
Zelf heb ik al meerdere keren mega-slechte ervaringen met de garantieperiode van Promise. Als je product stuk is kan je echt fluiten naar een rma want voordat ze hem toekennen beginnen ze van 'gebruikt u een moederbord wat op de compatibility-list staat, zoniet moet u de controller daar eerst in testen'. Grappige is alleen dat die hele lijst in totaal 20 moederborden zijn waarvan 90% ook nog zwaar gedateerd (P35/X38 etc).

Mijn advies is dus ook: koop geen promise!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02 22:01
Hallo

Ik ben ook op zoek naar een externe HD en had gedacht aan de G-RAID 2TB en aan de G-DRIVE 2TB beiden van G-Tech. De RAID is 230 euro en de DRIVE 188 euro. Wat zouden jullie nemen en is de RAID de meerkost waard?

Bedankt!

Ik wilde hiervoor geen nieuw topic openen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste Tomovich, ik zou zeggen ga je eens verdiepen in de materie. Lees eens wat RAID precies inhoud en kijk of jij dat nodig bent. In de FAQ's kun je namelijk ook een goed leesbare RAID-FAQ terug vinden. Daarnaast probeer eerst eens andere ervaringen te vinden, in plaats van een oud topic omhoog te kicken. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.