Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:46
afgesplitst van het Grote Ubuntu Topic. Het heeft niks met Ubuntu te maken maar is op zich wel interessant - CAPSLOCK2000
Zijn de nvidia drivers gewoon gaar of is compiz gewoon bagger?
De performance in unity3d leek bij mij niet super te zijn. Ook het afspelen van HD films vanaf 720p ging niet vlekkeloos. Ik installeer gisteren even de laatste nvidia drivers en alle problemen zijn opgelost. Performance lijkt een stuk beter te zijn en 720p films spelen ook weer normaal af.

Echter kan ik nu maar een stuk of 4 vensters tegelijkertijd open hebben staan. Daarna wordt de content van het venster wit. Via google kom ik alleen mensen tegen met het zelfde probleem, maar nergens een oplossing. :(

Heb zojuist maar Unity2d geinstalleerd maar nu blijft de top panel zwart terwilj ik een licht-gekleurd theme gebruik. In unity3d werd deze automatisch licht-grijs, in unity2d niet.

Beetje jammer dat het allemaal net-niet werkt. De workspace-switcher in unity2d is trouwens ook echt gaar. Als je geen hardware-acceleration gebruikt probeer er dan ook geen animaties in te stoppen ofzo, dit ziet er niet uit.

[ Voor 6% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 28-07-2011 15:18 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

op mijn dell xps15 gebruik ik gebruik de interne driver van de CPU. Die van Nvidea heb ik ervanaf gegooid. 720P streamen lukt en unity3d wil ook. Misschien is dat wat?

[ Voor 9% gewijzigd door Gropah op 28-07-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Wat bedoel je met 'interne driver van de CPU' ? :-)
Het enige alternatief wat ik ken is Nouveau. Die kan ik nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

oeps. de IGP. Internal Graphics Processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

offtopic:
Integrated ;)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Toch maar weer terug de oude versie (713) nvidia driver terug geinstalleerd. Even nvidia-xconfig opnieuw gerunt en die wist mij te vertellen dat de driver regel miste in mijn xorg.conf file. Zou hij daarom mischien vroeger de nouveau of andere OS driver hebben gebruikt? :P Ik merk nu iig geen problemen meer met HD films en ook geen witte vensters meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
IGP? Versie 713? Ik snap echt helemaal niks van dit topic :p

[ Voor 4% gewijzigd door HarmoniousVibe op 29-07-2011 01:12 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Sommige dingen wil je ook niet begrijpen ;)

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
713 is het versienummer. Probleem is helaas nog niet helemaal opgelost.
Compiz + nvidia is gewoon een faal.

jammer dat de grafische performance zoveel beter is met de nieuwste versie van de drivers. :( Hopen maar dat er snel een update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:06

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Heb je al geprobeert compiz op te starten met --loose-binding en gecontroleert dat je v-sync instellingen zowel in Compiz als in Nvidia-settings uit staat en allow flipping aan staat?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
Wat als je nu eens gewoon je xorg.conf backupt en verwijdert en dan X en Unity probeert te starten? Voor standaardscenario's heb je in principe geen xorg.conf nodig.

Verder gaan nvidia en compiz juist heel goed samen is mijn ervaring. Met Radeons zijn er veel meer problemen.

Post anders ook eens je xorg.conf en de X-log in debug mode?

offtopic:
713?? Ik ben pas bij 275.19. Ik snap er nog steeds niks van.

[ Voor 8% gewijzigd door HarmoniousVibe op 29-07-2011 19:38 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:37:
Wat als je nu eens gewoon je xorg.conf backupt en verwijdert en dan X en Unity probeert te starten? Voor standaardscenario's heb je in principe geen xorg.conf nodig.

Verder gaan nvidia en compiz juist heel goed samen is mijn ervaring. Met Radeons zijn er veel meer problemen.

Post anders ook eens je xorg.conf en de X-log in debug mode?

offtopic:
713?? Ik ben pas bij 275.19. Ik snap er nog steeds niks van.
Mijn fout, 173. :-)
Ik ga de nieuwste driver weer even installeren en al het bovenstaande advies opvolgen. Hopen dat er iets tussen zit wat het probleem oplost.

//edit
Ok mijn videokaart is een tijdje terug overleden (ooit eens gepost in de HK :P) en zit nu nog steeds op mijn onboard GPU te werken. Ik was in de veronderstelling dat hij 256mb videogeheugen wegsnoepte van mijn werkgeheugen. Stond dit op 64MB :X Even in de BIOS omhoog gegooid en ik heb nu al 6 vensters openstaan zonder problemen.

Ik kwam via google een opmerking tegen over te weinig videogeheugen namelijk. :P
Toch eens die nieuwe videokaart gaan halen.. :+

[ Voor 25% gewijzigd door WernerL op 29-07-2011 20:37 ]

Pagina: 1