Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 19:26
Ik zoek iemand die veel ervaring heeft met Cooler Master producten. Naja, waarschijnlijk 'bijna' iedereen, net als ik.

Ik heb een wat oudere pc waarvan de prcs-cooling lawaaiig was. Daarom heb ik eentje van Be-Quite besteld maar deze paste helaas niet in mijn kast. Dus dan maar andere gehaald: Cooler Master TX3.

Specs:
-Processor: P4 3.0Ghz (S775)
-Koeling: Cooler Master TX3 (incl. 92cm ventilator)
-Doel/Nut-pc: Dataopslag/downloadslaaf..
-Staat in de woonkamer niet ver van mijn bank dus als ik tv kijk dan wil ik deze zo min mogelijk horen..

Ik heb de TX3 zonder moeite ingebouwd. Zo handig ben ik ook wel. Maar wat me opviel is dat op de installatie instructie klein beetje vaag was. Fan Installation, stap 4+5 werd alleen weergegeven bij K8 / AM2 platform, of zo 'leek' dat tenminste uit de folder..

zie maar: http://i56.tinypic.com/2rqoxw0.jpg

Ik snap ook wel dat het bijna onmogelijk zou moeten zijn om P4 passief te koeling maar stel je eens voor :P Je drukt op de aan-knop en je hoort bijna niks... :D

Met ventilator koeling draait de processor op 35-42 graden! En ik kon het niet laten dus ik deed de ventilator even uit: passieve koeling: 50graden in bios... ik verwacht dat de temperatuur flink zal stijgen als de server eenmaal goed bezig is...

Wat denken jullie?
Hoe groot is de kans dat ik stillere 92cm-vent vind?
Wat zou de max-temp van de heatsink zijn?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delichon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 09:47
35-42 graden lijkt mij een redelijke temperatuur, zelf zit ik aan de 35 idle en 47 onder load.
en voor een stillere 92cm fan zul je bij een woonwinkel/gamma moeten kijken,. Die hebben meestal wel plafond ventilators met eventueel een lamp erin.

Voor een stillere ventilator voor je koeler kan je op elke hardware site kijken. Indien het past kan je ook een grotere fan nemen (120 mm) die zijn over het algemeen stiller.\

En wat bedoel je met max temp van de heatsink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Laatst online: 11:49

Fordox

00101010

max temp van heatsink versta ik de max temp van de processor. voor een p4 zou ik zeggen 75 graden en zeker niet hoger. lager is altijd beter, blijft ie langer van leven :)

en idd voor een 92cm fan ga je naar de gamma :)
op de pricewatch van tweakers kom je ook wel ver. kijk naar scythe, noctua, noiseblocker of nexus. er zijn vast wel nog een paar andere merken die beter zijn dan de stock van coolermaster

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertaler
  • Laatst online: 10-09 12:30
Het eerste wat je moet checken is of de ventilator ook naar een laag toerental zakt (800 rpm) in het gebruik nu. Mijn ervaring met TX3 is dat hij op die snelheid dusdanig stil is dat de andere componenten in je computer al snel de bottleneck gaan vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Ik heb de fan op m'n TX3 rond de 800 rpm draaien, en dan hoor ik m'n hardeschijf boven de ventilator. Onder load gaat die naar 1200 rpm, en dan is die nog steeds redelijk stil. Dit heb ik ingesteld met speedfan.

Mijn idle temp nu is 30 graden, het is vrij warm hier binnen, en onder load (games) wordt die ongeveer 50-55 graden.