• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 23:02
Hallo iedereen,

Mijn vriend heeft vandaag zijn nieuwe Omnia 7 gekregen. Na alles te hebben ingesteld gingen we op internet met 3G, dit kon niet omdat google.nl niet kon laden. Via Wi-Fi ging dit wel gewoon, maar via 3G wil dit niet lukken.
Zijn telefoon is unbranded met een T-Mobile startlogo van 3 seconden. En i.p.v. Mobile networks staat er bij hem Cellular en een extra optie namelijk Toggle 3G. Dit aan of uit zetten helpt niet, hetzelfde geldt voor data roaming aan of uit.
Maar het vreemde is dat als ik zijn sim kaart in mijn Omnia 7 doe ( zonder T-Mobile of iets anders ) ik wel 3G heb en kan gebruiken.
Is er iemand die weet wat we fout doen? Of iemand die hetzelfde had maar kon oplossen?

Hartelijk dank! :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Handmatig provider kiezen en de APN settings even doorlopen?

http://www.mobilityminded...ke-apn-in-windows-phone-7
Volgens deze afbeeldingen zou het ook gewoon Cellular moeten zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MarluXiaXl
Nope APN erbij gezet en heeft geen verschil gemaakt. Wil nog steeds geen sites laden over 3G
http://www.vodafone.nl/za...en/Algemene_instellingen/ <-- hier heb ik de APN settings vandaan.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je hebt dus een vodafone simkaart?

Bij vodafone heb je 2 APN's, 1 zakelijk en 1 'prive':
Heb je een Mobiel Breedband abonnement, vul dan de APN office.vodafone.nl in als toegangspunt.
Heb je een Mobiel Breedband+Bel+Sms abonnement, dan maak je gebruik van de APN live.vodafone.com.
•Gebruikersnaam: vodafone
•Wachtwoord: vodafone

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MarluXiaXl
Nog steeds niks, met beide APN settings geen succes.

Ook google geeft niks waarmee ik wat kan aangezien hun ook zeggen dat ik de APN settings moet instellen of veranderen. blijkbaar helpt dit dus niet. Phone resetten dan maar en opnieuw proberen?

[Voor 65% gewijzigd door MarluXiaXl op 28-07-2011 14:47]

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar het is een T-mobile toestel met een vodafone sim erin? En jouw simkaart in zijn telefoon?

• VonGraff
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-03 21:27
MarluXiaXl schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:42:
Nog steeds niks, met beide APN settings geen succes.

Ook google geeft niks waarmee ik wat kan aangezien hun ook zeggen dat ik de APN settings moet instellen of veranderen. blijkbaar helpt dit dus niet. Phone resetten dan maar en opnieuw proberen?
Ik had het zelfde toen ik voor het eerst opstartte met mijn Omnia 7 (met ook het T-mobile-bootscherm), standaard worden hiervan de APN instellingen niet herkend (en heb je hier en daar wat Duitse referenties).

Ik heb de originele Samsung Firmware geinstalleerd via Samfirmware, ben ik direct van de T-mobile onzin af en herkent de phone bij het eerst opstarten direct de goede internetinstellingen.

zie overigens ook het Samsung Omnia7 topic, daar is dit ook al wel besproken.

• MarluXiaXl
Het is een unbranded telefoon gehaald bij Belsimpel, het enige wat zijn toestel weg heeft van T-Mobile is dat 2 seconden tijdens de boot de t-mobile logo verschijnt. En bij de settings van de telefoon is ook niet te zien dat het een T-Mobile branded telefoon is. Het enige verschil tussen onze 2 toestellen is dat bij mij mobile networks staat in de settings, waar dat bij hem Cellular is.
En er zit een vodafone sim in met Bel+Sms+Web 150.

@ VonGraff

Thanks! dit gaan we gelijk even proberen!

[Voor 6% gewijzigd door MarluXiaXl op 28-07-2011 15:02]

• NeoCracer
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-02-2018
Als het t-mobile logo er op komt bij het booten is het niet unbranded...
Heb je na het invullen van de gegevens de telefoon eens herstart? Helpt ook soms.

• MarluXiaXl
Ik meende uit een discussie in het samsung omnia 7 topic te hebben gelezen dat het niet zoveel uitmaakt of het logo er is of niet, zolang het maar niet in de settings staat.
Nu bezig met het flashen alleen wil het flashprogramma de telefoon niet zien maar dat word wel opgelost via google :)

• VonGraff
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-03 21:27
MarluXiaXl schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:53:
Ik meende uit een discussie in het samsung omnia 7 topic te hebben gelezen dat het niet zoveel uitmaakt of het logo er is of niet, zolang het maar niet in de settings staat.
Nu bezig met het flashen alleen wil het flashprogramma de telefoon niet zien maar dat word wel opgelost via google :)
Het kan zijn dat je de Samsung Tool nodig hebt via de Samsung US/UK website die nodig was om NoDo op sommige telefoons te krijgen, die installeert ook wat nieuwe drivers die nodig kunnen zijn. Maar bij mij lukte het zonder additionele tools vanuit de download-mode in de telefoon om de omnia te flashen, heb je ook direct de meest recente firmware ;)

Overigens komt mijn telefoon ook bij Belsimpel.nl weg, dus het moet hier wel om hetzelfde probleem gaan. Bij mij staat er nu na de update ook "Mobile Networks", waarbij er eerder cellular stond.

• MarluXiaXl
Op dit moment word de telefoon geflasht naar de stock rom van Samsung zelf. Hopelijk komt het dan goed :)
Alvast hartelijk bedankt voor de hulp :D

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:49
Ik heb sinds gisteren ook een Omnia 7 van T-mobile uit Duitsland en zit met hetzelfde probleem.
mms berichten werken overigens wel, waarschijnlijk door de "Network Profile" app van Samsung. Hierin kan ik kiezen tussen 2 providers; telekom.de en Proximus. Ik maak echter gebruik van een mvno die voor een dataverbinding andere instellingen heeft dan Proximus, maar wel dezelfde voor mms berichten.

Er zal dus niets anders opzitten dan de stock rom er hier ook op te zetten.
Wat doet dit met je garantie? Is het mogelijk om de oorspronkelijke rom er terug op te zetten? (hem zelf dumpen gaat blijkbaar niet)

• MarluXiaXl
Op samfirmware zijn ook de provider roms beschikbaar maar ik weet niet of dezelfde er ook tussen zit. Voor zover ik weet haalt dit wel de garantie weg, maar ik denk eigenlijk dat als je je toestel terug stuurt naar belsimpel of iets dergelijks dat ze daar niet moeilijk over gaan doen, of zelfs merken ;)

Het probleem is in ieder geval geholpen door de methode die VonGraff zei, je kan ook de guide van addictivetips.com volgen. Maar ik mag geen directe link ernaar geven maar goed zoeken en je vind hem ;)

• Volvados
Net een stock rom er kunnen opzetten, het lukt me nu inderdaad ook om een dataverbinding te gebruiken. Nu nog updaten naar Nodo. bedankt voor de hulp _/-\o_
Spijtig dat die Network Profile app maar één Belgische operator bevat, in het VK zijn dat er meer dan 20... dan had dit alles niet nodig geweest

• NeoCracer
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-02-2018
Yv3z schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:26:
Net een stock rom er kunnen opzetten, het lukt me nu inderdaad ook om een dataverbinding te gebruiken. Nu nog updaten naar Nodo. bedankt voor de hulp _/-\o_
Spijtig dat die Network Profile app maar één Belgische operator bevat, in het VK zijn dat er meer dan 20... dan had dit alles niet nodig geweest
Bij mijn Network Profile app zie ik de 3 grote Belgische providers. Base, Proximus en Mobistar. Telenet staat er ook zelfs tussen en dat is nog steeds een MVNO.
Mobile Vikings zit er spijtig gonoeg nog niet bij, maar bij mij staat het momenteel op Base (waaronder MV functioneert) en ik kan zonder problemen op internet/voicemail etc.
MMS heb ik nog niet geprobeerd.

Ik draai momenteel Mango, en de laatste dagen zijn er een paar updates binnengerold van die Network Profile applicatie via de Marketplace.

• Volvados
Misschien hangt dit af van de gebruikte rom/marketplace?
Heb nu de XENJK1 rom geflasht en zie enkele Nederlandse operators samen met Proximus. Mijn region en locale staan wel op België.
Nadat ik had geüpdatet naar nodo, dacht ik dat die Network Profile app wel overbodig was en heb ik hem verwijderd. Gevolg: ik kan geen dataverbinding meer maken 8)7
De app herinstalleren loste ook niets op, wordt factory reset dus...
edit: factory reset blijkt niets uit te halen

[Voor 5% gewijzigd door Volvados op 29-07-2011 20:53]

• MarluXiaXl
Ik had zelf niet de Network Profile app gebruikt. Gewoon standaard vanuit de mobile Network settings. Ik had diezelfde Rom gebruikt, ik ging door de startprocedure van de telefoon heen en daarna data connection aangezet en 3G deed het.
Is de Network profile app noodzakelijk in België? Anders moet je het gewoon niet gebruiken.

• Volvados
Zou niet weten waarom hij noodzakelijk is, maar hij kwam mee met de rom die ik flashte.
Als het werkt, gewoon afblijven dus. Zelfs nog niet naar wijzen :/
edit: het restore point van bij het installeren van nodo bracht wel soelaas; factory reset niet... vreemd hoor :?

[Voor 27% gewijzigd door Volvados op 29-07-2011 21:23]

• Anoniem: 80466
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
De netwerk profile apps staat gewoon in de Samsung zone van de marktplace.
Die kun je dus altijd herinstalleren.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee