Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Extern domein doorlinken naar VPS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik lees al jaren mee op dit forum maar heb me vandaag maar eens aangemeld omdat ik tegen een probleem aanloop waar ik niet echt uitkom.

Onlangs heb ik een Unmanaged VPS gehuurd bij Versio met Centos erop geïnstalleerd. Ondanks dat ik voorheen geen kennis had van linux is het mij na heel veel lezen toch gelukt om hier een videosite op te hosten met de benodigde pakketten zoals mysql, php, ffmpeg, phpadmin etc.

Het probleem waar ik nu tegen aanloop is dat het mij niet lukt om een extern domein te koppelen/linken aan mijn VPS. Het domein loopt bij Hosting2go waar je zelf de dns server kan instellen. In de dns server van hosting2go heb ik een +A Record aangemaakt die verwijst naar het ip adres van de VPS echter kom ik gewoon op de webserver van het domein uit wat loopt bij Hosting2go. Als ik ping naar het desbetreffende domein krijg ik wel antwoord van het ip adres van de VPS.

Waarschijnlijk moet ik op de VPS nog wat zaken instellen om het werkend te krijgen alleen op dit punt loop ik vast. Ik ben al 2 dagen aan het googlen op termen als:"Domein koppelen aan VPS", "Domein doorlinken naar VPS", "Domein instellen op VPS" en zo nog vele andere zoekopdrachten.

Het is absoluut niet de bedoeling dat iemand het voorkauwt voor mij want daar leer je uiteraard niks van maar ik zal het zeer op prijs stellen als iemand mij een beetje op weg kan helpen bijvoorbeeld met een linkje naar wat leesvoer.

Alvast bedankt voor jullie reactie`s.

Groeten,
Daniël.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 17:24

jep

Als 'ie op je VPS uitkomt dan hoef je denk ik alleen nog maar een Virtualhost in te stellen in je Apache (of andere webserver) configuratie. Dan snapt je VPS welke datadir bij welke hostname hoort.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Post je DNS configuratie van hosting2go anders even, dan kunnen we het nakijken.
Eventueel een beetje censureren.

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 21:32
En bij wijziging van DNS een beetje geduld hebben, dit kan 12 tot 24 uur in beslag nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Dns wijziging heb ik 3 dagen geleden al gedaan en als ik ping naar het domein kom ik ook uit bij de VPS.

Ik heb zojuist aan de hand van deze beschrijving http://www.ihavetheknowledge.nl/Linux/Servers/Apache-2/Apache-Virtual-Hosts een virtual host aangemaakt. Ik heb uiteraard de gegevens van het config bestand gewijzigd in de gegevens van mijn domein en het bestand opgeslagen als www.domein.nl.conf. Als ik nu de webserver herstart krijg ik de volgende melding:

Stopping httpd: [ OK ]
Starting httpd: [Thu Jul 28 07:34:34 2011] [warn] NameVirtualHost *:80 has no VirtualHosts
[ OK ]
Blijkbaar doe ik toch nog iets fout.

Edit.

Bedankt voor jullie reactie`s trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 15:46 ]

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Volgens mij moet je dat bestand gewoon httpd.conf laten heten.

Verwijderd

Topicstarter
In httpd.conf heb ik aan het einde het volgende toegevoegd: Include /etc/httpd/vhosts/*.conf. zodat het configuratie bestand geladen word. In het configuratiebestand staat het volgende:

<VirtualHost *:80>
ServerAdmin webmaster@domein.nl
ServerName www.domein.nl
ServerAlias www

DocumentRoot /var/www/www
<Directory /var/www/www/>
Options Indexes FollowSymLinks MultiViews
AllowOverride None
Order allow,deny
allow from all
</Directory>
ScriptAlias /cgi-bin/ /var/www/cgi-bin/
<Directory "/var/www/cgi-bin">
AllowOverride None
Options None
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>
ErrorLog logs/www.domein.nl_error.log
# Possible values include: debug, info, notice, warn, error, crit,
# alert, emerg.
LogLevel warn
CustomLog logs/www.domein.nl_access.log combined
</VirtualHost>

Domein is uiteraard mijn domein. Zo zou het moeten/kunnen volgens de tut gaan die ik op de site gevonden heb.

Edit.

Het config bestand staat dus hier: etc/httpd/vhost/www.domein.nl.conf

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 17:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:53:
In httpd.conf heb ik aan het einde het volgende toegevoegd: Include /etc/httpd/vhosts/*.conf. zodat het configuratie bestand geladen word. In het configuratiebestand staat het volgende:
Als je surft naar het IP, kom je dan op de website terecht? Indien ja, dan moet je zonder virtual hosts enzo op de website geraken. Hoe heb je jouw website getest, hoe ben je dan op je apache geraakt?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik surf naar het ip adres kom ik inderdaad op mijn website. Ik zal wel even een screenshot maken van de dns instellingen van Hosting2go.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/28/1311870462-610.png

Onderste +A record heb ik zelf toegevoegd.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 20:26 ]

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:00
De tweede rij moet ook IP VPS zijn en eventueel de eerste rij ook.

Zoals het nu is zal je enkel via www.domein.nl op je VPS komen en niet via domein.nl

Verwijderd

Hipska schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:11:
De tweede rij moet ook IP VPS zijn en eventueel de eerste rij ook.

Zoals het nu is zal je enkel via www.domein.nl op je VPS komen en niet via domein.nl
Ja idd, zie je de website als je surft naar www.domein.nl?

Verwijderd

Topicstarter
Nee het lukt ook niet om via www.domein.nl op de site te komen. Als ik surf naar het ip adres van de VPS dan kom ik wel gewoon op de site dus de site zelf werkt prima.

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:50
Die * is een wildcard en die vangt alles op, daardoor zal ie verwijzen naar het IP van Hosting2go. Misschien die even omzetten naar het IP van je VPS of verwijderen.

EDIT: Zo te zien kan je die niet verwijderen, misschien kan je het domein niet eens verwijzen naar een externe partij bij Hosting2go.

[ Voor 29% gewijzigd door nautaonline op 28-07-2011 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat grijs is kan ik niet aanpassen, Dat staat vast ingsteld vanuit Hosting2go.

Edit.

Dit staat er op hun eigen site :

Wanneer u bijvoorbeeld "www.uwdomein.nl" wilt doorsturen naar 123.123.123.123, dan maakt u een A Record aan en vult u bij Hostname "www" in.

Het zou nu moeten werken.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 21:32 ]

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:15
Maak je toevallig gebruik van een proxy server ?
Wellicht dat deze je oude pagina laat zien ipv de nieuwe.
Heb je het ook al bij iemand anders laten controleren wat die krijgt als je er naartoe browst ?

[ Voor 10% gewijzigd door Remco op 29-07-2011 18:25 ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Nee maak geen gebruik van een proxy server. Ik was gister bij een vriend en heb daar ook even naar het domein gesurft en kwam toen ook gewoon op de webserver van van hosting2go uit. Wat ik zo vreemd vind is dat als ik ping naar www.domein.nl wel gewoon antwoord van de vps krijg.

• Remco
Heel vreemd. Je pingt wel naar je domein met www ervoor toch ? En niet naar domein.nl ?

Kan het zijn dat je www request wel binnenkomt op je vps server, maar op een of andere manier in je instellingen weer geforward wordt naar je dns hoster ?
Kan je niet een of andere trace aanzetten om te kijken of dit het geval is ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ping inderdaad met www ervoor. Als ik een tracert doe naar www.domein.nl kom ik ook gewoon op de vps server uit.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
nano /etc/httpd/vhost/www.domein.nl.conf
#serveralias www
/etc/init.d/apache2 reload

en presto ;)

geen dank :)

[ Voor 4% gewijzigd door Razwer op 30-07-2011 16:21 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas dat stond er al.

Verwijderd

Razwer schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:21:
nano /etc/httpd/vhost/www.domein.nl.conf
#serveralias www
/etc/init.d/apache2 reload

en presto ;)

geen dank :)
Er moet iets anders zijn die niet klopt. Als je surft naar het IP kom je op de website terecht, dus is het niet nodig om virtual hosts in te stellen. Het moet iets anders zijn!

Hoe weet je zeker dat je op de oude website terecht komt? Zijn het twee verschillende websites? Het enigste dat ik nog kan bedenken is browsercache, maar dat lijk mij onwaarschijnlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik omdat ik helemaal geen site host bij hosting2go. Ik krijg dan de standaard pagina te zien van de webserver. Ik begrijp hier ook totaal niks van. Ik denk dat ik ook maar even contact opneem met hosting2go om te kijken wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn wan ik krijg hier ook aardig de zenuwen van na een paar dagen prutsen zonder resultaat.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Doe het volgende:

nslookup domein.nl
nslookup www.domein.nl

Komt bij beide het ip adres van je VPS eruit? Dan is je DNS configuratie in orde.

Komt bij één van beide een ander ip adres eruit? Dan zit er iets fout in je DNS configuratie; mogelijk is dan bijvoorbeeld de TTL van de zone te hoog ingesteld zodat de nieuwe informatie m.b.t. de ip adressen niet snel gepropageerd wordt bij andere DNS providers (ISPs and the like).

Eventueel zou je eens kunnen kijken hoe het een en ander qua (rauwe) DNS informatie in elkaar zit door de tool dig los te laten op je domein. Daarmee kun je o.a. de TTL achterhalen. Onmisbare tool bij het debuggen van DNS configuraties trouwens ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

mindcrash schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 21:57:
Doe het volgende:

nslookup domein.nl
nslookup www.domein.nl

Komt bij beide het ip adres van je VPS eruit? Dan is je DNS configuratie in orde.

Komt bij één van beide een ander ip adres eruit? Dan zit er iets fout in je DNS configuratie; mogelijk is dan bijvoorbeeld de TTL van de zone te hoog ingesteld zodat de nieuwe informatie m.b.t. de ip adressen niet snel gepropageerd wordt bij andere DNS providers (ISPs and the like).

Eventueel zou je eens kunnen kijken hoe het een en ander qua (rauwe) DNS informatie in elkaar zit door de tool dig los te laten op je domein. Daarmee kun je o.a. de TTL achterhalen. Onmisbare tool bij het debuggen van DNS configuraties trouwens ;)
Wat je ook dan eens kan proberen is het volgende:

code:
1
2
nslookup domein.nl 8.8.8.8
nslookup www.domein.nl 8.8.8.8

Dan kan je zien welk IP de google DNS'en terug geven, zo kan je inderdaad zien hoe gepropageerd wordt

• Remco
Doe het volgende:

nslookup domein.nl
nslookup www.domein.nl

Volgens mij moet er juist bij zijn configuratie een ander adres uitkomen.
Zijn a-record staat op ip domein.nl en zijn www c-record staat op ip www.domein.nl

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:51
Je vhost is veel te lang om makkelijk mee te kunnen werken, die kun je makkelijk inkorten op deze manier:

<VirtualHost (je ip ):80>
ServerAdmin jij@jedomein.com
ServerName jedomein.com
ServerAlias www.jeigendomein.com

DocumentRoot ( pad naar je websitebestanden )

ErrorLog logs/jeeigendomein.com-error_log
CustomLog logs/jeigendomein-access_log common
</VirtualHost>

Dan werkt het ook prima :)

Vergeet ook deze regel in je httpd.conf niet!

#
# Use name-based virtual hosting.
#
#NameVirtualHost *:80

NameVirtualHost (je ip):80

Anders krijg je dus die melding die jij eerder kreeg:

[warn] NameVirtualHost *:80 has no VirtualHosts

En is je site op naam niet te bereiken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Doe het volgende:

nslookup domein.nl
nslookup www.domein.nl
nslookup domein.nl =>> Antwoord van ip adres webserver Hosting2go :(
nslookup www.domein.nl =>> Antwoord van ip adres VPS :S

Vanmorgen heb ik het volgende gedaan:

1: Zelfde domein maar dan met de extensie .tv bij Versio besteld.
2: Dns servers ingesteld en alles laten verwijzen naar het ip adres van mijn VPS.
3: Uurtje later..... Ik surf naar www.domein.tv en voilá. Ik kom keurig op mijn VPS uit 8)7

Ik laat mijn andere domein ook naar Versio verhuizen dan ben ik van het probleem af. Voordeel van Versio is ook dat je de dns volledig zelf kan instellen.

Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken.

edit

Zit nu nog met een probleem. Als ik naar www.domein.tv surf en ik ga vervolgens naar een andere pagina op de site dan veranderd de link in het ip adres van de VPS server. Ik dacht dat deze gewoon zou blijven staan? Ik kan wel gewoon naar alle pagina`s surfen dmv bijvoorbeeld www.domein.nl/collections.

edit 2

Opgelost.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 16:21 ]

Pagina: 1