Problemen Dual Monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 16:48
Hallo tweakers,

Ik zit met een probleem.. Eerst gebruikte ik mijn LG Flatron W2242T en een Acer 19inch dual setup.
Toen ik vorige week van een vriend zijn LG Flatron 20 inch widescreen kreeg begon het probleem.
Ik krijg het niet meer voor elkaar om 2 monitoren te draaien.. Hij detect mijn 2e beeldscherm gewoon niet.

Ik heb ze allebei op een DVI kabel zitten en draai met de ATI 4890 CrossFire. De source mode veranderen
heb ik ook al geprobeerd want mijn 22 inch staat op Digital en dat heb ik ook gedaan op mijn 20 inch.
Maar nog krijg ik het niet voor elkaar dat het 2e beeldscherm het doet... :s Ojah die 19 inch draaide ik met VGA en deze 20 inch is DVI

Iemand suggesties hoe ik dit probleem op kan lossen?

Groetjes Jeroen

[ Voor 4% gewijzigd door StoOker op 28-07-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Weet je zeker dat Windows jou tweede scherm wel aanstuurt? Probeer dit eens te veranderen via configuratiescherm of via bureaublad>eigenschappen. Als je Windows7 draait kan het je de setting van je
beeldschermen wijzigen met Windowstoets+P (meen ik).
Daarnaast kan een update van je videokaartsoftware ook nog wel eens helpen.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
Daam schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:54:
Weet je zeker dat Windows jou tweede scherm wel aanstuurt? Probeer dit eens te veranderen via configuratiescherm of via bureaublad>eigenschappen. Als je Windows7 draait kan het je de setting van je
beeldschermen wijzigen met Windowstoets+P (meen ik).
Daarnaast kan een update van je videokaartsoftware ook nog wel eens helpen.
Nee het is meer het probleem dat ook in mijn ATI Catalyst hij hem niet detecteert.. Hij detecteert hem gewoon helemaal niet. Als ik dan windows toets + P doe dan heeft hij daar niks aan omdat hij het beeldscherm niet eens ziet :9
Toch bedankt voor de tip maar heb het geprobeerd en het werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Je vorige scherm zat op dezelfde manier aangesloten? Zelfde kabel, zelfde poort?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
Rupie schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:03:
Je vorige scherm zat op dezelfde manier aangesloten? Zelfde kabel, zelfde poort?
Nee dat was een VGA kabel met zo'n blokje naar DVI toe..
Ook dezelfde poort ik heb er 4 in totaal omdat ik crossfire heb maar maakt niet uit op
welke poort ik hem doe dan werkt het nog niet.
Maar 2 DVI kabels moeten toch gewoon kunnen of niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 11:49

Fordox

00101010

als je 2 kaarten in crossfire zet, schakelt 1 van de 2 kaarten zichzelf uit. die poorten werken dan niet

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
Fordox schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:55:
als je 2 kaarten in crossfire zet, schakelt 1 van de 2 kaarten zichzelf uit. die poorten werken dan niet
Ik gebruik de 2e poort op dezelfde videokaart waar mijn Main scherm het ook op doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:49
Ik heb hetzelfde probleem eens gehad op een 4870. Niet in Crossfire though, maar misschin helpt 't.

In Windows moet het 2e scherm aanstaan. Dus kijk eerst bij Windows beeldschermbeheer of je scherm daar wel herkent wordt, zo niet, dan moet dat eerst gebeuren voordat Catalyst 'm kan herkennen. Dat was bij mij het geval, en ik heb er behoorlijk lang over gedaan om dat uit te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
omgwtfbbq schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:11:
Ik heb hetzelfde probleem eens gehad op een 4870. Niet in Crossfire though, maar misschin helpt 't.

In Windows moet het 2e scherm aanstaan. Dus kijk eerst bij Windows beeldschermbeheer of je scherm daar wel herkent wordt, zo niet, dan moet dat eerst gebeuren voordat Catalyst 'm kan herkennen. Dat was bij mij het geval, en ik heb er behoorlijk lang over gedaan om dat uit te vinden..
Mijn beeldscherm word niet herkend door Windows, maar ik krijg het ook niet voor elkaar dat hij hem wel herkend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Even voor de zekerheid: dat 2e scherm doet het wel als je alleen dat scherm gebruikt?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
Rupie schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:52:
Even voor de zekerheid: dat 2e scherm doet het wel als je alleen dat scherm gebruikt?
Ja als ik de 20 inch op de poort zet die ik nu gebruik doe dan werkt hij wel.. Maar als ik dan mijn 22 inch op die 2e poort doe dan werkt het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En als je alleen 1 scherm aansluit op poort 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Staat je 2e scherm wel op de juiste modus als je hem aansluit? Als ie op de een of andere manier op analoog staat ipv digitaal dan doet hij ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
Aghanim schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:35:
En als je alleen 1 scherm aansluit op poort 2?
Als ik mijn 22 inch aansluit op poort 2 doet hij het wel. Als ik mijn 20 inch dan op poort 1 doe doet hij het ook niet. Hij zegt iedere keer dat hij in Power Saving Mode gaat. Als ik alleen mijn 20 inch erop sluit doet hij het ook niet :(
Sj44k13 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:02:
Staat je 2e scherm wel op de juiste modus als je hem aansluit? Als ie op de een of andere manier op analoog staat ipv digitaal dan doet hij ook niets.
Ik kan switchen tussen digital en analog en geen van beide werkt... :(

Het rare vind ik gewoon dat hij met VGA kabel wel werkt, dan gebruik ik convertertje naar DVI zegmaar en dan doet hij het wel.. Als ik Source switch op mijn monitor van Digital naar Analog helpt dat gewoon niets :(

Modbreak:Gebruik in het vervolg a.u.b. de EDIT-knop. Het is nergens voor nodig om drie posts achter elkaar te plaatsen in 7 minuten tijd.

[ Voor 48% gewijzigd door Kid Jansen op 28-07-2011 21:08 . Reden: 3 posts samengevoegd ]

Pagina: 1