[WhatSize] .MobileBackups gemount

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Ik zie in mijn Whatsize dat ik een .MobileBackups map heb gemount die in mijn Finder niet te zien is.
Ik heb vannacht mijn complete iPhoto-library overgezet (via een import) naar Aperture waarna ik de iPhoto-Library vanuit iPhoto heb leeggehaald.
Nu zie ik (via WhatSize) dat in mijn .MobileBackups - map een Pictures-map aanwezig is met daarin een 30GB iPhoto-library.

Weet iemand wat die .MobileBackups-map doet? (ik heb hier op dit bedrijfsnetwerk geen google tot mijn beschikking...)

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Het zijn de lokale back-ups die Time Machine maakt sinds Lion. Er is volgens mij nog geen manier bekend om dit uit te schakelen, en de back-ups zullen vanzelf verdwijnen na een paar weken, ik meen dat er een beperkte bewaartermijn is. Ook worden de lokale back-ups gewist als je schijf voller raakt.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
ah.. omdat mijn TimeMachine geen ext. backup maakt doet hij dit dan maar op de int.-schijf?!

dank voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb zelf wel een Time Machine back-up en het maakt geen verschil of die schijf wel of niet aangesloten is op mijn laptop. Het lijkt erop dat Time Machine "voor het gemak" je een aantal back-ups meegeeft voor het geval je per ongeluk iets overschrijft en dat wilt herstellen. Bovendien worden die back-ups gebruikt als buffer totdat je je schijf weer aansluit. Maar de informatie van Apple is heel karig hierover. Dit is alles wat er over gezegd wordt in de Time Machine voorkeuren:

Time Machine locale back-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Dus ben je zo maar weer een x-aantal GB kwijt (40 in mijn geval).
Weet je ook hoe je die backup leegt? (er staan alleen voor 40GB aan foto's in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

whitehouse schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:16:
Dus ben je zo maar weer een x-aantal GB kwijt (40 in mijn geval).
Weet je ook hoe je die backup leegt? (er staan alleen voor 40GB aan foto's in)
Ik ben er nog niet achter... als ik hem in de terminal wis komt-ie keihard vanzelf weer terug. Het enige dat helpt, is je Time Machine back-ups uitzetten heb ik gemerkt. Maar dat is in mijn geval niet wenselijk.

Pagina: 1