Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:50
Aangezien er nog niets over de provider Sizz te vinden was op het forum heb ik besloten om dit topic aan te maken.

Wat is Sizz?
Sizz is een "virtuele" provider op het Vodafone netwerk. Sizz is ontstaan door een samenwerking van RTL en Vodafone.
Als ik de reclame moet geloven richten ze zich op vrouwen. Maar ik zie niet in waarom een man het niet zou kunnen gebruiken :).

Ervaringen
Het doel van dit topic is om ervaringen van Tweakers met Sizz te plaatsen. Ik ben namelijk benieuwd of het bij Sizz net zo'n chaos is als bij Hollands Nieuwe. Want die provider heb ik voorlopig afgeschreven in verband met alle negatieve ervaringen die ik overal lees.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198256

Sizz is anders dan Hollands Nieuwe, omdat het gewoon in de Vodafone winkels wordt verkocht. Je kunt voor service dan ook gewoon in de winkel terecht. Hollands Nieuwe is wel degelijk onderdeel van Vodafone, maar wordt niet in de winkels verkocht en is dusdanig goedkoop dat je ze niet eens rechtstreeks kunt benaderen, maar ze werken voornamelijk per e-mail of met terugbelafspraken. Sizz is inderdaad oorspronkelijk gericht op vrouwen, maar ook voor mannen wel degelijk interessant omdat je binnen en buiten de bundel hetzelfde tarief betaalt. De abonnementen zijn echter wel aardig aan de prijs: Sizz Lover is bijvoorbeeld 300 minuten/sms + 1GB internet voor 45 euro p.m. (inclusief toestel). Op dit moment geldt nog een lifetime korting van 20% op de abonnementskosten, waardoor het al een stuk interessanter is om af te sluiten. En, ook niet onbelangrijk, de Sizz abonnementen blijven voorlopig nog beschikbaar met een 1GB limiet, dacht ik. Ook na 1 augustus. Sizz heeft echter niet de mogelijkheid om een smsverdubbelaar aan te zetten, maar met de opkomst van Whatsapp is de vraag of dat nog zo nodig is natuurlijk. Verder kun je vrijwel alle blox'en gebruiken die ook beschikbaar zijn voor de reguliere Vodafone-abonnementen. Niks mis mee dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:31
En zijn er mensen met ervaring met deze provider? Want het klinkt als een interessante provider (ondanks dat ik niet onder de voornamelijke doelgroep val :+), maar als de service te vergelijken is met een Telfort sla ik gaarne over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik ga de sprong in het diepe wagen :)

De huidige telefoonkortingen + abo structuur is op dit moment de goedkoopste bij dure toestellen.

Lage belminuten icm hoge(re) datalimieten + veel korting levert bij mij op dat ze de goedkoopste zijn.
Scheelt bij mij zo'n 5 euro per maand over de gehele looptijd, als je alle kosten (abo, telefoon, aansluiting) optelt en deelt door 24, ten opzichte van de eerstvolgende kandidaat.
Eerstvolgende is telfort en daarna pas de gewone vodafone.

Hopelijk zijn ze niet zo vrouw gericht dat ze alleen maar brieven en presentjes sturen die op vrouwen slaan... :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-04 20:43
Sinds vorige week een Sizz iPhone Lover abbonement afgesloten. Ik val dus ook compleet buiten de doelgroep. Maar voor een iPhone 4S combi abbo, waarbij je met 7.2mbit mobiel internet weg wil lopen (1GB), kan je alleen maar bij Sizz of T-Mobile terecht. Nu ik in mijn huis met T-Mobile op veel plekken mijn bereik volledig kwijt ben, was de keuze snel gemaakt.

iPhone Lover, 300minuten bellen (smsen doe ik niet, ik GTalk/Whatsapp/FBMessenger) + 1GB aan data met een lekkere snelheid (7.2mbps). En dat dan met een gloednieuw prachtig toestel voor 45 euro in de maand, vindt ik erg aantrekkelijk. Sowieso de goedkoopste prijs/kwaliteit verhouding die je op dit moment ziet. Daarbij was het buiten de bundel bellen voor 0.12 cent heeeeel erg interessant. Eindelijk die angst om buiten de bundel te bellen is verdwenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

K*t.... Vodafone en Sizz zijn weer lekker bezig.. hoezo nieuwe provider.
Van Vodafone naar Sizz overstappen (en vice versa) geldt als verlenging!
Levert dus extra kosten op.

Blijkt overigens bij de andere No-network providers hetzelfde te zijn zie ik net (Hi-KPN-MTV-telfort etc)(Ben-T-mobile-Tele2 etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Voor de mensen die nog twijfelen. Per 6 februari worden de Sizz abonnementen behoorlijk duurder of worden belminuten/data voor het zelfde geld gekort:

In het kort komt het erop neer:
Sizz Friend was: 175 belminuten of sms, 1GB data voor 35 euro.
Sizz Friend wordt: 150 belminuten (GEEN SMS), 250MB data voor 35 euro.
De rest wordt ook aangepast uiteraard en de kleinste bundel gaat er helemaal uit, en er komt een grotere bundel aan de bovenkant bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-04 16:29
Get!em schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:18:
K*t.... Vodafone en Sizz zijn weer lekker bezig.. hoezo nieuwe provider.
Van Vodafone naar Sizz overstappen (en vice versa) geldt als verlenging!
Levert dus extra kosten op.

Blijkt overigens bij de andere No-network providers hetzelfde te zijn zie ik net (Hi-KPN-MTV-telfort etc)(Ben-T-mobile-Tele2 etc)
Hoe bedoel je geldt als verlening? Ik heb zojuist een Sizz abo afgesloten (nu Vodafone) omdat de tarieven per 6 februari omhoog gaan en ik bij Sizz meer internet/minuten krijg voor mijn euro's.
Ik weet dat ik eenmalig 10,00 aansluitkosten betaal, maar wat is er voor de rest dan anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Jerome! schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:17:
[...]

Hoe bedoel je geldt als verlening? Ik heb zojuist een Sizz abo afgesloten (nu Vodafone) omdat de tarieven per 6 februari omhoog gaan en ik bij Sizz meer internet/minuten krijg voor mijn euro's.
Ik weet dat ik eenmalig 10,00 aansluitkosten betaal, maar wat is er voor de rest dan anders?
Dit is wat ik te horen kreeg toen ik een bestelling deed:

Vodafone=Sizz en het wordt per definitie dus geen nieuw abonnement maar een verlenging als je nummerbehoud wil..
Indien je via een webshop hebt gehandeld, dan zal je wel je contract terugkrijgen en dat je bij moet betalen voor je eventueel bestelde mobiel.
Bij geen mobiel, dan zul je je aansluitkosten terugkrijgen.

Indien je perse een nieuw abonnement doet, dan krijg je een nieuw nummer en wordt je oude vodafone
niet automatisch opgezegd.

Ik heb bovenstaand verhaal bij verschillende webshops opgezocht en het blijkt te kloppen en ook te gelden voor alle andere providers met sub-providers op hetzelfde netwerk onderling.

Als jij het anders hebt, hoor ik het graag, want het scheelt me dik 60 euro aan toestelkosten extra nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-04 16:29
Get!em schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:37:
[...]

Dit is wat ik te horen kreeg toen ik een bestelling deed:

Vodafone=Sizz en het wordt per definitie dus geen nieuw abonnement maar een verlenging als je nummerbehoud wil..
Indien je via een webshop hebt gehandeld, dan zal je wel je contract terugkrijgen en dat je bij moet betalen voor je eventueel bestelde mobiel.
Bij geen mobiel, dan zul je je aansluitkosten terugkrijgen.

Indien je perse een nieuw abonnement doet, dan krijg je een nieuw nummer en wordt je oude vodafone
niet automatisch opgezegd.

Ik heb bovenstaand verhaal bij verschillende webshops opgezocht en het blijkt te kloppen en ook te gelden voor alle andere providers met sub-providers op hetzelfde netwerk onderling.

Als jij het anders hebt, hoor ik het graag, want het scheelt me dik 60 euro aan toestelkosten extra nu.
Ik heb het als volgt afgesloten (sim only) maar wel voor de 'nieuwe klanten' tarieven rechtstreeks via de site van Sizz:
Ordernummer 16002XX
Overzicht
Eenmalig
Sizz Welkomstbrief gratis
Sizz Welkomstboekje gratis
Aansluitkosten € 10,00
Totaal eenmalig € 10,00
Maandelijks
Sizz Friend sim only 1 jaar € 23,00 € 11,50 *

* Aanbieding geldt voor de eerste 5 maanden.
Actieprijs p/mnd € 11,50

Je persoonlijke gegevens
klantnummer X
aanhef Dhr.
naam Jerome!
adres
telefoonnummer
geboortedatum

Betalingsgegevens
rekeningnummer bank x t.n.v. Jerome! betalingswijze maandelijkse bedragen per automatische incasso
Nummerbehoud

Je behoudt je huidige mobiele nummer bij het overstappen naar Sizz.
huidige nummer 061X
Voorwaarden

De bundel bestaat uit 175 belminuten of SMS berichten en 1 GB internet op je mobiel

De gesprekken worden naar boven afgerond op hele minuten. Je beltegoed is 1 maand geldig. Het nieuwe beltegoed wordt eerst verbruikt, vervolgens het oude tegoed. Voor belminuten en sms'jes buiten je bundel betaal je een ander tarief. Mobiel internet buiten de databundel kost € 0,30 per 10 MB. Je ontvangt gratis een online rekening. Een rekening per post kan worden aangevraagd, dit kost € 2,75 per rekening.

Klik hier voor het Sizz tarievenoverzicht.
En dit is wat ik de vanochtend kreeg van klantenservice nl van Vodafone
Orderbevestiging
Home | Contact

Geachte klant,

Hartelijk dank voor uw bestelling. Hieronder vindt u nadere gegevens met betrekking tot uw contractverlenging. Zodra we uw abonnement wijzigen, sturen we u een e-mail. Op deze manier weet u wanneer de wijziging is doorgevoerd.
Wij houden u via e-mail op de hoogte van de status van uw bestelling.
Alle genoemde bedragen zijn inclusief btw, tenzij anders vermeld.

Order referentie: 729X
Uw klantnummer: 3358X
Order datum: 02-02-2012

Mobiel nummer: 06 nogiets

Uw nieuwe abonnementsvorm Sizz Friend sim only
5 maanden van 23,00 voor 11,50

Wijzigingsdatum abonnementsvorm 02-02-2012

Artikelen Aantal Prijs

Sizz Welkomstboekje 1 € 0,00

Totaal

Kosten levering € 0,00

Totaal (excl. btw) € 0,00

btw 19%

Totaal (incl. btw) € 0,00

Betaalwijze Automatische incasso

Afleveradres:

Ergens in the middle of nowhere :)

Rekeningadres:

Met vriendelijke groeten,

Peter Doveren
Directeur Klantenservice

Vodafone Libertel B.V.
Avenue Ceramique 300
6221 KX Maastricht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Jerome! schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:08:
Wijzigingsdatum abonnementsvorm 02-02-2012
Verlenging dus. Wel sim-only, dus daar zit geen toestelkortingen in verwerkt. Dus ook niks bij betalen. Maar wel verlenging dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Get!em op 04-02-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ik heb sinds december 2011 een Sizz Lover SIM only abonnement, en heb deze afgesloten in de Vodafone winkel. Hier kun je aangeven dat je een 2-jarig abonnement wilt, iets wat via de website niet mogelijk is.

Wellicht handig om te weten dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Get!em schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:02:
Voor de mensen die nog twijfelen. Per 6 februari worden de Sizz abonnementen behoorlijk duurder of worden belminuten/data voor het zelfde geld gekort:

De rest wordt ook aangepast uiteraard en de kleinste bundel gaat er helemaal uit, en er komt een grotere bundel aan de bovenkant bij.
Damn! Dan ben ik dus te laat. Als ik dat geweten had. Mijn Vodafone abbo gaat aflopen en ik zit een beetje aan te hikken tegen de hoge tarieven voor data. Een limiet van 500GB heb ik eigenlijk wel nodig en dat wordt, zeker als je bekijkt hoe weinig ik bel, erg duur nu bij Vodafone zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:24
D-e-n schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:04:
[...]

Damn! Dan ben ik dus te laat. Als ik dat geweten had. Mijn Vodafone abbo gaat aflopen en ik zit een beetje aan te hikken tegen de hoge tarieven voor data. Een limiet van 500GB heb ik eigenlijk wel nodig en dat wordt, zeker als je bekijkt hoe weinig ik bel, erg duur nu bij Vodafone zelf.
500 GB :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Mijn fout, 500MB .......... natuurlijk. Ik kom niet uit de toekomst :)

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Get!em schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:02:

Damn... mijn aanvraag duurde al zo lang.... ze willen/kunnen niet voor de oude voorwaarden aansluiten terwijl ik de bestelling in januari deed. Niks meer te vertellen, en dus gaat de deal met Sizz niet door. |:( |:(
Dan maar een ander uitzoeken, want met de nieuwe voorwaarden is de prijs/bel/MB te duur geworden voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 22:54
Toen Sizz op de markt kwam was het de duurste provider. Inmiddels zijn de prijzen van T-Mobile, KPN en Vodafone flink verhoogt, waardoor Sizz niet meer zo duur lijkt! Het blijft wel een dure provider.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Lisadr schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 18:33:
Toen Sizz op de markt kwam was het de duurste provider. Inmiddels zijn de prijzen van T-Mobile, KPN en Vodafone flink verhoogt, waardoor Sizz niet meer zo duur lijkt! Het blijft wel een dure provider.
Het was in Januari de goedkoopste, doordat ze nog geen prijswijziging hadden doorgevoerd. Op dit moment zijn ze weer 1 van de duurdere na de prijswijzigingen.

Nu ik de communicatie heb meegemaakt, raad ik het iedereen af. Alles wordt door Vodafone afgehandeld, maar het lijkt net (let op: "lijkt" ) alsof ze Sizz als tweederangs werk behandelen en dus alles maar laten wachten. Reacties komen trager, later en behoorlijk star over. En dat terwijl er gewoon vodafone helpdesk, klantenservice etcetera achter zit. Mijn verlenging via Vodafone zelf (na afblazen van Sizz) is er binnen 3 dagen door, terwijl die van Sizz 3 weken duurde en nooit is afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Sizz is een samenwerking van Vodafone en RTL. Hun doel was om met abonnementen op de markt te komen waarbij je 10 euro p/m premium betaald voor RTL gemist en andere RTL diensten. Dit flopte.

Een ander voordeel van Sizz is dat zij zich richten op "niet wetende" consumenten. Binnen de telecombranche zijn dit vaak vrouwen. Voordeel voor Vodafone en RTL, een nadeel voor consumenten. Hierdoor kunnen zo toch een premium verdienen, door een hogere prijs te hanteren en minder service te bieden.

Sizz is een van de duurste providers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-04 13:31
Sizz is een van de goedkoopste providers geweest toen de grote drie hun prijzen opschroefde in combinatie met Sim-only. Zelf betaal ik nu €11.50 per maand (5 maanden 50% korting) voor 1GB internet en een hoop minuten die ik nooit opmaak. Dit heb ik in december afgesloten en toentertijd was er geen goedkopere provider te vinden.

Bij Vodafone als vergelijkbare provider betaal je ook gewoon €15.50 voor iets meer belminuten/sms en minder data als bij Sizz. Dus zo duur vind ik het nog helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Dat was een uitzondering voor een korte periode. Ze hadden een paar weken nodig om hun prijzen te verhogen. Inmiddels zijn ze net zo duur als Vodafone.

Feit is dat alle providers in Nederland te duur zijn en de laatste jaar duurder zijn geworden.

Pagina: 1