Toon posts:

ssh forwarding werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik zit met een probleempje qua remote inloggen via ssh/telnet.
bij een klant van ons hebben ze 2 internet verbindingen en we willen via allebei bij een cisco router kunnen komen (allebei de lijnen lopen hierlangs maar dit kunt u zien via de link onderop)

1 van deze lijnen is van ziggo en die loopt langs een modem gevolgd door Linksys router.
in de router netjes de goede poorten geforward naar de cisco .
die zit gelijk na de linksys.

ik heb in de router dmz ingesteld naar de cisco andere externe poorten doorverwezen naar ssh poort richting de cisco.
ik krijg geen verbinding....

vanaf het interne netwerk lukt dit wel!
maar waarom helemaal rdp naar pc in het netwerk om telnet naar cisco tegaan om iets aan te passe of te resetten.

ik heb al op internet gekeken, hier kon ik niet veel vinden wat niet al gedaan was of niet van toepassing is.
een poort forwarden in een router is niet nieuw voor me laat maar zegge:)

http://imageshack.us/photo/my-images/841/naamloosdv.jpg/

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

p.s. voor mensen over eventueel spelling fouten of grammar fouten vallen << dyslect en heb me best gedaan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:34:
hallo allemaal,

ik zit met een probleempje qua remote inloggen via ssh/telnet.
bij een klant van ons hebben ze 2 internet verbindingen en we willen via allebei bij een cisco router kunnen komen (allebei de lijnen lopen hierlangs maar dit kunt u zien via de link onderop)

1 van deze lijnen is van ziggo en die loopt langs een modem gevolgd door Linksys router.
in de router netjes de goede poorten geforward naar de cisco .
die zit gelijk na de linksys.

ik heb in de router dmz ingesteld naar de cisco andere externe poorten doorverwezen naar ssh poort richting de cisco.
ik krijg geen verbinding....

vanaf het interne netwerk lukt dit wel!
maar waarom helemaal rdp naar pc in het netwerk om telnet naar cisco tegaan om iets aan te passe of te resetten.

ik heb al op internet gekeken, hier kon ik niet veel vinden wat niet al gedaan was of niet van toepassing is.
een poort forwarden in een router is niet nieuw voor me laat maar zegge:)
Bizar dat je nergens gevonden hebt dat je cisco router antwoordt naar de verkeerde ISP. Jouw ciscootje gaat braaf naar zijn default gateway antwoorden op jouw SSH packets. Tenzij je routes hebt ingetokkeld in de cisco die zo helderziend zijn dat ze weten vanaf welk IP jij komt en welke router ze naar buiten moeten nemen, maar dat had je dan vast vermeld.