Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Even een vraagje, is het nuttig om zo'n externe koeler, waar je hem opzet zeg maar, te halen voor mijn net nieuw bestelde m17x laptop, ik lees namelijk overal dat hij behoorlijk warm kan worden... dus vandaar.

Eventuele aanbevelingen zouden ook zeer fijn zijn!

Alvast bedankt

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-01 16:51
Zolang de laptop door warmte niet uitvalt hoef je in feite niet zo'n koeler te halen. Daarnaast zit het bij de warmte bij Dell meestal wel snor en vallen die dingen niet zo snel uit :).

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 18:16
Meestal als ze ouder worden en er veel stof in alle gaten en kieren zit, dan kan er oververhitting voorvallen. Een oude Dell die ik hier heb staan valt ook vaak uit als je iets heftigs aan het doen bent zoals een 4 GB film op een externe schijf zetten, of een filmpje upload naar youtube. Ik heb ook zon Coolpad van Coolermaster ervoor, en dan gaat het wel beter. Maar check eerst maar of hij zelf uitvalt, want zo'n koeler maakt wel meer herrie en zet de Laptop op een verhoging waardoor het ook lastiger werkt.

Verwijderd

alex3305 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 01:27:
Zolang de laptop door warmte niet uitvalt hoef je in feite niet zo'n koeler te halen.
Niet mee eens. Je kan best performanceproblemen door de hitte krijgen zonder dat de laptop uitvalt.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-01 16:51
Bulls schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 01:30:
Meestal als ze ouder worden en er veel stof in alle gaten en kieren zit, dan kan er oververhitting voorvallen. Een oude Dell die ik hier heb staan valt ook vaak uit als je iets heftigs aan het doen bent zoals een 4 GB film op een externe schijf zetten, of een filmpje upload naar youtube. Ik heb ook zon Coolpad van Coolermaster ervoor, en dan gaat het wel beter. Maar check eerst maar of hij zelf uitvalt, want zo'n koeler maakt wel meer herrie en zet de Laptop op een verhoging waardoor het ook lastiger werkt.
Schoonmaken kan dan ook helpen :P Overigens vind ik mijn koeler van Zalman best wel stil en zeker een aanrader!
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 01:31:
[...]
Niet mee eens. Je kan best performanceproblemen door de hitte krijgen zonder dat de laptop uitvalt.
Dan zal ik mijzelf rectificeren; zonder problemen hoef je geen koeling te kopen, anders kan het nuttig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
hmm om half 2 's nachts nog reacties.. I LIKE :9

zal maar is wachten todat ik hem binnen heb, zal nog wel ffies duren :(

Geluid is ook niet zo'n probleem heb een headset die vrijwel altijd op bijna max-max staat dus hoor toch niks :9

BEDANKT!
Pagina: 1