Toon posts:

netwerk pc naar nas lage snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He techies,

Ik zit met een probleem, namelijk mijn upload snelheid naar mijn nas/server is gewoon erg laag.
De apparaten waar het om gaat zijn:
- E-Trayz nas
- Pc Msi 7390 met 8 Gb intern geheugen, Athlon Dual core 5000+ met windows 7 ultimate
- Netgear WNR 3500L router met Tomato 1.28 Firmware
- Xtreamer mediaspeler

Alles is bekabeld met Cat6 bekabeling en met netwerktester in orde bevonden.
Zowel de pc, nas en router hebben een gigabit netwerkaansluiting.
Verder zit ik met een Ubee ziggo modem online met een 120Mbit lijn.
Zonder router ertussen zit ik ongeveer op 250Mbit (bewijs aanwezig van speedtest.net ;-))

Het volgende, met het downloaden haal ik genoeg snelheid. Echter met het uploaden naar de server/nas haal ik maximaal 8 a 9 mb/sec
Ik heb het gevoel dat dit sneller kan, maar dat zijn waarschijnlijk instellingen.
Nu heb ik alles eens doorgelezen en kom nu termen en woorden tegen die mij even boven mn petje gaan.
Ik speel liever met hardware (auto's en motoren) dan met software wat betreft tweaken.

Weet iemand welke instellingen ik kan veranderen of waar ik op moet letten cq kan proberen ?

Het streamen van full-hd films gaat perfect overigens en ook blu-ray films doet tie zonder problemen.

Zit nu echt met mn handen in het haar

Please help me !!

En ik heb andere topics bekeken de afgelopen 3 maanden maar ik kom er niet aan uit.

Groeten en bedankt alvast

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:05

job

Hoe test je dit uploaden? Doe je dit binnen je netwerk, of via het internet.
Welk protocol gebruik je om te testen? hoe groot zijn de bestanden waarmee je test?
Hoe snel zou het volgens jou dan moeten kunnen?

En, een niet ter zaken doende vraag :)
En hoe kan je 250Mbit halen met een 120Mbit verbinding? Dat lijkt me gewoon een fout van speedtes.net.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 27-07-2011 23:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm tja, Dacht ik ook maar volgens mijn provider klopt het wel. Ze hebben problemen met de verbinding om de snelheid te garanderen, dus ze hebben alle restricties eraf gehaald dus heb de volle snelheid tot mijn beschikking. Leuk voor mij natuurlijk.
Daarbij heb ik het snelste abbonement dus ze mogen er wel iets voor terug doen haha

Maar goed uploaden doe ik van pc naar server-nas door knippen plakken. Er zit een progje bij wat van de nas een soort externe schijf maakt.
Protocol ??? Meer grote iso, mkv en andere film of app bestanden.
Ik zat namelijk met mn vorige router (linksys 54) op een snelheid van 8 a 9 mb en nu met die netgear met gigabit ook dus hoe snel weet ik niet maar dacht dat 30 a 40 wel reeel te noemen kan zijn.

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:01
kan je nas die snelheid wel aan?
want ook een review hier op tweakers komt niet veel hoger dan die snelheid
pricewatch: Xtreamer eTRAYz

[ Voor 87% gewijzigd door The Fatal op 28-07-2011 05:43 ]

Verwijderd

Mwa, als je op je 100Mbit router 8-9MB/s haalde (ik neem iig aan dat je MB/s bedoelt en niet Mb/s), dan zat je daar ook nog niet aan je limiet aangezien dat rond de 11-12MB/s is. Ik denk dan ook dat je NAS de bottleneck is en niet je netwerk.
Heb je zo de specs van je NAS?

EDIT: Ah, ik lees net de reviews van de NAS... Ik denk dat ik gelijk heb :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 09:02 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45

lier

MikroTik nerd

Lijkt mij dat bij je oorspronkelijke snelheid van 8 ~9MBps niet beperkt werd door de netwerkverbinding (want dan zou je toch echt wel je hele 100Mbps lijn dicht trekken).

Oftewel, waarschijnlijk doet je NAS het niet sneller.

Waarom denk je dat je wel een hogere snelheid moet kunnen halen?
Biedt je NAS ondersteuning voor jumboframes?
Kan je zeggen waar je het hieronder over hebt?
Nu heb ik alles eens doorgelezen en kom nu termen en woorden tegen die mij even boven mn petje gaan.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Hee allemaal,

Bedankt voor de reactie's. Deze review heb ik over het hoofd gezien helaas.
Ik heb het apparaat al 1 1/2 a 2 jaar maar voor films streamen en muziek werkt het perfect enkel het uploaden gaat langzaam. Zeker omdat er een gigabit poort inzit.
Wordt dus maar eens kijken naar een andere nas.

Iemand een idee wat een snelle stabiele nas is ??

@lier, Nou ik dacht dat je met die gigabit poorten een betere doorloop had als alle apparaten eenzelfde doorvoer hadden dat hij daarom zo langzaam liep.
Het is wel vreemd want ik heb een tijd een snelheid gehaald van 22 a 25 MB/s en dit was met cat5 en een klein appartement. Nu met een normaal woonhuis na de installatie een lagere snelheid dus.

Nas heeft ondersteuning met jumboframes maar dat instellen alsmede de router config gaat mn petje te boven. Dat was ook wat ik mijn startpost vroeg. Hoe kan ik alles instellen of weet iemand een website waar opstaat hoe ik dat moet doen of uitleg wat het betekend allemaal ?

Woordjes als jumbo frames, udp, tcp of dlna...

Toevallig iemand in de buurt van Bergen op zoom die zin heeft om een avondje te netwerken voor een kratje ??

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:55

allure

Titaan fase 2/3

Je zou je kunnen orienteren op de apparaten van QNAP
Pagina: 1