USB op externe HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
ik heb 2 externe hdd's die ik aansluit op een laptop waarmee ik via hdmi afspeel op een tv, nu heb ik echter het probleem dat bij sommige HQ-films de data-overdracht niet snel genoeg gaat, waardoor ik mijn film eerst moet kopieren naar de laptop om hem te kunnen afspelen en er later terug afsmijten.

Als ik mij niet vergis wordt intern in de behuizing vd hdd een sata-300 verbinding (correct me if i'm wrong?) gemaakt naar een USB B-poort , die gewoon met een usb A-B kabeltje (http://www.apdsl.com/shop/images/usb-ab.jpg) wordt gelinkt naar de pc

Nu vroeg ik mij af, als ik een laptop heb met usb 3.0 aansluiting, is het dan voldoende om een A-B USB-3.0 kabeltje (zoals pricewatch: Hama USB 3.0 A-B Kabel) te kopen en dat dan te gebruiken waardoor ik extra bandbreedte heb, of moet de USB-B poort op de hdd ook vh 3.0 type zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Nee, de gebruikte USB - SATA controller in de behuizing moet natuurlijk ook USB3.0 snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:51

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Nielson schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:43:
Nee, de gebruikte USB - SATA controller in de behuizing moet natuurlijk ook USB3.0 snappen.
Correct. Ik heb behuizingen gehad die zowel USB2 alswel Firewire ondersteunden, maar op Firewire was de overdracht maar marginaal sneller (32 vs 30mb/sec) dus dan win je nog niks. Goede kwaliteit spullen kopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:47:
[...]

Correct. Ik heb behuizingen gehad die zowel USB2 alswel Firewire ondersteunden, maar op Firewire was de overdracht maar marginaal sneller (32 vs 30mb/sec) dus dan win je nog niks. Goede kwaliteit spullen kopen dus.
tja ze zijn allebei van voor het 3.0 tijdperk, dus in dat geval zit er niets anders op om een nieuwe te kopen/usb 3.0 behuizing erop te monteren (alhoewel ik betwijfel dat dat 2de goedkoper uitkomt)

bedankt allebei voor de snelle antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Anders zet je de disk mode niet op 'quick removal', dan heb je betere read en voornamelijk write cache.
USB2 moet normaal gesproken ruim voldoende zijn om een video probleemloos van af te spelen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nielson schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:43:
Als is het maar omdat USB3.0 wat extra pinnetjes heeft. Die moeten natuurlijk wel aangesloten zijn, dus dat gaat je met een standaard USB2.0 connector niet lukken.
Pagina: 1