Netwerkuitbreiding met TV, advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Activate
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:57
Ik heb een andere TV gekocht de Philips 37PLF8605.

Ik heb een Ziggo alles in 1 met 120 Mb down en 10 up, het Modem van Ziggo is de Ubee.

Ik heb een Asus P5K premium met een Quadcore X 9650 met Dual Gigabit Lan waarvan er een verbonden is met de Ubee.

Het Mb heeft ook nog een 54Mb Draadloos die ik gebruik als Acces point voor een laptop.

Ik heb op het Mb dus nog een Lan over, kan ik hier de TV aansluiten?

Geeft dat geen problemen met IP ed?

Ik heb in dit systeem een oudere Videokaart een Gforce 6600 met 1 Gig geheugen met 1 DVI uitgang, ik zou deze graag willen vervangen door een andere met HDMI uit of een DVI-D uit om deze ook te kunnen aansluiten op de TV, welke adviseren jullie(er worden geen spellen op de PC gespeeld).

Alvast bedankt voor jullie tips en advies!!!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Ja op die tweede lan-aansluiting daar kan je de tv op aan sluiten. Makkelijkste methode om het met de ip's e.d. goed te krijgen is gebruik te maken van ics (internet connection sharing) in windows.
(wellicht dat een straight cable niet werkt en je een cross moet hebben, maar daar kom je snel genoeg achter)

Je kan ook zelf de juiste ip's toewijzen, maar als je je philips ook op het internet wilt krijgen is ics het makkelijkst en het snelst.

Om vanaf je pc beeld naar je tv te sturen is een nieuwe videokaart niet nodig. Gewoon het juiste verloop kabaltje kopen (dvi naar hdmi) en aansluiten maar. Je geforce heeft een dvi aansluiting, en als het een dvi-i aansluiting betreft stuurt je kaart ook het digitale signaal uit. Een dvi aansluiting zonder digitaal signaal is er wel (dvi-a), maar ik denk niet dat je kaart die aansluiting heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 27-07-2011 22:21 ]

• Activate
Dank je voor je snelle reactie!!

Ik heb echter maar een DVI uitgang, die wordt dus door de monitor gebruikt.......

Welke norm (ik dacht DVI_D) stuurt ook audio mee?

[ Voor 18% gewijzigd door Activate op 27-07-2011 22:35 ]

• Activate
Weet iemand of ik een cross nodig ben?

Groeten,

Erik

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
- Je hoeft je videokaart niet te vervangen, je kunt ook een DVI splitter kopen (koop dan wel een actieve splitter, een splitter die bestaat uit 3 DVI connectoren (1 in, 2 uit) vertrouw ik niet).
- Je kunt ook een video kaart erbij plaatsen als je daar nog een uitbreidingsslot in je PC voor beschikbaar hebt. In Windows kun je dan het beeld van de 1e videokaart clonen naar de 2e videokaart. Die 2e kaart kan een goedkope kaart zijn (Marktplaats wellicht?)
- DVI stuurt geen audio mee (in geen van z'n vormen DVI-D, DVI-A, dual link DVI), audio kan alleen over HDMI.
- Je kunt een normale UTP kabel tussen je router en TV gebruiken.

• Activate
Dank je voor je snelle antwoord,

Ik wil echter ook graag audio gaan gebruiken dan is dus een kaart met HDMI dus toch wel makkelijk.

Ik gebruik geen router, ik gebruik de tweede gigabyte kaart van het Asus moederboard.

Bedankt maar weer!!

• Activate
Tv is gisteren binnengekomen kabels aangesloten maar nu beginnen de problemen.

De TV ziet de pc niet althans als ik op open PC druk dan krijg ik de melding van installler een mediaserver toepassing.

Ik wil WMP gebruiken om media mee af te spelen, ik heb mediastreaming ingeschakeld ik sleep een bestand naar de afspeel lijst en kies voor de Philips TV.

De verbinding wordt gestart op de PC maar krijg geen verbinding (zie afbeelding)Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v140/activate1/ScreenShot001-2.jpg

Terwijl er dus wel een IP aanwezig is :
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v140/activate1/Philips%20netwerk/ScreenShot002.jpg

en hij staat dus ook wel in het netwerk :
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v140/activate1/Philips%20netwerk/ScreenShot003.jpg

Wat doe ik of heb ik fout?

Tevens krijg ik ook geen verbinding met Internet :

Ik heb in het netwerk centrum netjes de 2e lan verbinding staan maar er staat ook bij dat er geen internetverbinding is.

ICS is voor het thuisnetwerk ingeschakeld.

Er staat ook bij dat het een openbaar netwerk is deze kan ik ook niet wijzigen in een ander netwerk.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v140/activate1/Philips%20netwerk/ScreenShot004.jpg

tevens kan ik geen .mkv files met WMP naar de tv streamen is hier eer beter programma voor?

Ik weet niet wat ik vaut doe of heb.

Alvast bedankt voor de hulp!!

[ Voor 3% gewijzigd door Activate op 07-08-2011 15:09 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Dat IP adres "169.254.29.180" dat je TV krijgt toegewezen is juist een fall-back IP adres dat wordt ingesteld als die geen IP kan krijgen :P

Zie How to configure Internet Connection Sharing in Windows XP .

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-02 17:24

M2M

medicijnman

En over het afspelen van media op je tv, ik zou eens op de website van philips kijken. Vervolgens je tv typenummer intoetsen en zoeken naar applicaties voor je tv. Ik denk zelf dat je een aparte serverapplicatie nodig hebt die media naar je tv streamt. Hoewel het hele DLNA gebeuren (zie wiki) universeel zou moeten zijn werkt het lang niet altijd met de meest gangbare software. Zoek dus even een DLNA server. (DLNA 1.5)

[ Voor 7% gewijzigd door M2M op 07-08-2011 16:58 ]

-_-

• Activate
Dank alvast voor de antwoorden.

Ik hen het streamen nu gereed ik heb Wild media server gedownload en dat lijkt goed te gaan, ik zie echter nog geen ondertitles maar goed even verder proberen.

At Webfreakz, de link voor ICS is voor XP ik denk dat ik hem voor Win7 moet gebruiken?
Ik heb het gedaan via deze link :

http://windows.microsoft....nection-Sharing#section_3

Ik kan op de Tv allen DHCP en IP automatisch instellen(Wat ik heb gedaan) of kiezen voor een statisch adres.

Wat moet of kan ik veranderen?

Bedankt alvast!!

[ Voor 34% gewijzigd door Activate op 07-08-2011 17:39 ]

• M2M

M2M

medicijnman

Je kijkt op je ICS computer naar de netwerkverbinding die de internet connectie shared. De naam van die connectie even onthouden. Vervolgens een dos venstertje tevoorschijn toveren en ipconfig /all typen. Onder de naam van je netwerkverbinding de getalletjes onthouden.

Op je tv een statisch IP invullen. subnetmask overnemen, Eigen IP adres de eerste drie sets getallen overnemen en de laatste zelf kiezen. Gateway en DNS ook overnemen en dan zou het moeten werken.

Je kunt uiteraard enkel internetten op je tv als je computer aan staat. Eventueel investeren in een router ;)

-_-

• Activate
Dank je voor je hulp!!

De pc staat24/7 aan dus dat zal het probleem niet zijn.

Blijft de pc de gegevens vasthouden?

Bedankt maar weer!!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:08
job schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:18:
Ja op die tweede lan-aansluiting daar kan je de tv op aan sluiten. Makkelijkste methode om het met de ip's e.d. goed te krijgen is gebruik te maken van ics (internet connection sharing) in windows.
Makkelijker is om de interfaces te bridgen, evt. met je WLAN erbij. In feite maak je dan gewoon een switch van je PC.
(wellicht dat een straight cable niet werkt en je een cross moet hebben, maar daar kom je snel genoeg achter)
Alle Gbit interfaces zijn auto mdx.

• Activate
Mmmhh ik krijg het ook niet voor elkaar met een statisch IP adres;

Dit is mij Ip config :
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v140/activate1/Philips%20netwerk/ScreenShot005.jpg

Ik heb op de TV het volgende IP adres ingesteld : 082.072.151.100

Verdere gegevens heb ik overgenomen , ook de beide DNS servers.

Helaas nog steeds geen verbinding niet op tv en ook niet onder Netwerkcentrum :

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v140/activate1/Philips%20netwerk/ScreenShot006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v140/activate1/Philips%20netwerk/ScreenShot007.jpg

Hoe moet ik hem bridgen als switch???

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Stel nou eerst eens Internet Connection Sharing in op die "Internet" interface van adapter Marvell Yukon. En haal dat IP adres 82.x.x.x weg want als het goed is moet je een IP adres kunnen krijgen via DHCP als je ICS hebt ingesteld. Als dat niet zo is, dan een static kiezen uit de range 192.168.x.x zoals je kan controleren met "ipconfig /all". Windows moet een default hebben las ik ergens.

[ Voor 58% gewijzigd door webfreakz.nl op 07-08-2011 21:13 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Activate
Deze heb ik volgens mij aan staan zie foto :

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v140/activate1/Philips%20netwerk/ScreenShot008.jpg

Het vreemde is dat hij staat via draadloze verbinding, ik kan hier niets aan veranderen.

Mmmh ik moest toch de Ip waarden van "Internet"overnemen?

Deze staan op 82.72.151.161?

Groeten,

Erik.

[ Voor 14% gewijzigd door Activate op 07-08-2011 21:23 ]

• M2M

M2M

medicijnman

Zo hoort het dus:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vgast7yWjA0gt55bKFptaYYe/full.jpg

Internet connection sharing op de internet adapter en dan aangeven waar je de internet connectie naar shared. Je gigabit netwerk adapter dus. Als je ook nog internet wil delen op je draadloze netwerk verbinding wordt het allemaal wat lastiger en weet ik niet zeker of het nog mogelijk is. Je zult dan toch aan een router moeten.

[ Voor 20% gewijzigd door M2M op 07-08-2011 22:45 ]

-_-

• Activate
Ik heb de draadloze verbinding al uitgezet.

Maar er verandert helaas niets.....

Ik kan niet toewijzen waar naar toe hij moet delen???

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v140/activate1/Philips%20netwerk/ScreenShot009.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Activate op 07-08-2011 23:01 ]

• Activate
Ik krijg het dus gewoon niet voor elkaar ik weet niet wat ik fout doe?!?!

Hoe kan ik de netwerkkaarten bridgen?

Alvast bedankt!

• DukeBox
Onder Control Panel\Network and Internet\Network Connections, meerdere adapters selecteren (met ctrl) en dan rechtsklik 'bridge connections'

• Activate
dat wil dus ook niet......

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v140/activate1/Philips%20netwerk/ScreenShot010.jpg

Ik heb beide netwerk kaarten rechtstreeks geprobeerd aan het UBee modem geen probleem dus dat moet goed zijn..

• DukeBox
Lees de melding eens goed.. aan je gepruts eerder gok ik dat je ICS aan hebt staan.

• Activate
Mmmhhh ICS stond aan ja...

maar het werkt nog niet , als ik hem brug heb ik geen internetverbinding meer.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v140/activate1/Philips%20netwerk/ScreenShot012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v140/activate1/Philips%20netwerk/ScreenShot011.jpg

• DukeBox
Welke interfaces heb je gebridged en met welke config ?
Minimaal moet daar de interface met internet toegang bij zitten middels tcp/ip, de andere kan je zelfs tcp/ip uizetten als deze alleen L2 moeten doen.

• Activate
Ik heb de netwerkkaarten gebrigdd zoals in bovenstaande foto.

De lan verbinding heeft normaal toegang tot internet, de Philips is voor de Tv.

Ik heb geen configuratie verder ingesteld, ook niets geforward, wat moet ik instellen om het te laten werken?

• DukeBox
Lees anders gewoon eens de handleiding (f1).

• Activate
Ik heb de handleiding onder netwerkcentrum al doorgelezen maar daar vind ik niets over bruggen?

Ik zal wel wat fout doen maat weet echt niet wat?!?!?!?

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 22:31

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Als ik het zo vluchtig eens doorneem en er even logisch over na (probeer) te denken, dan verwacht je TV een DHCP server te vinden om dan automatisch een IP adres toegewezen te krijgen. De TV zit rechtstreeks op de 2e netwerkpoort op je pc aangesloten, maar daarachter draait geen DHCP server. De enige DHCP server is je router.

De simpelste manier zou dan ook zijn om te kijken of je router/modem nog een poort vrij heeft en de TV daar op aan te sluiten. Hij krijgt dan een IP van je router in dezelfde reeks als je PC en deze 2 kunnen dan _via_ je router ook prima onderling communiceren. 't Enige waar je misschien mee zit is dat je TV en PC een gigabit poort hebben en je router misschien 100 mbit is, maar het zal wel werken.

Anders moet je op je TV in het menu de internet/netwerkinstellingen gaan opzoeken en de TV een handmatig ip adres geven e.g. 192.168.12.1 en je 2e netwerkaansluiting ook handmatig instellen op 192.168.12.2 ... en als je dan de boel nog bridged, zal hij ook op internet kunnen, maar met mijn eerdere optie was dat ook al direct mogelijk omdat hij al rechtstreeks aan je router hangt.

TV 192.168.12.1 <---> 192.168.12.2 PC2 <-- bridged --> PC1 192.168.1.2 <--> 192.168.1.1 router <--> internet
TV gateway 192.168.12.2
TV subnetmasker 255.255.255.0
TV DNS 192.168.12.2 of 8.8.8.8 (Google's dns server) maar even proberen...

DukeBox schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:35:
Lees anders gewoon eens de handleiding (f1).
^ met stom :P

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-08-2011 17:25 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Activate
Dank je voor je antwoord.

het Ubee modem heeft helaas geen poort over, er zit slechts 1 ethernet aansluiting op.

Als ik de tv rechtstreeks in het modem stop gaat het dus wel goed.

Een router is niet aanwezig, ik wilde het via de netwerkkaarten op het Mb doen.

Ik moet dus eerst de Ip's ingeven voor ik hem Bridge?

Als ik hem nu bridge heb ik namelijk gen internet op mijn Pc?!?!

Bedankt maar weer!!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Activate schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:54:
het Ubee modem heeft helaas geen poort over, er zit slechts 1 ethernet aansluiting op.
Of je zet er nog een router met ingebouwde switch tussen.
Afbeeldingslocatie: http://www.techfuels.com/attachments/everything-else/5985d1222685910-netgear-wgt624-108-mbps-wireless-firewall-router-netgear-wgt624-108-mbps-wireless-firewall-router.jpg

.. heb je ook fatsoenlijke wi-fi mogelijkheden buiten je PC om en hoeft die niet altijd aan te staan.
Als ik de tv rechtstreeks in het modem stop gaat het dus wel goed.
doh, daarop draait een DHCP server.
Een router is niet aanwezig, ik wilde het via de netwerkkaarten op het Mb doen.
Kan, maar is omslachtig en je PC moet dan altijd aan staan als je er gebruik van wil maken.
Als ik hem nu bridge heb ik namelijk gen internet op mijn Pc?!?!
dat zal dan vast aan DNS liggen, zonder dit kan hij de URL van een website niet vertalen naar een IP adres en dus niets vinden. Check welke DNS server je TV krijgt/heeft. Zie hierboven..
Als je de DNS server van je provider weet, kun je die ook invoeren.

[ Voor 48% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-08-2011 18:40 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Activate
Bedankt voor je antwoord maar weer!

Dat de pc aanstaat is geen probleem deze staat 24/7 aan.

bij ipconfig krijg ik de volgende DNS te zien : 212.54.35.25 en 212.54.40.25.

Als ik hem bridge krijg ik op de pc en tv geen beeld.

Wat moet ik waar invullen?

Bedankt maar weer!!!

• DukeBox
ing._Buttje schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:17:
Anders moet je op je TV in het menu de internet/netwerkinstellingen gaan opzoeken en de TV een handmatig ip adres geven e.g. 192.168.12.1 en je 2e netwerkaansluiting ook handmatig instellen op 192.168.12.2 ... en als je dan de boel nog bridged, zal hij ook op internet kunnen, maar met mijn eerdere optie was dat ook al direct mogelijk omdat hij al rechtstreeks aan je router hangt.

TV 192.168.12.1 <---> 192.168.12.2 PC2 <-- bridged --> PC1 192.168.1.2 <--> 192.168.1.1 router <--> internet
Het idee van bridged is juist dat de tv gewoon dhcp kan doen naar de router. Je moet dus niet moet 2 ip-ranges gaan werken.

Ik gebruik het heel vaak op mijn laptop, bridge daar wifi met de nic en hang daar dan bijv. mijn nas aan. Dan heb ik 1Gbit naar mijn nas die dhcp krijg van mijn dhcp server (via wifi) en zo kan de rest er ook bij.

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 10-08-2011 21:35 ]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

jah, mijn woordkeus was in deze wat onhandig, ik doelde erop de boel statisch in te stellen en dat de pc de functie als doorgeefluik heeft, dus als gateway eigenlijk, niet eens zozeer bridged dus. Maar voor TS leek me dit misschien aannemelijker als in 'brug naar'...

• Activate
Dus als ik het goed begrijp stel ik mijn tv in statisch 192.168.12.1 de tweede netwerkkaart(voor de TV) op 192.168.12.2

De eerste netwerkaart (voor internet op de PC) stel ik dus een IP in van 192.168.1.2 en 192.168.1.1 doe ik dus niets mee?

En dan bridgen ??

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Als je het handmatig gaat doen, moet je proberen te begrijpen waar je mee bezig bent en hoe je van A naar B komen moet en naar C (e.g. internet) en welke instelling waar voor zorgt. Dus wat is de functie van de gateway, wat doet de DNS server etc.. Waarom welke netwerkaansluiting in welke ip reeks etc.

Of je doet het zoals op pagina 55 staat van de handleiding ..
http://download.p4c.phili...37pfl8605k_02_dfu_nld.pdf

.. en hier heeft iemand er ook gewoon een router/switch tussen hangen en dat gaat prima.
http://www.helpmij.nl/for...Philips-37plf-8605H-12-TV

Lijkt mij voor jou ook de meest simpele oplossing.

• Activate
Ik ben er bang voor dat het idd op een router uitdraait.

Afspelen van de PC naar TV gaat prima, ook kan de TV de mediafiles op de PC lezen.

Het enigste probleem is de internet koppeling....

Als iemand mij vertelt wat ik moet invoeren om hem werkend te krijgen.....

Ik weet namelijk niet wat ik moet invoeren volgens de handleiding op pagina 55.

• DukeBox
Koop gewoon een switch voor een paar euro.. meer dan 2 tientjes hoeft dat niet te kosten. Sluit je pc en tv erop aan en klaar. Werkt je tv zelfs als je pc uit staat.

• Activate
Dank je voor het antwoord,

Hier kan ik ook gewoon mee streamen?

Wat is hier een goede en betrouwbare(snelle) switch voor?

• DukeBox
Dat kan je prima zelf uit zoeken.

• Activate
Ok ik heb nu een Asus gigabit switch gekocht aangesloten maar nog geen internet op de tv.....

Ik heb zelf geen verbinding meer met de mediaserver...... :( :(

[ Voor 27% gewijzigd door Activate op 11-08-2011 20:08 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Dat gaat natuurlijk niet werken aangezien jouw kabelmodem een bridge modem is.
Ding omruilen voor een router en klaar ben je. Jammer dat je er met bridgen of ics niet uitkomt.. zo moeilijk moet het namelijk niet zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door job op 11-08-2011 20:25 ]

• Activate
Mmmhh dus ik heb hem dus voor niets gekocht......??

Ik ging af op de ander forumleden die vertelden dat ik een switch nodig was..

Als je weet Job hoe ik het moet instellen dan hoor ik het graag, ik kom er niet uit namelijk.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Je moet inderdaad een router hebben met ingebouwde switch, of noem het een routerende switch voor mijn part ;)
ing._Buttje schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 18:33:
[...]

Of je zet er nog een router met ingebouwde switch tussen.
Afbeeldingslocatie: http://www.techfuels.com/attachments/everything-else/5985d1222685910-netgear-wgt624-108-mbps-wireless-firewall-router-netgear-wgt624-108-mbps-wireless-firewall-router.jpg
lezen is ook een kunst :P

Wat job zegt klopt, het ip wat je eerder aangaf op je pc is jouw public ip wat je van Ziggo krijgt! Jouw pc is dan dus in feite rechtstreeks vanaf internet te benaderen. Als je gekke dingen wilt/kunt dan zou je kunnen proberen op jouw pc binnen te komen (portscan gedaan, maar lijkt allemaal netjes dicht. Ingebouwde firewall d:)b ).

Het is veiliger om er een router voor te zetten zodat je 'intern' met een andere reeks werkt (192.168.x.x) Jouw pc krijgt dan ander ip adres en alleen poorten die je specifiek forward naar jouw pc zijn dan eventueel een risico. De rest 'komt niet aan'.

[ Voor 22% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-08-2011 01:14 ]

• DukeBox
Was natuurlijk wel handig geweest als je dat ook in je TS had gemeld. Dan was het bridge en switch verhaal niet van toepassing geweest.

• Activate
Hallo,

Wat had ik in TS (Wat is TS) moeten melden?

ik heb direct in het begin vermeld hoe ik het aangesloten heb, en ik ging er idd van uit dat het kon met Bridge en/of switch.

Maar dit werkt dus echt niet??

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

kiek, zo moet't:

Afbeeldingslocatie: http://alfa90.nl/overig/got/netwerk.png

• Activate
mmhh even hard op denken, als ik een dhcp server op mijn pc draai wil het dan ook?

http://www.dhcpserver.de/dhcpsrv.htm

• commanderxp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Laat op de Netwerkkaart die naar de Ubee gaat DHCP aanstaan, stel hier op ook in dat deze verbinding mag worden gebruikt door andere pc's in het netwerk voor het delen van de internet verbinding.
Dan krijgt als het goed is de 2e netwerkkaart automatisch een ip die door Windows word gekozen, de TV zou dan als het goed is dat ip als gateway moeten krijgen via DHCP van je pc. Voor de rest hoef je niks te doen! :D

• Activate
Waar moet ik de DHCP aan laten staan?

Met het programmatje?

• commanderxp
Welk programma? Als je ICS, dus dat vinkje dat mensen de internetverbinding van je pc mogen gebruiken aan laat staan, krijgt de TV automatisch een IP, oftewel Windows gaat als DHCP server fungeren.

• Activate
Dat werkt dus helaas niet....

Deze heb ik al aan staan zie de afbeeldingen.

• commanderxp
Heb je toevallig een verbindingsbrug aan staan? Heb je ook de eventuele statische ip instellingen uitstaan op netwerkkaart 2? Eventueel een firewall aanwezig die het een en ander blokkeert?

• M2M

M2M

medicijnman

Volgens mij heb je het nog niet helemaal door wat nu wel en niet kan.

Wat kan niet:

internet connection sharing (ICS) op twee netwerkverbindingen. Internet binnenkomend op netwerkadapter 1, en uitgaand op twee anderen dus.

een router of switch aan je modem hangen (modem is kastje van je internetprovider) en DHCP server laten draaien op een apparaat aan je router of switch.

Wat kan wel:
Je pc met 1 netwerk verbinding aan je modem knopen en met netwerkverbinding 2 aan een switch knopen. Zet ICS aan op de pc en het werkt prima. Wil je ook nog wifi dan kan dat met een Access point.

Een router aan je modem hangen, die de DHCP server is. ICS uitzetten op de pc en alles werkt prima.

-_-

• Activate
Ik heb de Wlan al uitgeschakeld onder apparaatbeheer (dus geen accespoint meer)

Ik heb de netwerkkabel aan de pc rechtstreeks naar het modem lopen.

Netwerkkaart 2 naar de switch en vanaf de switch naar de tv.

ICS op netwerkkaart 1 ingeschakeld.

• M2M

M2M

medicijnman

Dit zijn alle gangbare mogelijkheden. Degene met rode kruizen erdoorheen kunnen dus niet. Degene zonder groot rood kruis wel.

Welke optie wil je hebben?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Zy5h2zJCpsFH9I1nZ9hgJP6G/medium.png

-_-

• commanderxp
Firewall uitgeschakeld? Die kan de DHCP-Requests blokkeren namelijk. Maar wat het makkelijkste is, is om gewoon een routertje te halen voor een paar tientjes, deze is makkelijker te configureren en ook nog energiezuiniger!

• Activate
Ik ga voor de optie met de switch omdat ik die nu al heb.

De firewal staat uit, ICS is ingeschakeld voor de internet verbinding.

Ik heb nu wel weer verbinding met de PC, echter nog geen internet.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v140/activate1/Philips%20netwerk/ScreenShot013.jpg

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hmm, leuk die wizards en plaatjes i.t.t. het goede oude handwerk met ip adressen en gateways enzo :/

Is het 'Onbekende netwerk' het 'netwerk' van jouw pc naar jouw tv? Windows ziet dat als vreemd onbekend netwerk en lijkt mij daarom de internettoegang te blokkeren. Het is geen -lid- van jouw 'Netwerk3' aka 'thuisnetwerk'. Die vinkjes die je aan hebt staan zijn leuk, maar lijken dus alleen te gelden in het thuisnetwerk. Althans daar lijkt het op.. Windows gooit roet in het eten omdat het jou wil beveiligen tegen dit onbekende netwerk ofzo.

Ik zou zeggen doe niet zo moeilijk en zet er nou die router met switch tussen en dan kun je morgen aan de gang en laat Windows het maar uitzoeken.. dit zit te diep voor wat je wil bereiken.

• Activate
Ben bang dat het dat het ook een router gaat worden, ik hoop dat ik deze terug kan doen.

Het onbekende netwerk is idd van mijn pc naar de tv, ik kan het ook niet veranderen!

Wat is een goede en snelle en betrouwbare gigabit router??

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-02 20:03
Activate schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:46:
Wat is een goede en snelle en betrouwbare gigabit router??
Wat dacht je ervan om zelfs een op onderzoek uit te gaan i.p.v. alles voorgekauwd aangeleverd te krijgen? Zie bijvoorbeeld alleen al: http://twk.rs/cX/dl . 315 'geschikte' routers om te gebruiken, het enige wat jij nu nog moet doen is even de zoekmachine aanslingeren en kijken welke router jou het meest geschikt lijkt.

• Activate
Ik heb een linksys E3000 gehaald en het werkt nu!

Bedankt voor de hulp en tips!
Pagina: 1