Goed, ik probeer alle data uit een tabel te laden die vervolgens allemaal te bewerken moeten zijn. Ik ben er al 3 avonden mee bezig, maar kom er niet uit. Ik heb op verschillende fora gekeken en het internet afgespeurd, maar helaas. Het komt met name omdat ik nog een beginner ben. Normaal zou ik hier niet durven aankloppen, maar omdat ik er hopeloos van wordt probeer ik het toch maar even 
Het idee is dat er een tabel gemaakt wordt die per rij 3 waardes kent: Positie, Naam en Prijs. Ik heb in MySQL ook een kolom ID aangemaakt uiteraard. Alle rows moeten geladen worden en op Positie gesorteerd zijn. Per rij zijn er dus 3 waardes die allemaal in een textveld worden geladen en bewerkbaar moeten zijn. Onderaan de pagina moet een Update knop komen die, als je die aanklikt, ervoor zorgt dat alle wijzigingen worden opgeslagen en dan de pagina opnieuw geladen wordt.
Natuurlijk heb ik al heel wat geprobeerd en was het me in ieder geval al gelukt om de data te laden in allemaal textvelden, het updaten werkte alleen nooit. Toch even een afbeelding, zodat je een beeld kan krijgen:

Wat ik tot nu toe doe en deed is code deels kopiëren en dan bewerken naar wat voor mij juist was. Dat schiet dus eigenlijk niet op, want deels begrijp ik niet wat ik doe. Ik weet hoe ik data moet laden en er een tabel van maak en vervolgens hoe ik een row update. Maar enkele meest simpele dingen begrijp ik niet.
Ik was al een tijd bezig, maar heb nu alles gewist en begin opnieuw. Wat ik hier wilde vragen is om enkele hulp betreffende dit script. Ik zou het enorm waarderen als er enkele hulp is
Er zijn allereerst enkele simpele dingen die ik niet begrijp waarom die vaak worden toegepast. Even dit:
Hier wordt een variabele gedefinieerd? Of noem je dit anders? Ik begrijp niet waarom dit gedaan wordt. Ik begrijp dat dit een beginnersvraag lijkt, maar ga er alsjeblieft niet vanuit dat ik straks alles ga vragen. Het zijn enkele dingen. Ik hoop ze een voor een te kunnen begrijpen.
Het idee is dat er een tabel gemaakt wordt die per rij 3 waardes kent: Positie, Naam en Prijs. Ik heb in MySQL ook een kolom ID aangemaakt uiteraard. Alle rows moeten geladen worden en op Positie gesorteerd zijn. Per rij zijn er dus 3 waardes die allemaal in een textveld worden geladen en bewerkbaar moeten zijn. Onderaan de pagina moet een Update knop komen die, als je die aanklikt, ervoor zorgt dat alle wijzigingen worden opgeslagen en dan de pagina opnieuw geladen wordt.
Natuurlijk heb ik al heel wat geprobeerd en was het me in ieder geval al gelukt om de data te laden in allemaal textvelden, het updaten werkte alleen nooit. Toch even een afbeelding, zodat je een beeld kan krijgen:

Wat ik tot nu toe doe en deed is code deels kopiëren en dan bewerken naar wat voor mij juist was. Dat schiet dus eigenlijk niet op, want deels begrijp ik niet wat ik doe. Ik weet hoe ik data moet laden en er een tabel van maak en vervolgens hoe ik een row update. Maar enkele meest simpele dingen begrijp ik niet.
Ik was al een tijd bezig, maar heb nu alles gewist en begin opnieuw. Wat ik hier wilde vragen is om enkele hulp betreffende dit script. Ik zou het enorm waarderen als er enkele hulp is

Er zijn allereerst enkele simpele dingen die ik niet begrijp waarom die vaak worden toegepast. Even dit:
code:
1
| $naam = $_POST['naam']; |
Hier wordt een variabele gedefinieerd? Of noem je dit anders? Ik begrijp niet waarom dit gedaan wordt. Ik begrijp dat dit een beginnersvraag lijkt, maar ga er alsjeblieft niet vanuit dat ik straks alles ga vragen. Het zijn enkele dingen. Ik hoop ze een voor een te kunnen begrijpen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
| <?php require("./include/config.inc.php"); require("./include/login.check.inc.php"); include("./include/head.php"); $_POST = RealEscape($_POST); ?> <div id="bodypic1"></div> <div id="bodytextpic"> <div id="bodytext"> <h1>Bewerk de prijzenlijst</h1> <p>Bla</p> <?php $id = $_POST['id']; $positie = $_POST['positie']; $naam = $_POST['naam']; $prijs = $_POST['prijs']; $count = $_POST['aantalrijen']; $query="SELECT * FROM $tab_prijzen"; $fetch = mysql_query($query); $count = mysql_num_rows($fetch); if ($_POST['submit'] == "Update") { for ($i=0; $i<$count; $i++) { echo "waarde: ".$i."<br />"; echo "waarde: ".sumbmit."<br />"; $query = "UPDATE $tab_prijzen SET positie='$positie[$i]', naam='$naam[$i]', prijs='$prijs[$i]' WHERE id='$id[$i]'"; $result1 = mysql_query($query) or die("Fout!: ".mysql_error()); } } if ($result1) { echo "<script language=\"javascript\">location.href='editprijzen1.php';</script>"; } echo "<form id=\"editprijzenform\" action=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."\" method=\"post\"> <table id=\"editprijzen\">"; while ($rows = mysql_fetch_array($fetch)) { echo "<tr> <td><input type=\"text\" name=\"positie[]\" size=\"5\" value=\"".$rows['positie']."\"></td> <td><input type=\"text\" name=\"naam[]\" size=\"20\" value=\"".$rows['naam']."\"></td> <td><input type=\"text\" name=\"prijs[]\" size=\"10\" value=\"".$rows['prijs']."\"></td> </tr>"; } echo "<tr> <td> <input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Update\"> <input type=\"hidden\" name=\"aantalrijen\" id=\"aantalrijen\" value=\"'.$count.'\"/> </td> </tr> </table> </form>"; ?> <pre> <?php print_r($_POST); ?> </pre> <form method="link" action="./editmenu.php"><input type="submit" value="Terug" /></form> </div> </div> <?php include("./include/foot.php"); ?> |
[ Voor 36% gewijzigd door FerdiV op 27-07-2011 22:00 ]