Wat te doen met oude auto?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 12:15
We gaan binnenkort voor mijn vrouw een nieuw autootje kopen; echter nu de vraag: wat te doen met de oude? Deze komt niet meer door de keuring en is rijp voor de sloop... maar levert dit eigenlijk geld op? Of kost het simpelweg geld om van een oude auto af te komen?

By the way.... ik ga d'r wel eerst even mee het weiland in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Vroeger leverde het nog 500 gulden op, maar met al die milleuheffingen van tegenwoordig zou het niks verbazen als je er nu voor moet betalen :p Maar meestal zijn ze er wel blij mee voor onderdelen (deuren, ramen enz).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

dodo79

witte dikke tonnie

als je bij een dealer de nieuwe auto koopt inruilen, anders naar de sloop, krijg je er ook geld voor.
Zoek maar een op sloop, loop en schade auto's, 50 euro zit er nog wel in, hoe gaar dat ding ook mag zijn. :)

[ Voor 35% gewijzigd door dodo79 op 27-07-2011 21:09 ]

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Wat voor auto is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:03
Rijd die nog? soms kun je dan je auto nog aan iemand verkopen die meedoet aan autorodeo's? weet niet waar je woont maar hier in de regio gebeurd dat nog regelmatig. Me ouders hebben ooit een keer een oude volvo verkocht op deze manier

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dump m sowieso eens op marktplaats en kijk of er iemand op af komt. Gewoon eerlijk de staat noemen, laag bedrag erbij en dan kijken wie m wilt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:52

JdM

Humbled

Eigenlijk geeft elke sloperij wel een vergoeding, je moet een beetje brutaal zijn. Heb voor een oude Renault Clio met kapotte koppakking en apk afkeur op veel punten, nog ooit 100 euro gevangen. Ik geloof ook dat een sloopbedrijf 125 euro per wrak van de staat krijgt op basis van de betaalde verwijderingsbijdrage (die is blijkbaar lang genoeg geleden ingevoerd om ook auto's waar nog geen verwijderingsbijdrage over was betaald te kunnen vergoeden).
Je moet dus denk ik een beetje handelen of even kijken op deze google link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 12:15
Het betreft een Suzuki Swift uit 1994; 160.000 kilometer op de teller. De auto is motorisch nog prima, echter door een verrotte onderkant komt deze niet meer door de keuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:46
Ik zou eerst marktplaats proberen, als dat niet werkt naar de sloop ermee (of opkoper bellen). Krijg je iig. nog €100,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:42

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Bel gewoon eens Deijne ofzo op. die kunnen je soms per telefoon al een indicatie geven :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:10

SmartDoDo

Woeptiedoe

=> VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
smeerbartje schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:25:
[...]

Het betreft een Suzuki Swift uit 1994; 160.000 kilometer op de teller. De auto is motorisch nog prima, echter door een verrotte onderkant komt deze niet meer door de keuring.
Japans -> voor de export naar Afrika. Levert iets minder op dan Toyota, Nissan of Mazda uit die tijd, maar het moet toch nog wel iets opleveren bij zo'n handelaar. Ik zou gewoon wat afbellen om te vragen wat je ervoor krijgt. Zorg iig dat je altijd het vrijwaringsbewijs direct in handen krijgt, eveneens als cash money, dan zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:11
ebia schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:15:
[...]

Japans -> voor de export naar Afrika. Levert iets minder op dan Toyota, Nissan of Mazda uit die tijd, maar het moet toch nog wel iets opleveren bij zo'n handelaar. Ik zou gewoon wat afbellen om te vragen wat je ervoor krijgt. Zorg iig dat je altijd het vrijwaringsbewijs direct in handen krijgt, eveneens als cash money, dan zit je goed.
zo zijn we ook van onze (al 2x total loss verklaarde, zelf met slooponderdelen opgeknapte) oude mazda 323f af gekomen. vier sloperijen boden de kosten voor het overschrijven/vernietigen en eentje wilde wel 25,- geven, uiteindelijk binnen 2 dagen verkocht via marktplaats voor 250,-

dus advies: ding op marktplaats, komt helemaal goed!

[ Voor 3% gewijzigd door j0rDy op 27-07-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik zit met hetzelfde probleem. M'n tweede auto rijdt nog prima en wordt al 6 jaar lang elk jaar goedgekeurd. Reparaties voor de a.p.k. zijn nooit boven de 50 euro + slijtagekosten. Auto rijdt goed en is dankzij de automaat in 10 sec. van 0 naar 100. Probleem is dat elk stuk plaatwerk wel een deuk of kras heeft. De auto is dus onverkoopbaar. Heb het beestje ooit voor 100 euro gekocht en samen met wat vrienden hebben we er even 100.000 km mee gereden. Er staat nu 2 ton op. Olie en koelvloeistof verbruikt de auto niet eens. Ding rijdt ook nog eens lekker, maar gezien de staat van het plaatwerk durf ik de auto niet eens op marktplaats te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55
En met een beetje mazzel mag je 'm bij Rachid (oid) zonder dat hij er een blik op werpt zo op de trailer rijden en krijg je vrijwaringsbewijs en poen even later in je handen gedrukt :)

edit:
Even gekeken bij zo'n toko, maar een Swift staat niet op de voorkeurslijstjes dus het kan wel eens wat lastiger zijn, maar niet geschoten altijd mis.

[ Voor 41% gewijzigd door Rukapul op 27-07-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik dacht dat slopers hier in de buurt normaal gesproken €100 betalen voor een nog rijdende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:01
Gewoon naar de sloop brengen hier in de buurt levert het nog E125 op (collega 1) of E0,17 per kilo (collega 2). Op marktplaats kan ook maar ik zou voor die paar centen niet te veel (kans op) gezeur willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Marzman schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:07:
Vroeger leverde het nog 500 gulden op, maar met al die milleuheffingen van tegenwoordig zou het niks verbazen als je er nu voor moet betalen :p Maar meestal zijn ze er wel blij mee voor onderdelen (deuren, ramen enz).
Erkende autodemontagebedrijven mogen je geen geld vragen als je een auto komt brengen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die krijgen idd sowieso al subsidie voor elke auto. Je moet er dus sowieso al gratis van af kunnen komen :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:10

houthakker

Poehé

Ik zeg export! levert meer op dan de sloop iig. Of aanbieden bij de crossauto rubriek van marktplaats.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:45
Export klinkt als een goede optie, had ik destijds moeten weten.

Mijn swift uit 97 had hetzelfde probleem, reedt prima, maar compleet doorgeroest onder.
Uiteindelijk 40E voor gekregen bij een sloper.
Heel verhaal over hoe er niets meer op verdient werd vanwege de sloopregeling. Overschot aan wagens op de sloop, en niemand die nog slooponderdelen komt halen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:23

pistole

Frutter

laatst nog €200 gekregen voor de Peug 106 uit '96. Deze zou niet meer door de APK komen, maar voor een demontagebedrijf nog waardevol qua onderdelen (hoewel daar wellicht niet veel vraag meer voor is).

Het loont dus wel de moeite om verder te kijken dan de spreekwoordelijk neus lang is ;)

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Zet dat ding op Marktplaats 'tegen elk aannemelijk bod'. Je wordt eventjes platgebeld, maar na een minuut of 10 ben je je wagen kwijt, zo is mijn ervaring. Ik ving nog altijd 1000 Euro voor mijn auto, maar dat was danook (nog) geen sloper.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

FireAge schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:12:
Export klinkt als een goede optie, had ik destijds moeten weten.

Mijn swift uit 97 had hetzelfde probleem, reedt prima, maar compleet doorgeroest onder.
Uiteindelijk 40E voor gekregen bij een sloper.
Heel verhaal over hoe er niets meer op verdient werd vanwege de sloopregeling. Overschot aan wagens op de sloop, en niemand die nog slooponderdelen komt halen etc.
Voor 95 weet ik iig dat ze niet verzinkt zijn, na 95 wel. Maar mijn Swift (bouwjaar 2000) heeft een extra coating eronder, en is alles behalve rot. Enige roest wat ik gezien heb was bij mijn vorige auto, een Renault. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat dacht de vriendin van een vriend van me ook toen ze bij de Ford-dealer een 2 jaar oude Ford Ka kocht, 1 jaar later zat er voor meer dan duizend Euro laswerk aan @ bodem. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is standaard bij die dingen ja. :+

Ik ken nog een MP advertentie met een op zijn zijkant. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bart-Willem schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:23:
Dat dacht de vriendin van een vriend van me ook toen ze bij de Ford-dealer een 2 jaar oude Ford Ka kocht, 1 jaar later zat er voor meer dan duizend Euro laswerk aan @ bodem. :+
Ka's roesten ja, maar kan me niet voorstellen dat ze dit na 3 jaar al deden. Neem aan dat het Kaatje uit de periode 97/98 was.
Pagina: 1