[LCD TV Samsung UE32D5000] 50HZ voldoet, regulier gebruik?

Pagina: 1
Acties:

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vanavond ben ik bij de mediamarkt geweest om nog even een paar finale vragen te stellen over de Samsung UE32D5000 LCD TV. Op zich wilde ik er een beetje vaart achter zetten met het kopen van deze TV, want ze hebben een kortingsweek die t/m zaterdag geldt.

Ik had in principe al de keus gemaakt, ik koop deze TV. Maar de verkoper van media markt zei vervolgens dat "50HZ (wat deze TV heeft) wel eens tegen zou kunnen vallen". De "ticker bij RTL-Z wordt slecht leesbaar". Is dit waar wat hij zegt, of is het iets wat opvalt als je er echt heel erg op gaat letten. Dat was eigenlijk mijn enige punt nog.

Oh ja, andere opmerkingen over deze TV zijn natuurlijk ook welkom. Op kieskeurig had iemand na 1 dag de TV al kapot, dus dat pleitte niet echt voor deze TV. Op pricewatch is de TV echter wel populair.

Edit: ik ben van plan deze TV echt als TV te gaan gebruiken, dus niet als computerscherm oid.

[ Voor 5% gewijzigd door getfirefoxnow op 27-07-2011 20:12 ]

Verwijderd

50 hz dit ga je inderdaad merken op oa de lopende tekst balken, als je vroeger het verschil zag tussen een 50 Hz en 100 Hz beeldbuis, dan nu heel zeker. Gebruik je de TV voor sport en snelle aktie films, bekijk dan nog maar eens de 100 Hz, 200 Hz of 400 Hz modellen.

• getfirefoxnow
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:16:
50 hz dit ga je inderdaad merken op oa de lopende tekst balken, als je vroeger het verschil zag tussen een 50 Hz en 100 Hz beeldbuis, dan nu heel zeker. Gebruik je de TV voor sport en snelle aktie films, bekijk dan nog maar eens de 100 Hz, 200 Hz of 400 Hz modellen.
Mijn oude beeldbuis van 14 jaar oud, is die dan meer dan 50HZ? Daar heb ik nl. geen problemen mee.

Verwijderd

Dat kan ik van hier niet zien? In die tijd had je of wel TV beeld 50 Hz of 100 Hz, die van 100 waren rustiger om naar te kijken. Eens je 100 Hz keek, wou je geen 50 Hz meer zien.

• getfirefoxnow
  • Niet online
Ik denk dat ik toch maar voor een 100HZ ga. Deze samsung is denk ik toch te veel een budget model. op kieskeurig waren de reviews ook een beetje zozo.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:16:
Het waarneembare verschil in Hz is echt compleet anders als je LCD/plasma met CRT vergelijkt. Bij een CRT beeldbuis zie je het beeld knipperen bij 50 Hz. Bij een flatscreen zie je inderdaad dat o.a. tekst wazig wordt in lopende balken, en dat beweging in z'n algeheelheid wat minder vloeiend oogt.

• getfirefoxnow
  • Niet online
Uiteindelijk heb ik maar de Philips 32PFL6606 gekocht. Hij kostte slechts 90,- meer dan de Samsung. En dan krijg je heel wat meer voor je geld. 100HZ, internetfuncties, etc. Dat had die Samsung alllemaal niet, met name de internet functies vind ik zelf wel leuk. Kortom dik tevreden.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-02 23:29
Ik heb precies hetzelfde probleem. Gisteren naar de 40D5700 gekeken, maar niet goed naar het beeld (was alleen maar Mediamarkt reclame op). Had al wel besloten om deze tv te kopen omdat ze zo populair zijn (D5700 heeft een DVD-S2) ontvanger die me wel aanspreekt maar geen absolute must is.

Samsung tv's spreken me erg aan maar als het uiteindelijk maar 50hz is ben ik bang dat ik me ga storen als ik naar een 'ticker' zit te kijken...
Pagina: 1