custom folder icon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Probeer van mijn movie folders op een popcorn hour share de folder icoontjes the wijzigen in een jpg thumb. Dit lukt goed op een aantal na. Op deze folder komt ipv de image een JPEG preview icon te staan. zie afb.

Wat ik doe is:

open de jpg image en doe dan cmd+A cmd+C .. get info van folder en paste hem daar.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/3b121F0p0Q342m3K0D2c/Screen_Shot_2011-07-27_at_19.47.28_.jpg

Ga ervan uit dat dit een permissie probleem is?

Heb geprobeerd een sado chmod 777 uit te voeren maar dat maakt niets uit. Icon veranderen met het programma Candybar doet hetzelfde.

OS = LION

edit .. topic title is maar half.. moet zijn: Custom folder icon in finder lukt niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Tranzy op 27-07-2011 20:04 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is je image in orde? Het eerste wat ik doe bij afbeeldingen die niet laden, is de image eens openen in kladblok/notepad/textedit/... en kijken of er tekst in staat die leesbaar is.

In het verleden gemerkt dat er al eens plist xml code in files te vinden is, misschien dat osx daar mee om kan, maar andere besturingssystemen waarschijnlijk niet.
Ik had het probleem dat klanten foto's op hun site gezet hadden die in sommige browsers getoond werden, in andere niet. Dit kwam dus door 'corrupte' images.

Openen met een image editor en opnieuw opslaan is dan de boodschap.

PS; Hint, ik vind het mooier als je ipv 777 "chmod a+rwx" of "chmod ugo+rwx" doet, dat vind ik gewoon duidelijker
ugo=user/group/other
a=all
rwx=read/write/execute
Een '+' voegt de rechten toe, een '-' verwijderd de rechten en een '=' geeft de exacte rechten zoals aangegeven.
Wikipedia: chmod

[ Voor 34% gewijzigd door kluyze op 27-07-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Nee het heeft niet met de image te maken. Heb namelijk geprobeerd om een image te gebruiken van een andere folder die wel werkt.

Ik heb ook een leuke computer..