We hebben zo'n magnetronovencombigeval. Deze werkt meestal prima, alleen bij het gebruik van de oven gaat er soms iets mis. Dikwijls (zo'n 50% van de tijd) knalt vlak na het voorverwarmen van de oven de aardlekschakelaar eruit en zit het hele huis zonder stroom. De oven piept dus dat ie warm is, schakelt naar een andere verwarmingsstand (kun je horen) en daarna knalt alles er uit.
We schakelen de aardlek dan weer terug en laten de oven opnieuw voorverwarmen. Daarna gaat alles weer prima. Dus als de oven voor de tweede keer klaar is met voorverwarmen gebeurt het niet nog een keer.
Ik heb de oven opengemaakt en gekeken of er iets los zat o.i.d. en alles een beetje schoongemaakt. Ik kon er niks raars aan ontdekken. Wat ik nog wel kan proberen is de aardedraad los te maken, ik weet niet of dat misschien kan helpen.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
We schakelen de aardlek dan weer terug en laten de oven opnieuw voorverwarmen. Daarna gaat alles weer prima. Dus als de oven voor de tweede keer klaar is met voorverwarmen gebeurt het niet nog een keer.
Ik heb de oven opengemaakt en gekeken of er iets los zat o.i.d. en alles een beetje schoongemaakt. Ik kon er niks raars aan ontdekken. Wat ik nog wel kan proberen is de aardedraad los te maken, ik weet niet of dat misschien kan helpen.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?