• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb van een Asus AT5IONT-I een mooi mediacentertje gebouwd, en probeer hier Windows 7 met XBMC op te installeren. Alles werkt prima, tot ik sleep mode probeer. Naar sleep toe gaat goed, maar zodra hij weer wakker wordt crasht hij binnen 1 minuut. Eerst verdwijnt de start balk, dan wordt het scherm zwart, en dan komt er een BSOD en herstart ie.

Ik ben nu al de hele nacht bezig met troubleshooten, elke keer Windows opnieuw installeren, maar ik kom er niet achter wat het probleem precies is.

De specificaties zijn:
Asus AT5IONT-I (pricewatch: Asus AT5IONT-I)
2x Kingston KVR1066D3S7/2G (pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1066D3S7/2G, staat in de QVL lijst)
OCZ Agility 3 60GB (pricewatch: OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB)
Draaiend op Windows 7 x64 Home Premium + SP1

In principe geen exotische hardware dus.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Alle drivers updaten (Intel chipset, nvidia videokaarten (ook beta), realtek netwerkkaart (van asus site, realtek site, en van windows update, en de drivers die op de Win7 CD stonden)
- Windows volledig opnieuw installeren, en *alleen* de nVidia drivers en ACPI drivers updaten vanaf windows update (omdat die nodig waren om Sleep uberhaupt te activeren)
- BIOS geupdate naar 0502
- Memtest gedraaid
- Netwerkkaart in BIOS uitgeschakeld (dit leek t probleem te verhelpen, maar is niet echt een bruikbare oplossing)
- DHCP uitgezet (omdat het leek alsof hij telkens crashte nadat hij een DHCP lease aanvroeg)

Momenteel ben ik Windows 7 *alweer* aan het installeren, maar ditmaal met de SATA controller op Enhanced IDE mode in plaats van AHCI. Als dat niet werkt probeer ik de x86 versie, in de hoop dat dat werkt. Echter denk ik niet dat dit ook maar iets zal verhelpen :(

Heeft iemand anders nog ideeen die ik kan proberen ?

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]